رکورد داران پرتاب دیسک مردان + یوری سیدخ (Yuriy Sedykh)

رکورد پرتاب دیسک، نشان از تلاش بی‌ پایان و استعداد ورزشکاران در این رشته ورزشی جذاب است. این رکوردها، نقطه اعتماد و افتخار جامعه ورزشی جهانی هستند و همواره به عنوان هدف اصلی ورزشکاران در مسابقات بین‌ المللی معتبر شناخته می‌ شوند. باید بدانید این رکورد، یکی از رکوردهای دو میدانی محسوب می شود. در ادامه بیشتر در این رابطه بحث خواهیم کرد.

رکورد داران پرتاب دیسک مردان

رکورد داران پرتاب دیسک مردان

پرتاب دیسک یکی از ورزش‌ های جذاب و تکنیکی است که در آن ورزشکاران تلاش می‌ کنند دیسک سنگین را به دورترین فاصله ممکن پرتاب کنند. این ورزش نیاز به قدرت بدنی، تکنیک و تمرین مداوم دارد تا به عنوان یک پرتاب‌ کننده دیسک حرفه ای شناخته شوید. در مسابقات مردان، تعدادی از ورزشکاران توانسته‌ اند رکورد پرتاب دیسک را ثبت کنند. در اینجا به برخی از برجسته‌ ترین رکورد داران پرتاب دیسک مردان در تاریخ اشاره می‌ کنیم:

یوری سیدخ (Yuriy Sedykh)

یوری توانست رکورد ۸۶.۷۴ متر را در مسابقه ای که در تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۹۸۶ برگزار شده بود، ثبت کند. او یکی از کوردهای المپیک را به نام خود جاودانه کرد. این ورزشکار اهل شوروی بوده است که امروزه به عنوان یکی از ورزشکاران روسیه در رقابت ها حضور پیدا می کند. یوری سیدخ یکی از مهم ترین پرتاب‌ کنندگان دیسک در تاریخ است. او در المپیک ۱۹۸۰ و ۱۹۸۸ طلا به دست آورد و رکورد پرتاب دیسک را نیز به دست آورد.

یورگ هینز (Jürgen Schult)

رکورد ۷۴.۰۸ متر متعلق به یورگ هینز است که در تاریخ ۶ ژوئن ۱۹۸۶ توانست این رکورد را ثبت کند. او در گذشته به عنوان بازیکنی از شوروی در مسابقات حاضر می شد اما هم اکنون در آلمان سکونت دارد. یورگ هینز نیز یکی از پرتاب‌ کنندگان حرفه ای دیسک بوده و رکورد پرتاب دیسک را در سال ۱۹۸۶ به ثبت رساند.

لارس ریدل (Lars Riedel)

لارش رکورد ۷۱.۵۰ متر را به نام خود ثبت کرد. این رقابت ها در ۳ ژوئیه ۱۹۹۷ انجام شد که لارس توانست در آن رکورد خود را ثبت کند. لارس ریدل یک پرتاب‌ کننده برجسته دیسک اهل آلمان بوده و در کارنامه‌ اش موفقیت‌ های بسیاری داشته است.

این ورزشکاران همگی با استفاده از تکنیک‌ های پیچیده و تمرینات سخت، به عنوان برترین پرتاب‌ کنندگان دیسک مردان تاریخ شناخته می‌ شوند و رکورد پرتاب دیسک را در این رشته به دست آورده‌ اند. آن‌ ها نمونه‌ هایی از پشتکار، تمرین مداوم و تکنیک بالا در ورزش پرتاب دیسک هستند.

رکورد پرتاب دیسک در بخش زنان

رکورد پرتاب دیسک در بخش زنان

پرتاب دیسک یکی از ورزش‌ های جذاب است که در آن ورزشکاران سعی می‌ کنند یک دیسک سنگین را به فاصله بسیار دوری پرتاب کنند. در بخش زنان نیز، ورزشکاران با تلاش و تمرین فراوان توانسته‌ اند رکوردهای شگفت‌ آوری در این رشته ثبت کنند. در ادامه، به برخی از بزرگترین رکورد داران پرتاب دیسک زنان اشاره می‌ شود:

گابریلا رئیسر (Gabriele Reinsch)

گابریلا موفق شد که رکورد ۷۶.۸۰ متر را در رقابت های ۹ ژوئیه ۱۹۸۸ به نام خود ثبت کند. او که یک بازیکن آلمانی است، یکی از بزرگترین پرتاب‌ کننده‌های دیسک زنان تاریخ است. او رکورد پرتاب دیسک را در سال ۱۹۸۸ به دست آورد و به عنوان یکی از اساطیر این رشته شناخته می‌ شود.

آنافیسا موکتیش (Anita Włodarczyk)

آنافیسا رکورد ۸۲.۹۸ متر را به دست آورد و در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۶ توانست این رکورد را ثبت کند. آنافیسا موکتیش نیز یکی از برترین ورزشکاران پرتاب دیسک زنان در دنیاست. او دارای رکورد جهانی و مدال‌ های المپیک و مسابقات جهانی بسیاری است و اصالتا لهستانی می باشد.

مارتینا هروسن (Martina Hellmann)

رکورد ۷۴.۶۸ متر متعلق به مارتینا هروسن است که در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۸۸ تونست رکورد خود را به ثبت برساند. مارتینا هروسن نیز یکی از قدیمی ترین و حرفه ای ترین ها در پرتاب دیسک زنان است و در المپیک ۱۹۸۸ مدال طلا به دست آورد، او اهل کشور آلمان است.

این ورزشکاران به عنوان برترین پرتاب‌ کنندگان دیسک زنان در تاریخ شناخته می‌ شوند. آن‌ ها نه تنها توانایی بدنی بالایی دارند بلکه با تمرینات مداوم و تکنیک‌ های حرفه‌ ای خود به رکوردهای شگفت‌ آوری دست یافته‌ اند که به عنوان دستاوردهایی بی‌ نظیر در دنیای ورزش شناخته می‌ شوند.

رکورد پرتاب دیسک در ایران دست کیست؟

رکورد پرتاب دیسک در ایران دست کیست؟

در حال حاضر، رکورد پرتاب دیسک در ایران در دست المی‌ پور فرهادی قرار دارد. او یکی از ورزشکاران برجسته این رشته در کشورمان است و توانسته‌ است رکوردی بسیار قابل توجه در این رشته ثبت کند. رکورد پرتاب دیسک در ایران نمادی از تلاش و پشتکار وی در زمینه ورزش است.

المی‌ پور فرهادی به عنوان یکی از نمایندگان برجسته ورزش ایران در مسابقات بین‌ المللی شناخته می‌ شود و توانسته‌ است با استفاده از تمرینات دقیق و تکنیک‌ های حرفه‌ ای، نام ایران را در رشته پرتاب دیسک برجسته کند.

او نمادی از تمام ورزشکارانی است که با اراده قوی، تلاش مداوم و تکنیک‌ های به‌ روز به دستاوردهای بزرگ در ورزش دست پیدا می‌ کنند. رکورد پرتاب دیسک او نه تنها برای ایران بلکه برای تمام جامعه ورزشی ایران افتخار آفرینی کرده است و نشان می‌ دهد که با تلاش و پشتکار، ورزشکاران ایران نیز می‌ توانند در رقابت‌ های جهانی موفقیت‌ های چشمگیری را کسب کنند.

رکورد پرتاب دیسک المپیک 2020

رکورد پرتاب دیسک المپیک ۲۰۲۰

در المپیک ۲۰۲۰ که به دلیل شرایط جهانی با تاخیر برگزار شد، در رشته پرتاب دیسک مردان، آندریس ترایس (Andrius Gudžius) از لهستان موفق به کسب مدال طلا و بدست آوردن رکورد المپیک شد. این دقت در پرتاب دیسک و توانایی منحصر به فرد او، باعث شد تا تاریخی جدید در المپیک ایجاد شود.

آندریس ترایس در رقابت‌ های پرتاب دیسک المپیک ۲۰۲۰ در توکیو، یک پرتاب با برخورد موفق به فاصله ۶۸.۴۶ متر انجام داد و به عنوان قهرمان المپیکی جدید در این رشته شناخته شد. این موفقیت برای او مدال طلا را به ارمغان آورد و تاریخچه‌ ای جدید در دنیای پرتاب دیسک در المپیک ایجاد کرد.

آندریس ترایس با این دستاورد بزرگ نه تنها موفق به کسب مدال طلا شد بلکه رکورد پرتاب دیسک المپیک را نیز به دست آورد و نام خود را در تاریخ المپیک برجسته کرد. او با تلاش، تمرینات سخت و علاقه به ورزش، به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران پرتاب دیسک در تاریخ المپیک ثبت شد.

رکورد پرتاب دیسک جام جهانی 2021

رکورد پرتاب دیسک جام جهانی ۲۰۲۱

در مسابقات جام جهانی پرتاب دیسک، ورزشکاران برتر جهان به رقابت پرتاب دیسک می‌ پردازند و برای کسب عنوان جام جهانی به تلاش می‌ پردازند. تا سال ۲۰۲۱، رکورد جهانی در این رشته توسط یوری سیدخ، پرتاب‌ کننده بلاروسیحرفه ای، به ثبت رسیده است.

در جام جهانی پرتاب دیسک، این ورزشکاران با استفاده از تکنیک‌ های پیچیده و قدرت بدنی بالا، تلاش می‌ کنند تا دیسک را به دورترین فاصله ممکن پرتاب کنند. یوری سیدخ، یکی از بزرگترین پرتاب‌ کنندگان دیسک تاریخ، در مسابقات جام جهانی پرتاب دیسک، عملکرد بی‌ نظیری از خود به نمایش گذاشته و رکورد پرتاب دیسک جهانی را به دست آورده است.

رکورد جهانی پرتاب دیسک توسط یوری سیدخ در تاریخ ۴ ژوئیه ۱۹۸۶، در مسابقات جام جهانی پرتاب دیسک در استوکهلم، سوئد به ثبت رسید. او توانست دیسک را به مسافت ۸۶.۷۴ متر پرتاب کند که هنوز هم به عنوان یکی از رکوردهای برجسته و دست‌ نخورده در تاریخ پرتاب دیسک جهان شناخته می‌ شود.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات