رکورد جهانی مردان در مسافت ۱۰۰ متر کرال پشت چقدر است؟ + چه کسی این عنوان را در بین زنان دارد؟

کرال پشت یکی از انواع شنا است. برای اولین بار رکورد شنا کرال پشت توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA) به رسمیت شناخته شد. پس از آن خیلی از شناگران در تلاش هستند تا بتوانند در این مسابقات رکوردهای شنا را جا به جا کنند.

رکورد جهانی مردان در مسافت 100 متر کرال پشت چقدر است؟

رکورد جهانی مردان در مسافت ۱۰۰ متر کرال پشت چقدر است؟

اگر به شنا علاقه مند هستید، احتمالا با کرال پشت آشنایی دارید. کرال پشت یکی از انواع شنا است که باتوجه به این که سر تا گوش‌ ها داخل آب است و به این گونه عمل دم و بازدم راحت انجام می‌ شود، مخاطبان خاص خود را دارد. در این نوع شنا بدن باید به شکل افقی و به پشت روی آب قرار گیرد و پاها در حالت ضربه در به آب ضربه بزند.

حال این موضوع را هم باید افزود که تاریخچه رکورد جهانی ۱۰۰ متر کرال پشت به عنوان شنا در استخر های مسافت طولانی (۵۰ متر) و استخرهای کوتاه (۲۵ متر) است و این دو دسته توسط (FINA) به رسمیت شناخته شده اند. هم چنین ناگفته نماند که توماس سکن با شنای ۵۱.۶۰ در ۱۰۰ متر کرال پشت رکورد جهانی را شکست.

حال در رابطه با توماس سکن می توان این گونه بیان کرد که او یک شناگر اهل ایتالیا است که تا به اکنون در مسابقات کشوری و بین‌ المللی در مجموع برندهٔ یک مدال طلا، سه مدال نقره و هم چنین شش مدال برنز شده‌ است.

چه کسی این عنوان را در بین زنان دارد؟

لازم به ذکر است ورزش شنا در حال حاضر طرفداران و مخاطبان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. این موضوع باعث شده تا علاوه بر مردان، بانوان زیادی هم در این ورزش به صورت حرفه‌ ای فعالیت کنند. حتی رکوردهای گینس و جهانی را جا به جا و از آن خود کنند. حال این موضوع را هم باید افزود که رکورد جهانی زنان در مسافت ۵۰ متر شنا کرال پشت در اختیار کیلی مک کیون است که دوره شنای (۵۰ متر) کرال پشت را به نام خود به ثبت رسانده است.

بهتر است بدانید کیلی مک کئون شناگر استرالیایی، روز جمعه رکورد جهانی ۵۰ متر کرال پشت زنان را شکست. او به اولین شناگری تبدیل شد که رکورد های ۵۰ متر، ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر کرال پشت را به طور همزمان به دست آورده است.

در چه سالی رکورد جهانی کرال پشت آخرین بار شکسته شده است؟

شنای کرال پشت یکی از زیبا ترین و جذاب ترین انواع ورزش شنا است که در اکثر مسابقات معتبر جزو پربیننده‌ ترین و محبوب ترین انواع شناست. این شنا نیاز به تکنیک مناسب دارد تا صورت گیرد و بسیاری از نوآموزان کرال پشت را بهترین و آسان ترین نوع شنا می‌ دانند.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید آخرین و سریع ترین دوره شنای طولانی (۱۰۰ متر) کرال پشت (مرد) ۵۱.۶۰ ثانیه بوده است که توسط توماس سکن شناگر (ایتالیا) در مسابقات جهانی فینا در سال ۲۰۲۲ بدست آمده است.

در چه مسابقاتی این مورد ثبت می‌ شود؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که اولین رکورد جهانی شنا کرال پشت ثبت توسط فدراسیون بین المللی شنا (FINA)، برای مردان و زنان به رسمیت شناخته شد. این موضوع را هم باید افزود که در استخر های مسافت طولانی (۵۰ متر) و استخر های کوتاه (۲۵ متر) هر دو دسته توسط (FINA) به رسمیت شناخته شده اند.

در مسابقات شنای کوتاه (۲۵ متر)، هیئت حاکمه جهان رکوردهای جهانی را از تاریخ ۳ مارس ۱۹۹۱ به رسمیت می شناسد. در حال حاضر در FINA رکوردهای جهانی شنا کرال پشت ثبت می‌ شود.

رکورد شنا کرال پشت سرعتی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در حال حاضر رکورد شنا کرال پشت سرعتی متعلق به توماس سکن است. هم چنین رکورد شنا کرال پشت سرعتی در بانوان نیز متعلق به سارا شوستروم می باشد. کرال پشت: ۵۰ متر، ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر توسط سارا شوستروم جا به جا شده است و او چهار رکورد انفرادی جهان در شنای زنان را در اختیار دارد.

رکورد شنا کرال پشت قدرتی

جالب است که بدانید در حال حاضر رکورد شنا کرال پشت قدرتی همانند رکورد شنای کرال پشت سرعتی متعلق به سارا شوستروم شناگر سوئدی می باشد. سارا شوستروم متولد ۱۷ اوت ۱۹۹۳ است و یک شناگر اهل کشور سوئد می باشد که دارندهٔ ۴ رکورد جهانی در شنای بانوان است و یکی از پرافتخار ترین شناگران اهل سوئد محسوب می شود.

رکورد شنا کرال پشت در ایران

مدتی قبل ابوالفضل سام شناگر ایرانی در چهارمین روز از رقابت های شنا بازی های کشور های اسلامی در مرحله مقدماتی ماده (۵۰ متر) کرال پشت با ثبت زمان ۰۰:۲۶٫۳۶ موفق شد رکورد رده های سنی (۱۵- ۱۷) سال این ماده را جا به جا کند و توانست رکورد شنا کرال پشت را به نام خود به ثبت برساند.

رکورد شنا کرال پشت در المپیک ۲۰۲۱

بهتر است که بدانید المپیک ۲۰۲۱، بسیار جذاب و پر بیننده بود و در برخی از قسمت‌ های المپیک ۲۰۲۱ رکوردهایی جا به جا شد. حال این موضوع را هم باید افزود که کیلی مک کیون رکورد ۱۰۰ متر کرال پشت را در المپیک جا به جا و به نام خود به ثبت رساند. لازم به ذکر است که کیلی مک کیون یک شناگر استرالیایی است که تا به اکنون افتخارات متعددی را در کارنامه حرفه ای خود به ثبت رسانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل