تنیس آزاد استرالیا چیست؟ + فینال این تورنمنت بین چه افرادی بود؟

مسابقات آزاد استرالیا که گاها اوپن استرالیا نیز نامیده می شود، یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس در جهان است که بر روی هم با نام گرند اسلم شناخته می شود؛ این مسابقات جز پرمخاطب ترین مسابقات تنیس است.

تنیس آزاد استرالیا چیست؟

تنیس آزاد استرالیا چیست؟

مسابقات آزاد Australia یکی از محبوب ترین تورنمنت های تنیس محسوب می شود. این مسابقات بسیار پربیننده و پرمخاطب است، در سال هزار و نهصد و پنج یعنی صدو پانزده سال پیش بنیانگذاری شد مکان این مسابقات ملبورن است.

فینال این تورنمنت بین چه افرادی بود؟

فینال تنیس آزاد این کشور بین نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان و حریف خود دنیل مدودف برگزار شد؛ که جوکوویچ توانست به پیروزی برسد، او در سه ست پیاپی برنده و سپس قهرمان شد.

تنیس آزاد استرالیا قوانین خاصی دارد؟

تنیس آزاد این کشور نیز قوانین مشابهی با بقیه تنیس ها دارد و فرق چندانی ندارد؛ اما جوایز نقدی که در این مسابقات اهدا می شود از بقیه تورنمنت ها بیشتر است.

  • برای شرط بندی تنیس روی این تورنمنت لازم می باشد که تسلط صد در صدی روی این قوانین داشته باشید.
تنیس آزاد استرالیا هر چند وقت یک بار برگزار می شود؟

تنیس آزاد استرالیا هر چند وقت یک بار برگزار می شود؟

تنیس آزاد این کشور که یکی از بزرگترین رویداد های ورزشی است هر ساله در فصل تابستان و در نیم کره جنوبی در ملبورن استرالیا برگزار می شود.

قهرمان آخرین دوره این تورنمنت که بود؟

جوکوویچ در آخرین رقابت های گرند اسلم توانست دنیل مدودف حریف و رقیب خود را شکست دهد و مقام قهرمانی را کسب کند، او اکثرا در ست های پی در پی برنده می شود.

تنیس آزاد استرالیا چند ست دارد؟

مسابقات تنیس آزاد استرالیا که به اختصار اُپن استرالیا هم نامیده می‌ شود یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس در سراسر دنیا به شمار می رود. حال بهتر است بدانید که فرمت های مطابقت مسابقات انفرادی و دو نفره به بهترین نحو در سه ست انجام می شود. یک بازیکن، تیم برای برنده شدن در مسابقه باید 2 ست برنده شود. هر ست اولین تا شش بازی است. اولین بازیکن، تیمی که 6 بازی را برد، برنده آن ست می شود، به شرطی که دو بازی نسبت به حریف فاصله داشته باشد.

لازم به ذکر است که اُپن استرالیا یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس در دنیا به شمار می رود که بر روی هم با نام گرند اسلم شناخته می‌ شوند. هم چنین این مسابقات تنیس از پربیننده‌ ترین و محبوب ترین مسابقات تنیس در سراسر جهان است.

جایزه این تورنمنت چیست؟

جایزه این تورنمنت چیست؟

جایزه این تورنمنت به عنوان نخستین گرند اسلم شصت و دو میلیون و پانصد میلیون دلار است، جایزه این مسابقات نسبت به بقیه تورنمنت ها بیشتر است.

آخرین دوره این تورنمنت در کدام شهر برگزار شد؟

مسابقات تنیس آزاد در این کشور هر سال در فصل تابستان در نیم کره جنوبی در ملبورن برگزار می شود این مسابقات در سال هزار و نهصد و پنج شروع شده است.

تنیس آزاد استرالیا برای زنان تنیسور هم برگزار می شود؟

مسابقات این تورنمنت برای بانوان نیز تشکیل می شود. در بخش انفرادی مارگارت کورت با ۱۱ عنوان قهرمانی رکورد دار است که از این تعداد هفت عنوان از سال ۱۹۶۹ به دست آورده است. از سال ۱۹۶۸ به بعد سرنا ویلیامز با کسب هفت عنوان رکورد دار قهرمانی در اوپن استرالیا شد.

شکست های بزرگ در تنیس آزاد استرالیا

شکست های بزرگ در تنیس آزاد استرالیا

بهتر است بدانید که ازدحام جمعیت و فضای آرام استرالیایی باعث شده تا مسابقات اپن استرالیا به یکی از بزرگ ترین و محبوب‌ ترین مسابقات تنیس تبدیل شود که تماشاچیان بسیار زیادی دارد. حال این موضوع را هم باید افزود که گاهی اوقات شکست‌ های بزرگ در تنیس آزاد استرالیا موجب هیاهوی بسیار زیادی می‌ شود. به عنوان مثال شکست رافائل نادال پارِرا در این مسابقه به عنوان یکی از بزرگ ترین شکست ها در تنیس آزاد استرالیا به ثبت رسیده است.

رافائل نادال راکت 36 ساله اسپانیایی که دارای 22 قهرمانی گرند اسلم و عنوان (تنیسور مردی که بیشترین مسابقات گرند اسلم را برده است) مدتی قبل در مسابقات تنیس آزاد استرالیا شکست خورد که این موضوع با حواشی و جنجال های زیادی رو به رو شد. با این حال خیلی از طرفداران این تنیسور معروف اهل اسپانیا در این باره بیان کردند که او هم انسان است و می‌ تواند در برخی از مسابقات برنده و در برخی دیگر شکست بخورد.

خداخفظی نادال از تنیس آزاد استرالیا

خداخفظی نادال از تنیس آزاد استرالیا

رافائل نادال پاررا به اسپانیایی (Rafael Rafa Nadal Parera) متولد 4 ژوئن 1986 در ماناکور، مایورکا می باشد. او که مشهور به رافا (Rafa) است، تنیس‌ باز حرفه‌ ای اهل اسپانیا می باشد. نادال با 22 قهرمانی در گرند اسلم، بالاتر از راجر فدرر و بعد از نواک جوکوویچ بیشترین قهرمانی را در این مسابقات دارد. هم چنین او 36 عنوان قهرمانی در مسابقات مسترز 1000 امتیازی دارد.

وی با 14 قهرمانی، قهرمان بلامنازع در مسابقات تنیس آزاد فرانسه موسوم به رولان گاروس رکورددار قهرمانی در این مسابقات هم می‌ باشد. حال بهتر است بدانید مدتی قبل رافائل نادال از مسابقات تنیس آزاد استرالیا خداحافظی کرد. او با ست‌ های 6-4، 6-4، 7-5 مغلوب رقیب آمریکایی خود مکنزی مک دونالد شده و در رده بندی عمومی در رده 65 قرار گرفت.

حال اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این تنیسور معروف اهل اسپانیا به دست آورید، پیشنهاد می‌ کنیم تا به ویکی پدیای رافائل نادال پاررا که در اینترنت موجود می باشد، مراجعه نمایید.

سوالات متداول

  1. تنیس آزاد استرالیا چیست؟

    مسابقات آزاد این کشور که یکی از چهار رقابت برجسته تنیس است. این چهار رقابت گرند اسلم شناخته می شوند. این مسابقات پربیننده و پر مخاطب اند، این مسابقات در سال هزار و نهصد و پنج یعنی صد و پانزده سال پیش بنیان گذاری شد مکان این مسابقات ملبورن است.

  2. فینال تنیس آزاد در کشور Australia بین چه کسانی برگزار شد؟

    بین نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان و حریف خود دنیل مدودف برگزار شد که جوکوویچ توانست به پیروزی برسد.

  3. این سری از رقابت ها هر چند وقت تکرار می شود؟

    تنیس آزاد استرالیا که یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی است هر ساله در نیم کره جنوبی در استرالیا برگزار می شود.

  4. قهرمان دور آخر رقابت های گرند اسلم چه کسی بود؟

    جوکوویچ در آخرین رقابت های گرند اسلم توانست مقام قهرمانی را کسب کند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات