خواندن دست بازیکنان در پوکر + قانون دست خوانی در پوکر

خواندن دست بازیکنان در پوکر

تصورات اشتباه زیادی در خصوص دست خوانی در پوکر وجود دارد، بعضی از بازیکنان معتقدند هدف از دست خوانی در پوکر این است که همه کارت های حریف را به صورت درست حدس بزنیم.

اما این کاملا اشتباه است و به ندرت اتفاق می افتد. اگر چه بسیار عالی میشود که همه کارت های حریف را درست تشخیص دهیم، و باعث شویم حریف به علته تشخیص درستمان مات و مبهوت بماند.

 اما این اتفاق در پوکر لایو و یا پوکر آنلاین زیاد نمی افتد و شما باید بتوانید یک دید کلی از کارت های حریفداشته باشید. در ادامه با ما در آموزش دست خوانی در پوکر همراه باشید.

برای بازیکنانی که در این کار خوب نیستند، این که بتوانند کارت یک بازیکن را بخوانند بسیار سخت به نظر می رسد و وقتی می بینند شخصی این کار را به راحتی انجام می دهد بسیار حیرت زده می شوند.

وقتی در برابر بازیکنانی که خلاق نیستند قرار دارید و کارت آن ها با توجه به بازیشان برای شماواضح و آشکار است، از این شرایط نهایت استفاده را کنید چرا که به ندرت با چنین بازیکنان ضعیف مواجه می شوید.

نکته اصلی برای دست خوانی در پوکر،شناخت روحیات و سبک بازی اش است. اگر از سبک بازی پوکر او اطلاعی نداشته باشید نمی توانید در زمان لازم دست او را حدس بزنید.

اگر نتوانید سبک بازی حریفتان را تشخیص دهید دست حریفتان برای شما مثل یک راز باقی خواهد ماند و نمی توانید هیچ ایده ای برای بازی با او داشته باشید.

اگر به درستی پوکر بازی کنید قادر خواهید بود پس از مدتی سبک  بازی حریف را کشف کنید. البته این کار نیاز به دانش و مهارت کافی دارد و همچنین باید قادر باشید سبک درستی از بازی در برابر او پیش بگیرید.

سبک بازی شما ممکن است در شرایطی کاملا تایت و در شرایط دیگری در برابر بازیکنان دیگر کاملا لوز و تهاجمی باشد.

 این قابلیت که بتوانید نقاط ضعف حریف را بفهمید و از آن ها استفاده کنید کار را برای او سخت خواهد کرد و باعث می شود نتواند در برابر شما بازی کند.

قانون دست خوانی در پوکر

قانون دست خوانی در پوکر

در شروع می توانید با حدس و گمان دستی را به حریف نشان دهید، سپس با استفاده از مشاهدات و برداشت هایی که دارید این دست و حدس تان را تغییر دهید.

ما این پروسه را اولین قانون دست خوانی در پوکر نام گذاری کرده ایم: هر چه بازیکن به پوزیشن های اولیه نزدیک تر باشد، طیف دست هایی که می تواند داشته باشد محدودتر می شوند.

وقتی یک بازیکنی در پوزیشن اولیه در پری-فلاپ  ریزی را کال می کند، او احتمالا یک پاکت قوی، دو کارت اُور دارد و یا یک پاکت کوچک است و هدفش این است که یا روی فلاپ ست شود یا کارتش را بریزد.

هرچه به پوزیشن های آخر نزدیک میشویم بازیکنان با طیف گسترده تری از دست ها وارد بازی می شوند. این اتفاق خواندن کارت آن ها را سخت می کند. اما این کار غیر ممکن نیست و می تواند انجام شود.

وقتی در شرایط بازی قرار می گیرید انتخاب های زیادی رو به رو خود ندارید، در هر کدام از این کارها توسط شما یا حریف اطلاعاتی را در باره دستتان فاش خواهد ساخت:

اگر کسی شرطبندی نکرد

  1. می تواند چک دهید.
  2. می توانید ریز دهید.

اگر شخصی قبل از شما شرطبندی کرد

  1. می توانید فولد دهید.
  2. می توانید ریز دهید.
  3. می توانید کال کنید.

فرض می کنیم حریفتان ریز می دهد و مقدار ریز استاندارد است، دست او میتواند در بازه ای بین ضعیف ترین کارت و پاکت آس باشد، در این لحظه نسبت دادن دست به او را شروع می کنید.

شما می توانید کارت های او را به صورت دقیق حدس بزنید، با این حال بررسی فرضیه پردازی در مورد حریفتان و تحلیل بازی اش بهتر از حدس زدن است.

دست خوانی در پوکر و تاثیر گذاری آن در پوکر

فرض های اولیه که در مورد کارتی که حریف ممکن است داشته باشد، طیف نامیده می شود.طیف ها- تمام دست هایی که بازیکن هنگامی که عملی از خود نشان می دهد، ممکن است داشته باشد را مشخص میکند.

فرض می کنیم او به عنوان اولین نفر در پوزیشن های میانی ریز می دهد و شما با استفاده از نکاتی که در دراز مدت دیدید تصور دارید دست او کارت هایی مثل پاکت 5 یا بالاتر، A9 آفسوت یا بالاتر، A8 سوتد یا بهتر و یا KQ است.

می توانید به صورت اختصاری طیف دست های او را بنویسید. ساده بگوییم، شما می خواهید دست های بدتان را فولد دهید، با دست های خوبتان ریز-ریز کنید.

 با دست هایی که احتمالات جانبی خوبی دارند با دانستن اینکه اگر کارت تان بخورد کل استک او را می گیرید، وارد بازی شوید. شما و حریف تان هر دو باید مقدار مناسب و کافی چیپ داشته باشید تا این نوع بازی را انجام دهید.

اگر میزان استک یکی از شما کمتر از دیگری است، استک تاثیرگذار یا حداکثر مقداری پولی که در این دست بین بایکنان جابجا می شود، هم اندازه با استک بازیکنی است که مقدار کمتری دارد.

مفهوم این بحث ساده است: با آدز ها و احتمالات ضعیف بازی نکنید، زیرا نمی توانید در دراز مدت باختی که توسط این نوع بازی به وجور می آید را جبران کنید.

با کفش های حریف راه بروید

اولین قانون دست خوانی در پوکر این است که هر چه بازیکن ها به پوزیشن های اولیه (دیلر) نزدیک تر باشند، تنوع کارت هایی که ممکن است داشته باشد محدودتر است و این قانون میتواند کمک کند تا خودتان را جای حریف قراردهید.

اگر او در پوزیشن های میانی ریز داده، به این فکر کنید ممکن است چه کارتی داشته باشد که در چنین شریطی ریز می دهد. وقتی که این کار را می کنید به سادگی به این نکته فکر می کنید که اگر خودتان در شرایط او بودید با چه کارت هایی این ریز را می دادید.

 ممکن است تنوع کارت های او شبیه به شما باشد و البته به همین صورت نیز ممکن است کاملا متفاوت باشد. او ممکن است یک بازیکن تایت باشد و یا اینکه بسیار لوز و اگرسیو، یا ممکن است سبک بازی اش را متناسب با بازی شما تغییر داده باشد.

دست خوانی در پوکر یکی از پیچیدگی های پوکر است: وقتی که دست حریف را می خوانید او نیز دست شما را می خواند.

 گاهی اوقات شما ممکن است کاملا متفاوت نسبت به کارتی که در دست خود دارید بازی کنید، حریفتان نیز ممکن است دقیقا همین کار را بکند.

با این اوصاف، برای شروع شما باید با استفاده از هر حرکتی که حریفتان انجام می دهد بتوانید دست خوانی در پوکر کنید و طیف دست های او را تخمین بزنید و نتیجه خود را دقیق تر کنید، بعد از آن می توانید  طیف دست های او را تخمین بزنید و نتیجه خود را دقیق تر کنید.

 بعد از آن می توانید بفهمید که چگونه باید با دست خود نسبت به قدرت دست حریف عکس العمل نشان دهید. اگر حس می کنید که این پروسه شرایط را به شدت پیچیده می کند و لایه های زیادی در ذهن شما ایجاد می کند.

اینکار باعث بهم ریختن بازیتان می شود دست از حدس و گمان زدن بردارید. ممکن است گاهی اوقات با بازیکنان بسیار پیچیده ای مواجه شوید.

البته این اتفاق اغلب زمانی می افتد که روی بهترین میزهای جهان بازی کنید.بیشتر مواقع شما در شرایط ساده ای قرار دارید که حدس و گمانتان درست است.

به دنبال نقاط ضعف حریف بگردید

وقتی که سبک بازی حریف را پیدا کردید، به این نکته توجه کنید که با تاپ پیر و تاپ کیکر چگونه بازی میکند. این اتفاق در هولدم بسیار تکرار میشود.

بسیاری از در این شرایط بی پروا می شوند و دست خود را قوی تر از آنچه که واقعا هست می پندارند.

اگر خوش شانس باشید حریفی پیدا خواهید کرد که تاپ پیر و تاپ کیکرش بدون توجه به خطراتی که روی زمین وجود دارد آل-این می زند.

وقتی که با چنین بازیکنی رو به رو شدید او را در ذهن خود بسپارید. در شرایط نرمال می توانید پس از مدتی تمام چیپ او را بگیرید، این اتفاق زیاد طول نمی کشد.

در برابر این بازیکن اگر مبلغ ریز سنگین نبود با تمام پاکت هایتان وارد بازی شوید. وقتی که روی فلاپ ست شدید و او تاپ پیر شد به راحتی او را در دام می اندازید.

این اتفاق هنگامی که شما استریت، فلاش و یا دوپیر هم شدید می افتد. همچنین باید از اینگه حریفتان با استریت دراو یا فلاش دراو خود چطور بازی میکند کاملا آگاه باشید.

 آیا با چنین دست هایی سعی می کند با حداقل ضرر و کاملا ارزان کارت های بعدی راببیند یا اینکه کاملا تهاجمی بازی کند؟ آیا سبک بازی او به این بستگی دارد که با چند بازیکن مواجه است.

بعضی از بازیکنان هنگامی که دارو هستند تمایل به ریز دادن دارند. برای بعضی نیز شرایط متفاوت است و براساس حریف های خود تصمیم می گیرند.

در نظر می گیرند که چه اوت هایی دارند، چند نفر داخل بازی هستند، احتمالات جانبی برای آن ها چگونه است و آیا آنقدر خوش شانس هستند که دستشان کامل شود یا خیر.

قوانین دیگر و فرعی دست خوانی در پوکر اگر هیچ چیز درباره حرفی نمی دانید، می توانید با حدس و گمان کارتان را شروع کنید.

اما بیش از حد در این حدس و گمان ها نمانید و هنگامی که اطلاعات بیشتری از بازی او کسب کردید آن ها را دور بریزید، چرا که ممکن است شخصی که شما در ابتدا در ذهن خود ساختید با آنچه در واقعیت است کاملا متفاوت باشد.

  1. حریف مقدار کمی نسبت به پوزیشن و اهمیتش در پوکر آگاه است.
  2. بیشتر حریف هایتان تا حدودی عاقل اند و بدون مغز بازی نمی کنند.آن ها متوجه این هستند که هر ریزی که حریفشان می دهد مطلبی را می رساند.
  3. اگر بیشتر از مقدار معمول ریز می دهند دلیلی برای این کار دارند. یکی از دلایل اصلی اور بت بیرون کردن بازیکنان دراو از بازی است.
  4. همچنین برای ریز دادن کمتر از مقدار معقول نیز دلیلی دارند. بسیاری از بازیکنان آندربت می کنند تا کالر بیشتری جمع کنند و یا بازی را سبک تر نگه دارند و از حریفشان نیز توقع کال کردن دارند
  5. فردی که در پوزیشن های آخر ریز دیگران را کال می کند معمولا یا دست بسیار خوبی دارد و برای شما دام پهن کرده است و یا دراو است.

ترسیدن یا نترسیدن در پوکر

بسیاری از بازیکنان وجود دارند که ترس بیش از حدی را وارد بازی می کنند و در دراز مدت پول هود را می بازند، بسیاری دیگر هم برداشت های غیرواقعی دارند و دوست دارند کارت حریف را ضعیف ببینند.

خواندن دست در پوکر فقط مربوط به یک مهارت نمی شود. بلکه از تمام اطلاعاتی که در دست دارید به آن می رسید.

مثل مشاهدات، الگوهای شرطبندی، احتمالات و هر فاکتور دیگری که می تواند به صورت معقول به کاهش دادن طیف دست های حریف کمک کند در این قضیه موثرند و باعث دست خوانی در پوکر میشود.

این ترفند پوکر را بسیاری از پوکر بازان حرفه ای انجام میدهند و اغلب در مسابقات و تورنمنت پوکر موجب موفقیت در پوکر و برد آنها میشود

دست خوانی در پوکر با گذشت زمان شکل می گیرد و تبدیل به مهارت می شود و هرچه بیشتر تمرین کنید و بیشتر دست خوانی در پوکر انجام دهید، دقت شما در این زمینه بالاتر می رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل