بیوگرافی چوی جین ری + فعالیت های هنری

چوی جین ری خواننده و بازیگر اهل بوسان کره جنوبی بود. او پس از امضای یک قرارداد ضبط با SM Entertainment، به عنوان عضوی از گروه دخترانه (اف ایکس) که در سال 2009 تشکیل شد، به شهرت رسید. سالی به دلیل شخصیت صریح خود به عنوان یک چهره برجسته در فرهنگ عامه کره شناخته شد. او در سال 2017 به 10 نفر برتر گوگل در کره جنوبی تبدیل شد. شما می توانید در ادامه ی این مطلب از مجله ی شانس با زندگی شخصی و فعالیت های چوی جین ری بیش تر آشنا شوید.

بیوگرافی چوی جین ری

چوی جین ری متولد 29 مارس 1994 که بیشتر با نام هنری سولی شناخته می‌ شود، خواننده و بازیگر اهل کره جنوبی بود. سالی که آرزوی بازیگری داشت، قبل از اینکه در سال 2004 به تنهایی به سئول نقل مکان کند، در مدرسه ابتدایی جونگبو تحصیل کرد. وقتی که کلاس چهارم بود، در آکادمی MTM شعبه سئول، مدرسه نیمه وقت تئاتر که در آن آواز، رقص و بازیگری آموزش داده می شد، شرکت کرد. او قبلاً در سنین جوانی توسط مادرش در مدرسه بازیگری دیگری ثبت نام کرده بود.

چوی جین ری
چوی جین ری

قبل از اولین بازی او به عنوان یک بازیگر کودک و پس از امضای قرارداد با SM Entertainment، نام او از چوی جین ری تغییر یافت. این نام به زبان کره ای به معنای “حقیقت” است. این تغییر به پیشنهاد خبرنگاری که احساس می کرد نام تولد او “بیش از حد مسیحی” است و مردم ادیان دیگر آن را دوست ندارند. در یک مصاحبه، او نام هنری خود را به سولی به معنای شکوفه های گلابی در برف تفسیر کرد.

نام و نام خانوادگی چوی جین ری (سولی)
محل تولد بوسان (کره جنوبی)
تاریخ تولد 29 مارس 1994
شغل خواننده و بازیگر
اینستاگرام (75K) by.sulli
بیوگرافی چوی جین ری

فعالیت های هنری

در سال 2005 سالی در سن 11 سالگی بازیگری حرفه ای را آغاز کرد. یعنی زمانی که برای بازی در نقش پرنسس جوان سونهوا از سیلا در درام SBS تصنیف سئودونگ انتخاب شد. پس از آن، او تعدادی نقش مهمان را به دست آورد. در سریال های تلویزیونی عشق به معجزه نیاز دارد (2005)، شهر درام (2007) و فیلم تعطیلات (2006) ظاهر شد.

همزمان با حرفه موسیقی خود، سولی با بازی در دو سریال در شبکه SBS در سال 2012 به بازیگری بازگشت. بازی او مورد استقبال مثبت قرار گرفت و دو جایزه درام SBS را برای او به ارمغان آورد. یکی از این سریال ها بر اساس یک درام معروف ژاپنی بود. سولی نقش گو جائه هی را بازی می کند که برای رفتن به همان مدرسه ای که دوستش دارد، خود را به صورت پسری در می آورد. او برای نقش خود موهای بلندش که 60 سانتی متر بود را کوتاه کرد.

کار سینمایی سولی در سال 2014 با بازی او در فیلم فانتزی دزدان دریایی و درام پادشاه مد پیشرفت کرد. در این سال و پس از فیلم دزدان دریایی او به دلیل مشکلات سلامتی از صنعت سرگرمی فاصله گرفت. او پس از یک سال غیبت طولانی از تبلیغ با (اف ایکس)، در آگوست 2015 گروه را ترک کرد. بین سال‌ های 2015 و 2017، او شروع به کار کرد. سالی در سال 2017 به خاطر بازی در فیلم تجربی هیجان با عنوان واقعی مورد توجه قرار گرفت.

او بعداً در سال 2018 به صنعت موسیقی بازگشت و به عنوان مهمان در تک آهنگ “Dayfly” ظاهر شد و اولین تک آهنگ انفرادی خود “گابلین” را در ژوئن 2019 منتشر کرد، که آخرین پروژه موسیقی او قبل از مرگش بود. در سال 2019، سالی به برنامه تنوع شبکه JTBC2 پیوست، که در مورد واکنش افراد مشهور به نظرات نفرت‌ انگیز، شایعات مخرب و آزار و اذیت سایبری که به صورت آنلاین با آن‌ ها مواجه شده بودند، بحث می‌ کرد.

مرگ

در اکتبر 2018، سولی فاش کرد که از زمان جوانی با اختلال هراس و فوبیای اجتماعی دست و پنجه نرم کرده است. سالی قبل از مرگش از افسردگی شدید رنج می برد. 14 اکتبر 2019 برادر سالی که مدیر او نیز بود، او را در طبقه دوم خانه‌ اش در سئونگنام، در جنوب سئول، در حال حلق آویز شدن یافت. در 15 اکتبر، پلیس برای تایید علت مرگ درخواست کالبد شکافی کرد و صبح روز بعد آن را انجام داد و به این نتیجه رسید که بدن او به دلیل نیروی خارجی هیچ نشانه‌ ای از مرگ ندارد و احتمالاً خودکشی است.

مراسم تشییع جنازه در ابتدا به روی رسانه ها و همچنین طرفداران بسته بود و به طور خصوصی توسط اعضای خانواده و دوستان برگزار شد. در 17 اکتبر، پس از یک مراسم تشییع جنازه و سوگواری خصوصی چهار روزه در بیمارستانی در سئول، سالی در مکانی نامعلوم به خاک سپرده شد. مرگ سولی توسط رسانه های مختلف به افسردگی ناشی از آزار و اذیت سایبری مرتبط بود. قبل از مرگ او، فاش شد که سولی مکرراً از آژانس خود SM Entertainment، خواسته بود تا اقدامات قوی در برابر نظرات مخرب و آزار سایبری انجام دهد. گو هارا، که دوست صمیمی سالی بود، یک ماه پس از مرگ سالی در اثر خودکشی درگذشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل