دور زدن قانون سربازی | اینبار با بازگشت احتمالی میلاد سرلک به پرسپولیس

موضوع اعزام به خدمت فوتبالیست ها، موضوع جدیدی در فوتبال ایران نیست. اما موضوع عجیب، راه های فرار از خدمت برخی از بازیکنان است که در نوع خود جالب به نظر می رسد.

دور زدن قانون سربازی | اینبار با بازگشت احتمالی میلاد سرلک به پرسپولیس

نکته قابل تامل در این خصوص، سود بردن بسیاری از ستاره های فوتبال ایران که در پرسپولیس بازی می کنند یا می کردند از قوانین خلق الساعه است.

در سالی که مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشمول اعزام به خدمت سربازی بودند، به یکباره مسعود سلطانی فر وزیر ورزش وقت با ارسال نامه ای به نظام وظیفه، خواستار مشمولیت 7 بازیکن تیم ملی از قانون سرباز قهرمان شد که سازمان نظام وظیفه با تعویق خدمت بازیکنان مذکور موافقت کرد که در بین آنها نام مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند نیز دیده می شد.  موضوعی که مشخص نشد این 7 بازیکن بر چه اساسی مشمول قانون سرباز قهرمان شدند چرا که در هیچ تورنمنت ین المللی با تیم ملی به موفقیت خاصی نرسیدند!

پرونده بعدی مربوط به وحید امیری بود که بر طبق مستندات او به واسطه مشکل واریکوسل و باد فتق معافیت از خدمت دریافت کرده و فردی که چنین مشکلی داشته طبیعتاً نمی تواند مثل یک غزال تیزپا در زمین مسابقه بدود. با فرض اینکه او مشکلش را درمان کرده باشد نیز مجدداً مشمول اعزام به خدمت می شود.

پرونده بعدی موضوع مرتضی پورعلیگنجی و وضعیت کفالت عجیب او است که هرگز توضیحی از سمت نظام وظیفه در خصوص او اعلام نشد.

حال صحبت از بازگشت میلاد سرلک به پرسپولیس است که بعد از یک نیم فصل خدمت ظاهراً تازه متوجه شده مشکل پزشکی خاص دارد و قصد دارد ا استفاده از این موضوع، معافیت خود را بگیرد و به پرسپولیس بازگردد! اما سوال اینجاست که او اگر مشکل پزشکی دارد، چطور می تواند برای پرسپولیس به میدان برود؟

 

موضوع یک بام و دو هوای سازمان نظام وظیفه در خصوص اعزام به خدمت بازیکنان وقتی بیشتر نمایان می شود که آنها با جدیت فراوان دو بازیکن کلیدی استقلال در کورس قهرمانی (سیاوش یزدانی و مرادمند) را مشمول خدمت کردند و هیچ ارفاقی به آنها نشد اما در مورد بازیکنانی که به نوعی با باشگاه رقیب لینک هستند، همه نوع همکاری با ایجاد ماده و تبصره های خاص و حتی جدید، انجام می شود.

شاید بهتر باشد سازمان نظام وظیفه در خصوص همه موارد فوق شفاف سازی کند تا افکار عمومی نسبت به واقعیت ماجرا آگاه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل