زنگ خطر هشدار بزرگ برای ایران به صدا درآمده است + بهترین راه مقابله با هشدارهای بزرگ برای ورزش ایران

هشدار بزرگ برای ورزش ایران 

هشدار بزرگ برای ورزش ایران اعلام شده است. در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار تیم پناهندگان المپیک تشکیل شد و در این تیم بازیکنان پناهنده از سراسر کشور حضور داشتند. این تیم در سال ۲۰۱۶ متشکل از ۱۶ بازیکن در رشته های مختلف ورزشی بود. زنگ خطر هشدار برای ورزش ایران به صدا درآمده است. در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران ایرانی نیز در تیم پناهندگان المپیک با سایر تیم ها به رقابت پرداخته اند.

اغلب ورزشکاران حرفه ای این مرز و بوم به دلیل برخی از شرایط خاص موجود تصمیم به شرکت در این تیم می کنند. هم اکنون آمار تکان دهنده اثبات می کند که تعداد شرکت کنندگان ایرانی در این تیم بسیار افزایش پیدا کرده است. به طوری که درصد قابل توجهی از بازیکنان حاضر در این تیم ایرانی هستند. این مسئله موجب نگرانی جامعه ورزشی ایرانی شده است.

به طوری که در سایه تمهیدات نادرست چنین ورزشکاران شاخص و مدال آوری تصمیم به مهاجرت گرفته اند. همچنین بسیاری از بازیکنان حاضر در تیم پناهندگان المپیک موفق به کسب مدال های طلا و نقره شده اند. این مسئله از دیدگاه کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه ورزشی برای آینده ورزشی ایران بسیار خطرناک است.

هشدار بزرگ برای ورزش ایران 

زنگ خطر هشدار بزرگ برای ایران به صدا درآمده است

در سال های گذشته کمیته المپیک تصمیم گرفت، برای بازیکنان پناهنده از سراسر دنیا تیمی را تشکیل دهد. بسیاری از بازیکنان پناهنده در سال های گذشته در این تیم حضور داشته اند. با بررسی آمارهای جدید می توان متوجه شد، که تعداد بازیکنان ایرانی حاضر در این تیم مدام در حال افزایش است. به طوری که در سال جدید ۱۰ بازیکن مرد و ۴ بازیکن زن در این تیم حضور داشته اند.

این مسئله موجب نگرانی کارشناسان ایرانی شده است و حتی در سال جاری نیز بسیاری از بازیکنان تصمیم به مهاجرت گرفته اند. یکی از دلایل اصلی حضور بازیکن در این تیم، عدم وجود امکانات لازم برای شرکت در رقابت های مختلف می باشد. توماس باخ به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است، که حدود ۷۶ درصد از بازیکنان حاضر در این تیم ایرانی هستند.

اغلب این افراد در سال های گذشته موفق به کسب مدال های مختلف شده اند. بر اساس داده های آماری جدید درصد قابل توجهی از بازیکنان کشتی گیر ایرانی نیز در این تیم حضور دارند. این مسئله از دیدگاه کارشناسان جای تاسف دارد. به نوعی با پناهنده شدن هر بازیکنی، ایران یکی از ستاره های ورزشی خود را از دست می دهد.

هشدار بزرگ برای ورزشکاران ایران 

بزرگ ترین هشدار برای ورزش ایران چیست؟

رقابت های المپیک در سال جاری اثبات کرد، که در تعداد بازیکنان حاضر در تیم پناهندگان افزایش پیدا کرده است. این آمار تکان دهنده موجب نگرانی بسیاری از افراد فعال در حوزه های ورزشی شده است. بزرگ ترین هشدار برای ورزش ایران پناهنده شدن مدال آوران المپیک در سال های گذشته می باشد. به طوری که هم اکنون ۱۴ تن از بازیکنان اصلی ایرانی در تیم پناهندگان مشغول به رقابت هستند.

 

در تیم پناهندگان المپیک بازیکنان ایرانی حضور پررنگی دارند. از افراد حاضر در این تیم می توان به:

• امید احمدی‌ صفا (بوکس)

• امیر رضانژاد (کانو اسلالوم)

• ایمان مهدوی (کشتی آزاد)

• تیران‌ ولی‌پور (تکواندو)

• درسا یاوری‌ وفا (بدمینتون)

• دینا پوریونس (تکواندو)

• سعید فضل‌الله (کانو سرعت)

• سمن سلطانی (کانو سرعت)

• متین بالسینی (شنا)

• محبوبه ژرفی (جودو)

• مهدی‌ پورنژاد (تکواندو)

• محمد رشنونژاد (جودو)

• هادی جمال ولی‌ زاده (کشتی فرنگی)

• یکتا جمالی (وزنه‌ برداری) اشاره کرد.

 

تمامی این بازیکنان در رشته های مختلف ورزشی در رقابت های المپیک شرکت کرده اند. تاکنون بازیکنان ایرانی در این تیم بیشترین میزان از مدال را به دست آورده اند.

تیم پناهندگان المپیک

هشدار برای ایران؛ حضور حداکثری بازیکنان در تیم پناهندگان

در سال جاری بیش از ۴۳ بازیکن ایرانی به عنوان کاندیدای اصلی حضور در تیم پناهندگان المپیک انتخاب شده بودند. در نهایت ۱۴ نفر به عنوان عضو اصلی در این تیم شرکت می کنند. این مسئله یک هشدار بسیار بزرگ برای آینده ورزش در ایران می باشد.

به طوری که همه ساله تعداد بازیکنان شرکت کننده ایرانی در تیم پناهندگان افزایش پیدا می کند. هم اکنون در رشته های مختلف تکواندو، کشتی فرنگی، کشتی آزاد، جودو، بدمینتون و… بازیکنان پناهنده ایرانی به رقابت می پردازند. این مسئله نیاز به بررسی های دقیق و تخصصی دارد.

از دیدگاه کارشناسان فعال در زمینه ورزشی، کمبود برخی از امکانات و محدودیت های موجود موجب افزایش آمار مهاجرت ورزشکاران ایرانی شده است. این آمار تکان دهنده می تواند در سال های آینده حتی بیشتر شود. مسئولین باید هرچه سریع تر اقدامات لازم را به کار بگیرند.

در این صورت می توان با اجرای اقدامات جدید و موثرتر حدودی روند پناهندگی ورزشکاران ایرانی را کنترل کرد. سالانه تعدادی از بازیکنان با هدف کسب موفقیت بیشتر تصمیم به مهاجرت می گیرند. با یک بررسی ساده می توان متوجه شد، که ایران از نظر ورزشی در سال جاری بسیار ضعیف تر عمل کرده است.

بهترین راه مقابله با هشدارهای بزرگ برای ورزش ایران

هم اکنون بر اساس بررسی های انجام گرفته، با اجرای چند اقدام ساده می توان با فرایند پناهندگی و مهاجرت ورزشکاران ایرانی مقابله کرد‌. در اولین گام مسئولین باید امکانات لازم را در رشته های مختلف ورزشی فراهم کنند. در غیر این صورت آمار مهاجرت ورزشکاران ایرانی باز هم روند صعودی خواهد داشت.

دومین راه مقابله و مبارزه با این مسئله تامین نیازهای بازیکنان می باشد. در صورتی که نیازهای ورزشی بازیکنان در داخل کشور تامین شود؛ عملا مهاجرت معنای خود را از است خواهد داد. متاسفانه در سال های گذشته به چنین اقداماتی موثر و مفیدی کمتر توجه شده است. در واقع بستر ایجاد یک بستر حرفه ای برای رشد بازیکنان ورزشی با مشکلات متعددی مواجه شده و این مسئله موجب افزایش آمار مهاجرت شده است.

در صورتی که با برطرف کردن نیازهای اولیه ورزشکاران می توان با این هشدار بزرگ برای آینده ورزشی ایران مقابله کرد. در غیر این صورت سالانه شاهد پناهندگی و مهاجرت درصد قابل توجهی از ورزشکاران ایرانی خواهیم بود. تحت چنین شرایطی ایران، استعدادهای ورزشی خود را از دست خواهد داد. برای مقابله با چنین مشکلی باید دستورالعمل های جدید اتخاذ شود. در غیر این صورت حضور بازیکنان ایرانی در تیم پناهندگان المپیک پررنگ تر خواهد شد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات