سرگیجه تاکتیکی نکونام | سه مهاجم تارگت با خصوصیات یکسان؟!

در حالی به روزهای پایانی نقل و انتقالات نزدیک می شویم که جواد نکونام باز هم نشان داده به بلوغ ذهنی برای مربیگری در تیم بزرگی همچون استقلال نرسیده است.

سرگیجه تاکتیکی نکونام | سه مهاجم تارگت با خصوصیات یکسان؟!

سرگیجه تاکتیکی نکونام | سه مهاجم تارگت با خصوصیات یکسان؟!

نکونام در حالی به یکباره هوس خرید یک مهاجم تارگت دیگر (اسدی یا کریم انصاری فرد) کرده که او در حال حاضر دو مهاجم با همان خصوصیات در اسکواد تیمش دارد. بلانکو و آرمان رمضانی دو مهاجم تارگت فعلی استقلال هستند که هر دو خصوصیات شبیه به هم دارند و بازیکنان بلند فامت با حداقل سرعت و تکنیک لازم برای عبور از مدافع مستقیم.

حال کریم انصاری فرد با همان شرایط (به لحاظ کیفی و فنی کمی بهتر) به این جمع اضافه خواهد شد تا مشخص شود، جواد نکونام اصلا نمی داند درد تیمش چیست و دست به چنین خریدهایی می زند.

هواداران استقلال در چند فصل اخیر تنها در فصولی نمایش زیبا از تیمشان دیده اند که بازیکنان سرعتی در فاز هجومی استقلال به کار گرفته می شدند. از یامگا و مهدی قایدی گرفته تا امیرحسین حسین زاده و محمد محبی.  در حال حاضر تنها بازیکن فاز هجومی استقلال با این خصوصیات کسی نیست جز اسلامی که به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد چرا که نفرات کناری او بازیکنان کند و سنگینی هستند و تحرک زیادی در محوطه جریمه حریف ندارند.

همین کندی ذاتی تیم نکونام باعث شده تا سبک بازی استقلال برای حریفان قابل پیش بینی باشد و آنها تنها به ارسال ها و ضربات ایستگاهی برای رسیدن به گل بسنده کنند.

در شرایط فعلی شاید بهترین راهکار، فسخ قرارداد بلانکو باشد تا هم یک سهمیه خارجی این تیم آزاد شود و هم سقف قرارداد این تیم خالی شود و هم یک بازیکن هجومی با کیفیت تر به اسکواد تیم اضافه شود.

واقعیت این است که بلانکو با گام های کند خود هرگز نمی تواند و نتوانسته مدافعین حریف را پرس کند و به جز بازی هوایی نمی توان امید چندانی به او داشت. یک بازیکن تک بعدی که بعضاً در بازی هوایی نیز ضعیف ظاهر می شود.

اینکه نکونام زیلیکیچ را که سبک بازی شبیه به مهدی قایدی داشت را رد کرد تا بلانکو کند در تیمش بماند، جای تامل دارد.

البته در نهایت این نکونام است که می بایست نسبت به نتایجی که کسب می کند پاسخگو باشد اما اگر کمیته فنی فعالی در استقلال حضور داشت، هرگز اجازه نمی داد یارگیری تیم تا این حد آشفته و بدون برنامه انجام شود.

این تیم نیاز به سرعت و جوانی و انگیزه در خط حمله اش دارد و نه بازیکنان مسن و کند که انگیزه ای جز پر شدن حسابشان حتی بدون عملکرد مثبت در زمین مسابقه ندارند.

جذب انصاری فرد تنها در صورت مازاد کردن بلانکو یا رمضانی معنی پیدا خواهد کرد وگرنه مشکلات استقلال را دو چندان می کند چرا که با توجه به قانون، نکونام تحت هر شرایطی می بایست به بلانکو برای حضور در 70 درصد بازیهای فصل بازی دهد تا سهمیه خارجی فصل بعد نسوزد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات