سی بت در پوکر چیست؟ + هدف انجام استراتژی سی بت

فهرست مطالب

  • سی بت در پوکر چیست؟
  • هدف انجام استراتژی سی بت
  • تاثیر تعداد حریفان در بت پیوسته
  • کارت های میز بازی در هنگام سی بت
  • اندازه سی بت در پوکر
  • ارزیابی حریف در بت پیوسته c-bet
  • مقابله با سی بت در بازی پوکر
  • مهندسی معکوس در بازی پوکر
  • شناسایی بت های حریفان در بازی
  • جمع بندی پایانی

سی بت در پوکر چیست؟

به بتی که توسط یک بازیکن پوکر تهاجمی قبل از فلاپ شروع شده و روی فلاپ نیز با هدف بلوف زدن انجام می گیرد سی بت یا بت پیوسته می گویند.

بازیکن می تواند ریزی که در مرحله پری فلاپ انجام داده را به بت خود در مرحله فلاپ بچسباند و یک بت پیوسته انجام دهد.

استفاده رایج از این استراتژی برای بازیکنی است که نسبت به حریف خود موقعیت دارد و می تواند هنگام چک کردن در فلاپ از آن استفاده کند.

علاوه بر آن رایج ترین کاربرد این روش زمانی است که دست بازیکن در فلاپ توسعه نیافته است به این ترتیب بازیکن می تواند در همان زمان پات را برنده شود و حتی در پوکر آنلاین هم بسیار رایج است.

با گذشت زمان استراتژی سی بت در پوکر به یک حرکت غریزی برای بسیاری از بازیکنان تبدیل می شود اما اول از همه باید درک کنید که اگر بازیکن همیشه از این استراتژی برای پری فلاپ ریز داده استفاده کند نتیجه خوبی نخواهد داشت.

به همین دلیل ما از این استراتژی به صورت انتخابی و در دستان خاصی استفاده می کنیم تا سبک بازی خود را برای حریفان رو نکنیم.

توجه کنید که در بازی پوکر همه بازیکنان حرکات تکراری و قابل پیش بینی شما را خواهند دید و از آن استفاده خواهند کرد مگر اینکه حریف احمقی داشته باشید و این مسعله در تورنمنت پوکر بسیار مهم است.

شما میتوانید در انواع بازی پوکر شاهد استفاده از سی بت باشید، از انواع محبوب این بازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پوکر هدزآپ

هدف انجام استراتژی سی بت

هدف انجام استراتژی سی بت

این استراتژی بر این اساس است که دست شما در فلاپ توسعه نیافته و قوی نیست و شما با یک بازی تهاجمی به حریف خود حمله می کنید.

بنابراین بدون توجه به کارت هایی که در دست دارید می توانید پات را در بیشتر موارد از آن خود کنید.

هم چنین این کار می تواند بلوف خوبی برای زمانی که یک دست قوی در اختیار دارید و می خواهید پات را برنده شوید باشد. اما هدف اصلی استراتژی سی بت این است که شما به سرعت پات را برنده شوید.

تاثیر تعداد حریفان در بت پیوسته

بدون شک هرچه تعداد حریف های شما کمتر باشد، بردن پات با بت پیوسته برای شما آسان تر است. اما به عنوان یک راهنمای کلی می توانید بر اساس درصد های برد زیر از بت پیوسته استفاده کنید:

  • پوکر هدزآپ 100 درصد
  • در مقابل دو بازیکن 50 درصد
  • در مقابل دو بازیکن 25 درصد

توجه کنید که اگر بیش از اندازه بت پیوسته انجام ندهید و در مقابل چندین بازیکن قرار بگیرید بازی شما غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

هم چنین اگر بیش از چهار بازیکن در بازی موجود باشد و فلاپ با کارت های شما مطابقت نداشته باشد بهترین گزینه در چنین حالتی این است که چیپ های زیادی را وارد بازی نکنید و چک کنید.

کارت های میز بازی در هنگام سی بت

زمانی که در فلاپ کارت های پادشاه، ملکه و یا جک روی زمین قرار دارد، این احتمال وجود دارد که یکی از حریف های شما کارت مشابهی را در دست خود داشته باشد.

هر چند که ریز پری فلاپ شما را با 3-6 آفسوت در بازی کال نکرده باشند.

کارت های روی میز برای دانستن اینکه چه زمانی باید از سی بت در پوکر استفاده کنید بسیار مهم هستند. بنابراین علاوه بر های کارت مرحله فلاپ باید به گزینه های دیگر روی میز مانند فلاش یا استریت دراو توجه کنید.

اما در حالت ایده آل فلاپ شما باید شامل کارت های تصادفی و رین باو باشد.

فرض کنید که شما در فلاپ کارت های شاه♣ و ملکه♣ را در اختیار دارید که توسط دیلر و بلایند در بازی کال می شوید. سپس در فلاپ آس♦، سرباز♦ و 8♠ می خورد.

چنین شرایطی برای سی بت کاملا نا مناسب است و شما در مقابل 3 بازیکن تنها قابلیتی که دارید استریت شدن می باشد.

علاوه بر آن شما پتانسیل دست فلاش و پیر را با استفاده از های کارت هایتان از دست داده اید و حریف به راحتی می تواند بر روی چنین فلاپی یک دست قوی داشته باشد.

بنابراین بهترین کار این است که چک داده و سعی کنید کارت ترن رایگان را ببینید.

اما اگر شما پول قرار دهید و توسط دیلر ریز شوید یا بلایند ها بر روی شما چک ریز کنند باید کارت های خود را بریزید. در نتیجه بهترین کار این است که منتظر بمانید و کارت بعدی را ببینید.

اندازه سی بت در پوکر

اگر در پوکر بدون محدودیت بازی می کنید در صورت انجام سی بت باید حتما اندازه آن را مورد توجه قرار دهید. چیزهایی که برای این کار باید در نظر بگیرید شامل نحوه برخورد با حریفان، اندازه استک و تصویر شما در ذهن بازیکنان دیگر است.

بنابراین شما باید بتوانید اندازه بت های خود را متعادل کنید و محافظه کار بودن با این استراتژی اهمیت خاصی ندارد.

بنابراین نباید به اندازه ای کم بت بزنید که همه بازیکنان را به بازی دعوت کنید و یا آنقدر زیاد بت بزنید که خود را به عنوان یک فرد احمق نشان دهید.

بسیار مهم است که روی اندازه بت خود ثبات داشته باشید. بنابراین اندازه بت شما باید برابر با بت های قبلی باشد که روی فلاپ گذاشته اید که حداقل نصف پات را شامل می شود.

توجه کنید که بت های کوچک احتمال کال کردن حریفان را بیشتر می ‌کنند در صورتی که بت های بالا زمانی که حریف مقابل کارت خوبی دارد برای شما هزینه بر خواهد بود.

ارزیابی حریف در بت پیوسته c-bet

بدون شک دانستن واکنش حریف یک معیار کلی برای موفقیت در پوکر است بنابراین هنگام بت زدن در مقابل حریف با کارت های بد بهتر است بدانید که او یک بازیکن لوز یا تایت است.

همان طور که شما پوکر بازی می کنید حریف شما نیز استراتژی هایی برای خود دارد.

در نتیجه اگر حریف مقابل نسبت به شما شک دارد از یک استراتژی استفاده می کند. بنابراین با شما کال می کند و امیدوار است که در ترن چک کنید.

سپس اگر بعد از کال کردن او چک دهید او فرض می کند که شما دست ضعیفی دارید و با بت زدن تلاش می کند که پات را از شما بگیرد.

نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم فاکتور هایی هستند که شما برای انجام یک بت پیوسته باید ارزیابی کنید زیرا در یک موقعیت خوب در برابر یک بازیکن ضعیف یا تایت، بت زدن به اندازه نصف پات یک حرکت خوب و معقول است.

این کار به بازیکن یک آدزپات 3 به 1 می دهد که برای یک بازیکن تایت چندان خوشایند نخواهد بود.

اما اگر حریف مقابل بازیکن خوبی باشد با توجه به آدز های ضعیفی که دارد وارد بازی می شود و سعی می کند دستش را کامل کند یا این که پات را از شما بگیرد.

مقابله با سی بت در بازی پوکر

حالا بیایید وضعیت را برعکس کنیم و به جای فرض اینکه می ‌خواهید به یک بازیکن بلوف بزنید این بار فرض می ‌کنیم که در مقابل حریفی قرار می‌ گیرید که بت پیوسته می دهد.

بنابراین به جای ریسک و بازی غیرمنطقی باید سعی کنید حرکات حریف خود را مشاهده کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

پس از دیدن فلاپ بسیاری از بازیکنان حس می کنند که ناچار هستند به سی بت کردن ادامه دهند تا دست خود را تمام کنند. بنابراین شناخت سبک بازی حریف و وضعیت روحی آن ها به شما کمک خواهد کرد تا سود خوبی به دست بیاورید.

مهندسی معکوس در بازی پوکر

مهندسی معکوس به علم پاسخ دادن به یک سوال گفته می شود و در واقع فرآیند کشف اصل تکنولوژی یک دستگاه، شی یا سیستم می باشد که از طریق تجزیه و تحلیل ساختار و عملکرد آن به دست می آید.

بهترین کار برای مقابله با حریفی که همیشه از بت پیوسته استفاده می کند این است که او را آنالیز کنید.

سپس طرز فکر او را بخوانید تا در شرایط مناسب با او بازی کنید. بعد از این کار زمانی که حریف از سی بت در پوکر استفاده کرد لیست زیر را بررسی کنید:

  • آیا او به صورت منظم در فلاپ بت خود را به صورت قابل پیش بینی انجام می دهد؟
  • آیا دستی که دارید برای کال کردن حریف شانس برد دارد؟
  • آیا با توجه به سبک بازی که دارد تلاشی برای دزدیدن پات می کند؟
  • اگر بخواهد پات را بدزدد واکنش مناسب شما چه خواهد بود؟

شناسایی بت های حریفان در بازی

علاوه بر سی بت در پوکر c-bet چندین نوع دیگر مانند بت های ارزشی، بت های کاوشی و سمی بلوف وجود دارد. اما هیچ چیز بدتر از این نیست که تا مرحله ریور بت های حریفان را کال و برداشت کنید.

زیرا او از سی بت استفاده می کند و در مرحله شودان متوجه می ‌شوید که حریف در تمام مدت به دلیل کارت های قدرتمند خود از بت ارزشی استفاده کرده است.

دانش قدرت است و بسیار حائز اهمیت می باشد که الگوهای بت زدن حریف خود را بخوانید و بفهمید که آن ها چگونه بازی می کنند.

این دانش به شما کمک می کند تا تصمیمات ارزشمندی بگیرید و این تنها نکته ای است که یک بازیکن برنده را از یک بازیکن بازنده جدا می کند.

جمع بندی پایانی

بت پیوسته یا همان سی بت در پوکر یک استراتژی قوی است که می ‌توانید در مواقعی که کارت های فلاپ به نفع شما نیستند از آن استفاده کنید.

بنابراین بهتر است در میان بازیکنان دیگر جستجو کنید و به دنبال فردی بگردید که نمی تواند این استراتژی ها را درک کند تا بتوانید در برابر او موفق عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل