رکورد گلزنی جام ملت های آسیا + ثبت رکورد توسط علی دایی

جام ملت‌ های آسیا هر 4 سال یکبار برگزار می‌ شود و در حال حاضر یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین مسابقات فوتبال محسوب می شود که هر چند وقت یکبار رکورد جام ملت های آسیا توسط برخی از تیم‌ ها و یا بازیکنان فوتبال به ثبت می رسد که این موضوع توسط علاقه مندان دنبال می شود.

  • در کنار این رکوردها می توانید برای شرط بندی جام ملت های آسیا از این لینک کمک بگیرید.
رکورد گلزنی جام ملت های آسیا

رکورد گلزنی جام ملت های آسیا

گفتنی است که رکورد های فوتبال به این منظور ایجاد شده‌ اند که دیر یا زود توسط برخی از تیم‌ های فوتبال و یا بازیکنان شکسته و جا به جا شوند و این موضوع یک امر عادی است. حال این موضوع را هم باید افزود که هر چند وقت یکبار رکورد های جام ملت های آسیا هم جا به جا می شود. اگر ورزش فوتبال را دنبال می کنید، احتمالا با جام ملت های آسیا آشنایی دارید. مسابقات فوتبال جام آسیا، یک مسابقۀ فوتبال است که کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را برگزار می‌ کند. این مسابقات هر 4 سال یکبار برگزار می‌ شود. پس از کوپا آمریکا، این جام قدیمی‌ ترین و معتبر ترین مسابقۀ ملی قاره‌ ای در سراسر جهان است.

حال جالب است که بدانید در صدر گلزنان تاریخ جام ملت های آسیا علی دایی با چهارده گل قرار دارد، به همین دلیل هم اکنون گلزنی رکورد جام ملت های آسیا در اختیار این اسطوره سابق فوتبال باشد. هم چنین ناگفته نماند که این بازیکن فوتبال با 109 گل رکورددار بیشترین تعداد گل در فوتبال بین المللی مردان می باشد.

ثبت رکورد توسط علی دایی

علی دایی بازیکن پیشین و مربی فوتبال اهل ایران است که در کارنامه حرفه ای خود رکورد ها و افتخارات متعددی را به ثبت رسانده است. گفتنی است او در رده باشگاهی، علاوه بر بازی در لیگ ایران، سابقه حضور در لیگ‌ های قطر، آلمان و امارات را هم داشته‌ است. این بازیکن پیشین فوتبال با به ثمر رساندن 109 گل در 149 بازی ملی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران و دومین گلزن برتر جهان در رده ملی، شناخته می‌ شود.

رکورد هتریک جام ملت های آسیا

در ابتدا در رابطه با هتریک که به آن سه‌ گله هم می‌ گویند، بهتر است بدانید که یک اصطلاح ورزشی است که به ثبت سه بار پیاپی یک کار برجسته در یک مسابقه فوتبال گفته می‌ شود. حال این موضوع را هم باید افزود تیم ایران با شش هتریک، رکورد هتریک جام ملت های آسیا را در اختیار دارد. هم چنین پس از تیم ایران، تیم بنگلادش و تیم ازبکستان هر کدام با سه گل بیشترین هتریک را تا به اکنون داشته اند. ناگفته نماند که اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، پیشنهاد می‌ کنیم تا به سایت‌ های مربوطه که در گوگل موجود هستند مراجعه نمایید.

رکورد تعداد پاس در جام ملت های آسیا

بهتر است بدانید که در حال حاضر جام ملت‌ های آسیا، نخستین رقابت‌ های فوتبال انجمنی است که توسط تیم‌ های ملی مردان بزرگسال اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگزار می‌ شود و به این گونه قهرمان قاره آسیا را تعیین می‌ کند. حال همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم جام ملت‌ های آسیا دومین مسابقات قهرمانی قاره ای فوتبال در جهان پس از کوپا آمه ریکا است.

گفتنی است که از سال 1956 در هنگ کنگ تا سال 2004 در چین جام ملت‌ های آسیا هر 4 سال یک بار برگزار می‌ شود. حال طبق تحقیقاتی که مدتی قبل انجام شده، بیان شده است که هم اکنون رکورد تعداد پاس در جام ملت های آسیا در اختیار تیم ایران می باشد.

رکورد کلین شیت جام ملت های آسیا

علاقه مندان به فوتبال به احتمال زیاد با اصطلاحاتی از جمله کلین شیت آشنایی دارند. کلین شیت به اصطلاحی در فوتبال گفته می‌ شود که دروازه‌ بان در طول یک بازی هیچ گلی نخورد و دروازه‌ اش در اصطلاح باز نشود. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تا به اکنون در جام ملت‌های آسیا رکورد کلین شیت نیز جا به جا و به ثبت رسیده است. گفتنی است که در حال حاضر این رکورد در اختیار شویچی گوندا است و هیچ دروازه بان دیگری تا به اکنون نتوانسته این رکورد را جا به جا و به نام خود به ثبت برساند.

ثبت رکورد توسط شویچی گوندا

شویچی گوندا یک بازیکن فوتبال اهل ژاپن است که عضو تیم ملی فوتبال ژاپن می باشد و اولین بازی ملی‌ اش را در 6 ژانویه 2010 میلادی انجام داده است. این دروازه بان ژاپنی در یک بازی ملی حضور داشت و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ 6 ژانویه 2010 انجام داد. بهتر است بدانید که دروازه شویچی گوندا در بازی‌ ملی‌ اش باز نشد و او توانست این رکورد را به نام خود به ثبت برساند.

رکوردهای ایران در جام ملت های آسیا

بهتر است بدانید که تیم ایران یکی از موفق‌ ترین و پرافتخار ترین تیم‌ های آسیا به شمار می رود که از سال 1968 تا 1976 توانسته سه عنوان قهرمانی را کسب کند. به همین دلیل می توان این گونه بیان کرد که تیم ملی ایران در این زمینه رکورد جام ملت های آسیا را جا به جا کرده است و افتخار آفرین شده است. حال این موضوع را هم باید افزود که تیم ملی فوتبال مردان ایران در 14 دوره از جام ملت‌ های آسیا شرکت کرده است که نخستین بار در جام ملت‌ های آسیا 1968، پس از صعود خودکار به عنوان میزبان حضور داشت.

رکورد پنالتی در جام ملت های آسیا

اگر علاقمند به ورزش فوتبال هستید و یا این که این ورزش را انجام می‌ دهید، به احتمال زیاد در رابطه با پنالتی اطلاعاتی دارید. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در جام ملت‌های آسیا این امکان وجود دارد که رکورد پنالتی نیز به ثبت برسد. البته ناگفته نماند که هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با رکورد پنالتی در جام ملت‌ های آسیا منتشر نشده است. اما با این حال برخی از علاقه مندان به فوتبال بر این باورند که این رکورد در حال حاضر در اختیار تیم ملی ایران می باشد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل