در صورت شکست پرسپولیس مقابل السد، حذف این تیم از لیگ نخبگان قطعی است

السد قطر ش گذشته توانست تیم بحران زده استقلال را با دو گل شکست دهد. این تیم می ایست در هفته سوم لیگ نخبگان به مصاف پرسپولیس دیگر نماینده ایران در مسابقات برود که در صورت شکست دادن پرسپولیس هم صعود خود به مرحله بعد را قطعی می کند و هم حذف پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ نخبگان تا حد زیادی قطعی می شود.

برنامه بازی های پرسپولیس در لیگ نخبگان

در صورت شکست پرسپولیس مقابل السد، حذف این تیم از لیگ نخبگان قطعی است

پرسپولیس تا اینجای کار از 2 بازی، 1 امتیاز کسب کرده که آن تک امتیاز مربوط به مصاف خانگی این تیم مقابل پاختاکور بود. در فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا، 8 تیم از 12 تیم صعود می کنند و اگر تیمی نتواند بازی های خانگی خود را مقال تیم های نه چندان قوی با پیروزی پشت سر بگذارد، کار صعودش بسیار سخت می شود.

جدول لیگ نخبگان

در هفته سوم در صورتی که پرسپولیس از السد شکست بخورد، این تیم با 1 امتیاز از 3 بازی احتمالاً قعرنشین جدول خواهد بود و برای صعود می بایست هر 5 بازی باقیمانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. اگر بپذیریم پرسپولیس توان شکست دادن الریان، الغرافه و الشرطه را دارد، اما پیروزی این تیم(و هیچ تیم ایرانی دیگر) مقابل النصر احیا شده و الهلال قدرتمند دور از تصور است.

با این شرایط احتمالاً پرسپولیس در نهایت با 10 امتیاز یکی از تیم های حذف شده در مرحله گروهی خواهد بود.

کلید صعود این تیم به مرحله بعد در مصاف با السد است که اگر بتواند این تیم قطری را شکست دهد، با اما و اگر و طبق شرایطی خاص با 13 امتیاز امکان صعود به مرحله بعد را خواهد داشت.

گفتنیست تیم هایی که بتوانند 15 امتیاز در مرحله گروهی کسب کنند، قطعاً صعود خواهند کرد. این 15 امتیاز می تواند به شکل 5 پیروزی و 3 شکست به دست بیاید و یا 4 پیروزی، 3 تساوی و یک شکست. (تنها در صورتی که تیمهای قعر نشین از تیم های بالانشین جدول امتیاز بگیرند تیمها با 13 و 14 امتیاز نیز شانس صعود خواهند داشت)

پرسپولیس در دیدار شب گذشته خود مقابل پاختاکور نمایش خوبی ارائه نکرد و خوش شانس بود بازنده میدان نبود چرا که این پاختاکور بود که با موقعیت های گل مناسش بارها دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. همانطور که پیش بینی می شد، مربی پاختاکور به سادگی نقاط ضعف پر تعداد پرسپولیس را شناسایی کرده بود و از نواحی مختلف بر روی دروازه این تیم فشار می آورد.

 

نکته حائز اهمیت در خصوص فرمت جدید مسابقات این است که پرسپولیس نمی تواند بر روی بی انگیزگی الهلال و النصر در دو هفته پایانی حساب باز کند چرا که تیم ها تا آخرین هفته سعی می کنند با بهبود جایگاه خود در جدول، با تیم ضعیف تری از منطقه شرق مصاف دهند و در هر بازی به هر 3 امتیاز فکر می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل