دانک بت + مثالی از برخورد در ریور

فهرست مطالب

  • دانک بت
  • مثالی از برخورد در ریور
  • دلایل حذف گزینه فولد از مرحله ریور
  • شرایط استفاده از دانک بت در پوکر
  • مثال شماره 1
  • مثال شماره 2
  • مثال شماره 3
  • جمع بندی پایانی

دانک بت

دانک بت donk betting اصطلاحی است که اغلب به اشتباه تعبیر می شود و به صورت نادرست مورد استفاده قرار می گیرد. دانک در زبان انگلیسی به معنای الاغ است و به یک شخص نادان اطلاق می شود.

اما در بازی پوکر این اصطلاح پوکر به آن معنا نیست که شخص به دلیل جهل و نادانی بت می کند.

بلکه دانک بت در پوکر روشی است که علیه بازیکن های تهاجمی در دور قبلی بازی انجام می شود و فرصت ادامه دادن بت کردن را از آن ها می گیرد و فرقی نمیکند پوکر لایو باشد یا پوکر آنلاین.

به عنوان مثال می توان بازیکنی که در موقعیت میانی در مرحله پری فلاپ ریز کرده و دیلر و بیگ بلایند را کال می کند را معرفی کرد.

بنابراین در فلاپ رفتار معمول بیگ بلایند این است که در برابر ریز چک می کند و اجازه می دهد که بت پیوسته یا چک کند. با این حال هنگامی که بیگ بلایند خارج از پوزیشن در مقابل پری فلاپ ریزر بت انجام دهد به آن دانک بت می گویند.

پس مهم‌ ترین چیزی که باید بدانید این است که این بت فرصت یک بت پیوسته را از بازیکن های اگرسیو دور قبلی می گیرد.

پس اگر همه بازیکنان در پری فلاپ لیمپ کرده باشند امکان دانک بت وجود ندارد زیرا در راند قبلی هیچ کس تهاجمی نبوده و هیچ ریزی وجود نداشته است.

هم چنین اگر همه بازیکنان در فلاپ چک کنند بت بازیکن در ترن نیز دانک بت نیست. علاوه بر آن اگر یک بازیکن تهاجمی دور قبل از بت پیوسته پرهیز کند شخصی که در دور بعدی بت می کند دانک بت نمی باشد.

به طور کلی از آنجایی که انتظار می رود بازیکن تهاجمی بیشتر اوقات در راند های بعدی بت کند در صورتی که یک بازیکن خارج از پوزیشن زودتر از این افراد بت کنند این کار به عنوان دانک بت در نظر گرفته می شود.

مثالی از برخورد در ریور

فرض کنید که در یک بازی ما با بازیکن پوزیشن بیگ بلایند مواجه نشده ایم و هیچ تصوری از او نداریم. در این بازی میز ورودی 9 نفره با 50 دلار می باشد و میزان بلایند ها برابر 1 و 0.5 دلار است.

موقعیت ما کات آف با 92.15 دلار استک می باشد و حریف مقابل در موقعیت بیگ بلایند با 64.35 دلار قرار گرفته است.

پری فلاپ: ما در پوزیشن کات آف کارت های ملکه♦ و پادشاه♠ را داریم و بعد از فولد 5 بازیکن، ما 1.50 دلار ریز می دهیم. سپس با فولد 2 نفر بعدی بیگ بلایند 1 دلار کال می کند.

فلاپ: در فلاپ 10♥، 2♠ و پادشاه ♥ می خورد و پات 3.25 دلار است. با چک دادن بیگ بلایند ما 1.9 دلار بت می کنیم و حریف کال می کند.

ترن: در ترن 7♦ می خورد و پات برابر 7.05 دلار است. با چک بیگ بلایند شما 4.85 دلار بت می کنید و حریف کال می کند.

ریور: در ریور 4♦ می خورد و پات 16.75 دلار است که بیگ بلایند 10 دلار بت می کند.

بازی ما تا مرحله ریور عادی است و ما فکر می‌ کنیم که می‌ توانستیم از بت های سنگین‌ تر بر اساس ارزش دست‌هایمان استفاده کنیم اما در حال حاضر در شرایط متفاوتی قرار داریم.

اگر حریف 10 دلار بت کند پات آدز ما 2.7 به 1 است و باید بیش از 37 درصد مواقع برنده شویم تا کال ما سودآور باشد. در نتیجه فولد دادن از انتخاب های ما حذف می شود و باید بین کال کردن و ریز یکی را انتخاب کنیم.

در این حالت انتخاب به این بستگی دارد که اگر ما ریز دهیم آیا بازیکن مقابل با دست های ضعیف خود ما را کال می کند یا از این کار منصرف می شود.

دلایل حذف گزینه فولد از مرحله ریور

دلایل حذف گزینه فولد از مرحله ریور

با توجه به توضیحاتی که در قسمت قبل دادیم ممکن است از این موضوع تعجب کنید که چرا در مرحله ریور گزینه فولد دادن را از انتخاب های خود حذف کردیم.

این کار به دلایل متعددی انجام می گیرد که مهم ترین این دلایل عبارتند از:

  • ما با ری ریز در مرحله پری فلاپ مواجه نشده ایم بنابراین احتمال وجود دست هایی مانند AK، KK و AA را نادیده می گیریم.
  • بازیکن های دیگر در هیچ مرحله ای از بازی ریز نداده اند.
  • کارتی که در مرحله ریور رو می شود در روند بازی تاثیر چندانی نخواهد داشت.
  • بسیاری از دراو ها هنوز تکمیل نشده اند.
  • با توجه به عملکرد بازیکن حریف هیچ دستی بهتر از دو پیر را نمی توان به او نسبت داد.

در این حالت ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا امکان دارد کارت حریف به طور اتفاقی خورده شده باشد یا با ست خود یک بازی اسلو را ایجاد کرده باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد.

هم چنین اگر یک فرد دست هایی بهتر از دو پیر را در مرحله ریور انتخاب می کند نیازی به ترسیدن نیست. بنابراین با توجه به نکات ذکر شده فولد دادن در بازی انتخاب ما نخواهد بود.

شرایط استفاده از دانک بت در پوکر

  • وقتی که احتمال بت پیوسته توسط ریزر در مرحله پری فلاپ زیاد نیست.
  • زمانی که دست های ما در قوی ترین حالت خود قرار دارند.
  • زمانی که کارت های بعدی ممکن است خطرناک باشند و از بت کردن در طول بازی جلوگیری کنند.
  • وقتی که قصد داریم بازیکنان را در پات های چند نفره به دام بیندازیم.

از دانک بت در انواع بازی پوکر میتوانید استفاده کنید، از انواع بازی پوکر میتوان به بازی های زیر اشاره کرد:

  • پوکر هولدم
  • پوکر هولدم پات لیمیت
  • بازی پوکر اوماها
  • پوکر سه کارته
  • پوکر روسی
  • پوکر چینی
  • پوکر های لو
  • پوکر رز
  • پوکر کش گیم
  • پوکر هدزآپ
  • تورنمنت پوکر

در ادامه با ما همراه باشید تا مفهوم دانک بت در پوکر donk betting را با چند مثال کاربردی به شما آموزش دهیم.

مثال شماره 1

فرض کنید بازیکنی که در موقعیت میانی قرار دارد ریز می کند و ما از بلایند خود با JTo محافظت می کنیم و سپس فلاپ T87 می خورد. در چنین فلاپی احتمالا ریزر بت پیوسته بر روی پری فلاپ انجام نمی دهد زیرا فلاپ با محدوده دست های کال مطابقت دارد.

بنابراین اگر حریف شما بازیکنی است که به ندرت ریز پیوسته می دهد و یا باهوش به نظر می رسد می توانید از او انتظار داشته باشید که با دست های زیادی مانند AK،AQ،KQ،99 و مانند آن چک کند تا کارت بعدی را رایگان ببیند.

در نتیجه استفاده از استراتژی دانک بت در پوکر می تواند در چنین شرایطی بسیار موثر باشد.

علاوه بر این با کارت های Shot Gut و پیری که در اختیار داریم می ‌توانیم در برابر ریز های حریف مقاومت کنیم و همچنان بازی را ادامه دهیم. مگر در مواردی که مقدار ریز های حریف خیلی سنگین باشند.

مثال شماره 2

فرض کنید که در مرحله پری فلاپ ریز خورده است و ما با 66 از بیگ بلایند خود دفاع می کنیم و فلاپ 732 می خورد.

بازی استاندارد در چنین شرایطی یک چک کال خواهد بود اما این وضعیت برای دانک بت در پوکر نیز بسیار مناسب است. بنابراین اگر چک کنیم و ریزر پری فلاپ چک کند او از کارت رایگان بعدی سود خواهد برد.

علاوه بر این ارزش دست ما یا ثابت می ماند یا ضعیف می شود که قوی ترین موقعیت او در شرایط فعلی خواهد بود.

اگرچه دست شما به اندازه ‌ای قوی در نظر گرفته می ‌شود که در مقابل بت پیوسته حریف مقابل فولد کنید اما متاسفانه به اندازه‌ ای قوی نیست که بتوانید با آن چک ریز کنید.

در این زمان چک کال حرکت مناسبی نیست زیرا ما دوباره روی ترن چک می دهیم و حریف نیز می تواند چک دهد تا از کارت های اضافی استفاده کند یا قدرت دست ما را در مرحله ریور آزمایش کند.

با این حال اگر فلاپ را چک کنیم می توانیم روی مرحله ترن دانک بت کرده و از ادامه بازی با های کارت جلوگیری کنیم.

مثال شماره 3

فرض کنید که در یک بازی 3 لیمپر وجود دارد و پوزیشن دیلر ریز می دهد. ما بیگ بلایند را با کارت های 6♥ و 5♥ کال می کنیم و 3 بازیکن دیگر به بازی وارد می شوند.

در فلاپ 2♥، 7♥ و 10♥ می خورد و این شرایط برای دانک بت در پوکر بسیار مناسب است.

بعد از ما 3 بازیکن ضعیف ‌تر وجود دارد که می ‌توانند با دست‌های متوسط ​​در دام کال بیفتند و از آن طرف ریزر در پری فلاپ با دست هایی شامل های کارت دل و یا اور پیر ریز می دهد تا از دست خود محافظت کند.

در این حالت دست ما در اوج است اما اگر دل دیگر بخورد حتی اگر شکست نخوریم ما را از بت کردن باز می دارد.

هم چنین اگر چک کنیم بازیکن بعدی می ‌تواند در برابر ریزر در پری فلاپ چک کند و او نیز می‌ تواند بسیاری از دست ‌های خود را چک کند. در نتیجه این امر به همه بازیکنان اجازه می ‌دهد که کارت بعدی را به صورت رایگان ببینند.

جمع بندی پایانی

روش دانک بت معمولا به اشتباه تعبیر شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد اما این استراتژی یک سلاح بسیار قدرتمند و خوب برای بازی پوکر خواهد بود. اگر به نظر می رسد که دست حریف شما مناسب زمین نیست دانک بت در پوکر donk betting می تواند یک ابزار عالی باشد.

این محدوده هم چنین شامل کارت هایی می شود که به اندازه کافی برای چک کال خوب به نظر نمی رسند و یا به اندازه کافی برای افزایش چک ریز قوی نیستند.

بنابراین اگر دست شما در این محدوده باشد فرصت این را دارید که از دانک بت استفاده کنید و سود خوبی را برای خود رقم بزنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات