بیوگرافی کیم سونگ سو + فعالیت هنری

کیم سونگ سو بازیگر و مجری اهل سئول کره جنوبی است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته تربیت بدنی در دانشگاه کیونگگی به پایان رسانده است. با بازی کردن نقش تسو در سریال افسانه جومونگ به محبوبیت بسیاری دست یافت. شما می توانید در ادامه این مطلب از مجله شانس با زندگی شخصی و آثار کیم سونگ سو بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی کیم سونگ سو

کیم سونگ سو متولد 25 ژوئیه 1971 بازیگر و مجری اهل کره جنوبی می باشد. دین او مسیحی می باشد. کیم متاهل و دارای یک فرزند می باشد. کیم به عنوان مجری برنامه های متنوع و به خاطر حضور در برنامه واقعیت ورایتی پدر در بین عموم مردم شناخته شد. اما محبوبیت خود را از بازی کردن در سریال افسانه جومونگ به دست آورد.

نام و نام خانوادگی کیم سونگ سو
محل تولد سئول (کره جنوبی)
تاریخ تولد 25 ژوئیه 1971
شغل بازیگر و مجری
اینستاگرام (32K) kim_seung_soo
بیوگرافی کیم سونگ سو

فعالیت هنری

او فعالیت خود را به صورت حرفه ای از سال 1995 آغاز کرد. بازیگری او در سریال افسانه جومونگ یکی از برجسته ترین نقش هایی می باشد که تاکنون بازی کرده است. در سال 2000 پسرهای بد را در نقش‌ ها یائه یونگ بازی کرد. سال 2001 نیز نقش هایی در “گرگ و پشمک” در نقش کانگ سو کیو، “می‌ نا” در نقش یانک تائه هون و “خنک” در نقش لی سونگ وو را ایفا کرد. در سال 2002 “به خاطر آوردن” را در نقش کیم هیون وو بازی کرد.

سال 2003 نقش هایی را در “یک میلیون رز” در نقش او هیون کیو، “معشوقه” در نقش یون یونگ تائه و “همسر” در نقش هان سانگ هو ایفا کرد. قلب شیرین، محبوب شیرین را در سال 2005 و در نقش کیم کی یون بازی کرد. سریال افسانه جومونگ طی سال های 2006 و 2007 از شبکه MBC کره پخش می شد، او در این سریال نقش شاهزاده تسو را ایفا می کرد.

کیم سونگ سو
کیم سونگ سو

در سال 2012 در گوآنگ گائتو فاتح بزرگ در نقش کو اون و در سال 2014 تاجر گک جو را بازی کرد. سال 2016 عشق در مهتاب را در نقش پادشاه ساجو چوسان و سال 2018 “آیا تو انسانی؟” را در نقش نام جونگ وو بازی نمود. باد، ابر و باران را در سال 2020، طلوع ماه در رودخانه را در سال 2021 و زیر چتر ملکه را در سال 2022 بازی کرد. او علاوه بر بازیگری چندین برنامه تلوزیونی را نیز اجرا کرده است.

جوایز

در سال 2002 جایزه ی بهترین بازیگر از سوی جشنواره جوایز درام MBC برای سریال روباه و نبات پنبه ای و سریال به یاد بیار را کسب کرد. سال 2003 جایزه ی بهترین بازی و بهترین بازیگر از سوی جشنواره جوایز درام KBS برای سریال یک میلیون گل سرخ را دریافت کرد. در سال 2006 جایزه ی بهترین بازی و بهترین بازیگر از سوی جشنواره جوایز درام MBC برای سریال جومونگ را به دست آورد. در سال 2017 جایزه ی بهترین بازی و بهترین بازیگر از سوی جشنواره جوایز درام KBS از کانال درام روزانه برای سریال اولین عشق دوباره را کسب نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل