سه نکته اصلی تورنمنت توربو پوکر + تفاوت تورنمنت توربو پوکر و هایپر توربو

سه نکته اصلی تورنمنت توربو پوکر

تورنمنت پوکر توربو  یکی از عناوینی است که شاید تا بحال آن را شنیده باشید. سوال این است که فرق اصلی این نوع تورنمنت با بقیه تورنمنت ها چیست؟ بلایندها در این مورد به سرعت بالا میروند. چطور باید با آن کنار بیاییم؟

تفاوت تورنمنت توربو پوکر و هایپر توربو

هایپر توربوها نسخه شدیدتری از مسابقات توربو سطوح کور سریع تر و پشته های شروع کم عمق هستند.

مسابقات TURBO در حال حاضر بسیار سریع هستند، اما فضای کمی بیشتری برای بازی پست فلاپ و کمی فضای بیشتری برای صبر در مراحل اولیه مسابقات توربو استاندارد وجود دارد.

اصلاح هایپر توربو به سادگی به ساختار کور اشاره دارد و بنابراین می تواند به SNG  یا  MTT اشاره کند.

بهترین استراتژی برای مسابقات توربو چیست؟

ما به دنبال این هستیم که بازی را به شدت تهاجمی و اگرسیو شروع کنیم و تا جایی که ممکن است زودتر بانکرول خود را دو برابر کنیم. این خلاف  استراتژی تورنمنت پوکر است که در آن بجای حفظ آرامش و در زمان داشتن دست خوب باید بصورت تهاجمی بازی کنیم.

این را باید در نشر داشته باشید که این تورنمنت در اکثر انواع بازی پوکر انجام میشود،برای آشنایی با انواع بازی پوکر تعدادی از محبوب ترین بازی های پوکر را برایتا معرفی کرده ایم:

پوکر روسی

بازی پوکر استاد 7 کارته

سه نکته مهم تورنمنت پوکر توربو

اگر قصد برنده شدن در تورنمنت تورو پوکر را دارید، باید سه نکته و فاکتور زیر را رعایت کنید:

فاکتور اول: بیگ-استک ها سلطان بازی می باشند.

هرچه مقدار بیگ بلایندهایتان بالاتر باشد نسبت به بقیه بازیکن ها بالاتر هستید. هرچقدر دیپ استک تر شوید، با حذف نمودن رقبای خود EV یا همان ارزش منتظره بالاتری به دست خواهید آورد.

این موضوع با دو فاکتور مهم که در پایین به آنها اشاره میکنیم ممکن می شوند:

  • حذف فشار زمان بر شخص
  • افزایش قدرت مانور در بهره بردن از استراتژی ها

مورد اول به شما این امکان را میدهد  تا با دست های معمولی و متوسط که واریانس زیادی دارند بازی را شروع نکنید.  به طوریکه بقیه بازیکنان باید اینکار را کنند. فشار روی این افراد بالا است.

هرچه بیگ بلایند های بیشتری داشته باشیم میتوانیم بیشتر منتظر  شرایط معقول و مدنظرمان جهت درگیر شدن چیپ خود بمانیم. با این کار از حذف شدن جلوگیری خواهیم کرد.

نکته مهم دوم این است که برای شما گرفتن تصمیم های بهتر امکان دارد، در کنار اجرای استراتژی های منطقی از اشتباهات حریفان خود بهترین استفاده را کنید.

 وقتی استکتان تا حد معقولی بالا رفت میتوانید در شرایطی که ارزش منتظره بالاتر دارید وارد بازی شوید.  در این حالت برتری شما بیشتر بوده و دیگر مثل بقیه تلاش برای حذف نشدن نخواهید کرد.

این مورد برای شما شرایط دلخواه جهت ورود به بازی را ممکن می کند.  درصورتیکه در شروع تورنمنت کمی شانس داشته باشید  به آسانی خواهید توانست تا به این مرحله برسید و  با خیال امن تر بازی را ادامه دهید.

از بزرگترین  مواردی که به اشتباه در تورنمنت پوکر توربو حین داشتن استک بالا رخ میدهد قمار کردن بی منطق می باشد، این روش همه ی برتر بودن شما نسبت به حریف را از بین برده و سبب می شود تا دوباره درگیر نوسانات و یا واریانس بازی بشوید.

به تلاش خود برای فشار آوردن به حریف و دزدیدن چیپ ها ادامه دهید اما از انجام ریسک هایی که مختص بازیکنان شورت استک می باشد خودداری کنید.

فاکتور دوم: در شروع تورنمنت با حالت تهاجمی قمار کنید

میدانید که مهمترین مورد بیگ استک شدن می باشد، و سبب میشود تا از شرایط پرفشار اول بازی خارج بشوید.  بعد از آن نیاز نخواهید داشت تا چیپ هایتان را به اجبار به بازی وارد کنید.

این متد برای دستیابی به فاکتور اول بوده و  سبب رسیدن به جایگاه ثابتی در تورنمنت می شود.

یکی از نکات مهم در تورنمنت پوکر توربو این است که  در ابتدای تورنمنت حذف شدن از بازی چندان سخت نیست، استکتان کم بوده و هر چقدر هم بازیکن تخصصی باشید شانس برد شما پنجاه پنجاه می باشد. 

پس ریسک کردن و احتمالات شانس  در تورنمنت توربو مناسب تر و عقلانی تر از بازی های معمولیست. 

به طوریکه درصورت دابل آپ کردن تا حد بالایی وضعیت بهتری دارید و میتوانید مناسب تر از چیپتان استفاده کنید.  درنتیجه در شروع یک بازی تهاجمی را استارت میزنیم. البته درصورتیکه ارزش منتظره منفی در دستتان نداشته باشید.

به عبارت دیگر یعنی در طولانی مدت بازنده نبوده باشید.  به طور کلی تلاش این است تا جزو بازیکنان بیگ استک باشیم ، موردی که حتی ممکن است بقیه بازیکنان به آن فکر هم نکنند.

نکته دیگر که  برای بازی تهاجمی و موفقیت در مراحل ابتدایی تورنمنت بکار خواهد رفت این است  که ما بتوانیم استک خود را  با توجه و متناسب با زمانی که در حال گذر است افزایش دهیم.

شاید یک یا دوبار مجبور به خرید دوباره شوید اما چنین کاری از ادامه بازی در چنین شرایط بدی قطعا مناسب تر است. با این حرکت زمانتان را نیز بیهوده هدر نداده و پوکر در مدت طولانی برای شما سود آور خواهد شد.

بنابراین قمار را آلت بهانه خود برای بازی ضعیفتان نکنید.  وقتی در مراحل ابتدایی تورنمنت توربو احساس کردید که شانس برنده شدن بالایی دارید (بیشتر از ۵۰ درصد) بدون هیچگونه ترس و اضطرابی قمار کنید.

تلاش نمایید تا  نسبت به دیگران در تونومنت  پوکر توربو برتر و بالاتر باشید.  ریسک ناپذیری و هدر دادن تایم درنتیجه سبب حذف شدن شما توسط بلایندها خواهد شد. که جزو رایج ترین  اشتباهات تورنمنت  پوکر توربو می باشد.

فاکتور سوم: تمرکزتان بر روی دراز مدت باشد.

سرعت  زیاد تورنمنت پوکر توربو سبب اشفته و به تلاطم افتادن شرایط بازی میشود و به همین علت هم اختلاف سطح بازیکنان حرفه ای و آماتور چندان حس نخواهد شد.

اگر انتظار برد در این بازی ها را دارید شاید بسیار زمان زیادی ببرد.  هرچند امکان دارد تا در شروع چند برد داشته و  احساس کنید که در  تورنمنت پوکر توربو در مقایسه با بقیه استعداد بالاتری دارید.

یا بلکه برعکس ، ممکن است در دراز مدت ببازید .  اکثر پلیر هایی که در یک تورنمنت قوی برنده شده اند استعداد و مهارت چندانی نداشته اند و حتی عملکرد بدتری از خود نشان دادند.

بازیکنان آماتور و غیر حرفه ای ممکن است بارها مقابل شما برنده باشند ولی شما نباید نسبت به این موضوع ناراحت شوید.

چنانچه دفعات متعددی از بازی حذف شدید به این معنی نیست که بازیکنی ضعیف هستین. نکته مهم اینجاست که چطور این باخت ها را کنترل کرده و احساساتتان را مقابل بدبینی ها مدیریت میکنید.

بازیکنان موفق تورنمنت افرادی هستند که بر احساساتشان تسلط کافی داشته و در زمان های مختلف چه بد و چه خوب تیلت نخواهند شد.

زمانیکه در تورنمنت به مراحل پایانی رسیدید نباید بگزارید تا هیجانات بر چیپ هایتان تاثیر بگزارند. اگر این اتفاق رخ دهد عصبانیت بر انتخاب های شما تاثیرات بسیار مخربی خواهد گزاشت.

زمانیکه در تورنمنت حذف شدید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که بخشی از بازی پوکر باختن است و حتی بازیکنان بسیار حرفه ای هم می بازند.

تورنمنت پوکر توربو  شاید بای-این(buy-in) بالایی از شما بگیرد ولی ممکن است یهو نتیجه های درخشانی از خود به نمایش بگزارد. پس حین دانسوئینگ ها و باخت های متوالی سعی کنید نا امیدی سراغتان نیاید و با آرامش ادامه دهید.

آیا مسابقاتTURBO سود آور هستند؟

با کمال تعجب، آن ها می توانند باشند. اگر چه اعتقاد بر این است که ساختار سریع کور توانایی استفاده از لبه مهارت را به طور کامل کاهش می دهد.

این با این واقعیت جبران می شود که مسابقات توربو تعداد زیادی از بازیکنان تفریحی را جذب می کند.تور نومنت های با پشته های عمیق آهسته تر طبق معمول نسبت بیشتری از بازیکنان شایسته را جذب می کنند.

اگرچه توربو ها واریانس زیادی را به همراه دارنند. ان می تواند از طریق اجزای تعداد زیاد از رویداد ها جبران شود.

جمع بندی

قمار کردن در مراحل ابتدایی برای داشتن دید باز تر در بازی و دیپ استک شدن مورد اصلی در تورنمنت پوکر توربو است.

اکنون که مهمترین نکات را راجع به این بازی میدانید  از تلاش خود نا امید نشده و  احساساتتان را مدیریت کنید. امید است که موفق شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل