شرایط آندر بلوف در پوکر چیست؟ + شناسایی آندر بلوف در پوکر

شرایط آندر بلوف در پوکر چیست؟

آندر بلوف به طور کلی به شرایطی می‌ گویند که حریف به احتمال زیاد بلوف نمی‌ زند و دست خوبی دارد. یعنی در واقع احتمال اینکه حریف بلوف بزند بسیار پایین بوده و ریز یا بت های او در بازی پوکر بیشتر بت ارزشی خواهند بود.

احتمال بالایی وجود دارد که بر روی میز های سبک پوکر موقعیت‌ های زیادی از شرایط آندر بلوف را مشاهده کنید. چنانچه این شرایط را بشناسید فولدهای هوشمندانه و تایتی خواهید داد که قطعاً به نرخ برد در پوکر شما کمک بسیاری خواهد کرد. 

شناسایی آندر بلوف در پوکر

شناسایی آندر بلوف در پوکر

در این بخش از مطلب می ‌خواهیم برای شما مثال ‌هایی را شرح دهیم که در آن ها رقیب شما بلوف نزده و تلاش می‌ کند تا سبب شود شما با یک دست متوسط او را کال نمایید.

1. های کارت های پشت سر یکدیگر بر فلاپ

در این مرحله فکر کنید که یک بازیکن تایت اگر سیو و یا متوسط، زمانی که در پوزیشن کات آف است ریز انجام می ‌دهد. سپس ما در مرحله اسمال بلایند با تک و Kعمل ری ریز او را انجام می‌ دهیم.

 بعد از این مرحله حریف کال کرده سپس ما در شرایط هدزاپ بر فلاپ پایین قرار می ‌گیریم: K Q J پس از این مرحله ترجیح ما این است که محتاط بوده و چک دهیم.

روی این فلاپ برای رقیب شما دست‌ های قوی زیادی موجود است و تلاش اغلب بازیکنان تایت اگرسیو این است که با بلوف آن ها مبارزه کرده و به آسانی فولد ندهند.

دست هایی که بلوف زدن رقیب را در این موقعیت ها ممکن می کند شامل: A9s, 88,JTs, 99 و TT هستند.  چون بیشتر بازیکنان فکرش را هم نمی ‌کنند که این کارت‌ ها حاوی ارزش خاصی در شودان نیز باشد.

که در نهایت این موضوع سبب می‌شود تا با بت روی فلاپ به سنجش شرایط بپردازند. زمانی می ‌فهمیم که رقیب دست ضعیف دارد که چک بدهد.

در اینجا ولیو بت در ریور و ترن گزینه مناسبی می تواند باشد. اما در صورتی که دیدید رقیب شما به بت زدن پرداخت نهایت احتیاط را پیش گرفته و سعی کنید بسیار حفاظت شده عمل کنید.

رقیب در نهایت با مبلغی نصف ارزش پات موجود، بت کرده و ما نیز علارقم میل باطنی خود کال می ‌کنیم. در استپ بعدی ترن خورده و ما چک می کنیم.

سپس در اینجا رقیب بر دو سوم پات شرط می بندد. به احتمال زیاد این شرایط همان آندر بلوف مدنظر ماست. 

این به این معنی است که خیلی کم احتمال دارد که این بت بلوف باشد، چون برای کال کردن بلوف او به یک بازیکن حرفه ‌ای پوکر و خلاق نیاز خواهیم داشت.

 در اینجا چاره این است که جهت کسب سود، فولد تایت بدهیم. سعی کنید که حتی در مقابل بازیکنان حرفه ‌ای و پیچیده نیز برای بار دوم کال نکنید، این موضوع در میزهای سبک نیز صدق می ‌کند.

در واقع کال کردن دوباره در میزهای سبک یک اشتباه محض است. 

 2. وقتی دراو کامل می شود

بازیکنانی که به شکل مولتی تیبل استارت زده و در حد متوسط هستند، اغلب آنچنان خلاقیت ندارند که علارقم نداشتن دراو بر ترن بلوف بزنند.

بازیکنان در واقع اینگونه فکر می ‌کنند که تنها با دست ‌هایی می ‌شود بلوف زد که در صورت کال شدن احتمال برنده شدن بالایی داشته باشد. 

مانند فلاش دراو یا استریت دراو. در نهایت هنگامی که این دراو ها روی ریور تکمیل شد، این فرد موقعیت آندر بلوف را بدون اینکه حتی خودش متوجه شده باشد، ایجاد کرده است. 

بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی نماییم: فرض کنید شما در مقابل ریز های جک با k و Q از بیگ بلایند خودتان حفاظت می کنید. فلاپ 2 Q 9 خورده و سپس رقیبتان بت می کند و شما نیز در اینجا کال انجام می دهید. ترن 7دل خورده وحریف به بت می پردازد.

 سپس شما دوباره کال می کنید. ریور 8 خشت خورده و سبب می شود که برای بار سوم، حریف شما بر سه چهارم پات شرط ببندد. ریز دادن رقیبتان بر ترن به این معنی است که دست های او کامل شده واستریت یا فلاش دراو بود.

پس در نهایت این موضوع تقریبا غیرممکن است که با نداشتن کارت خوب به ریور دست یافته باشد. بنابراین از این مطلب می توان نتیجه گرفت که این موقعیت نیز آندر بلوف بوده است. 

برای بلوف دو مدل KT و KJ می تواند موجود باشد. ولی بلاکر چنین کارت هایی نزد ماست و عده کمی از کارت های رقیب را تشکیل خواهد داد. چون در تمام موارد این بازیکن ها با فلاش یا استریت خود ولیو بت را انجام می دهند اینکه با KJ  بر ریور بلوف زنند، احتمالش بسیار پایین خواهد بود.

برای دست یابی به این حد از بلوف زدن باید رقیب شما بر ترن با کارت هایی مانند 33 یا همچنین A6s بت می داد. بعد از آن با حداقل احتمال خودش به مرحله ریور دست می یافت.

 تعداد زیادی از افراد و بخصوص آن هایی که به شکل مولتی تیبل بازی را انجام می دهند، مهارت انجام این فرایند را نداشته و بر این میز ها اغلب موقعیت آندر بلوف را پدید می اورند.

با دست بهترشان نیز ولیو بت می کنند. به راحتی ما می توانیم فولد بدهیم و خارج شویم. در این مراحل حتی دست های قوی اعم از 97 نیز در برابردسته کارت های حریف می توانند فولد بدهند.

3. پات های چند نفره

پات های چند نفره

در اکثر مواقع تایت بازی کردن در پات های چند نفره رخ خواهد داد. چنانچه شما در این شرایط  به طور مناسب به بازی نپردازید، موقعیت آندر بلوف را برای خود خواهید ساخت. به ادامه مطلب توجه کنید:

تصور کنید که HJ به بت پرداخته است و CO نیز بعد از آن کال می کند. شما هم با 8s7s بر BU کال انجام خواهید داد. سپس فلاپ خورده و در نهایت HJ به بت کردنه یک دوم یا همان نصف پات می پردازد.

بت کردن این بازیکن بر این فلاپ خطرناک قاعدتا بدون دلیل نبوده و شما و CO عمل کال را انجام می دهید. ترن 2 دل خورده و سپس HJ چک خواهد داد. 

و CO به سرعت بر دو-سوم پات بت خواهد کرد. برای در نظر گرفتن بلوف، او لازم است تا بر فلاپ با کارتی مانند Tx کال نموده باشد و در حالی که این امکان وجود دارد که بازیکن سمت چپ و راست او به راحتی فلاش بوده باشند، بت انجام دهد.

احتمال اینکه این اتفاق رخ دهد خیلی کم است و در پات‌ هایی که چند نفر بازی می کنند و زمین‌ های پر ریسک، CO کاملا شرایط underbluffing را تداعی می‌ کند. 

شما نیز کارت خود را بسیار سریع ماک کرده و این فولد نیز بسیار عقلانی بوده است که در شرایط آندر بلوف انجام گرفته می باشد.

4. کال کردن در فلاپ

کال کردن در فلاپ

یک بازیکن نرمال ریز بر اسمال بلایند خواهد داد و ما نیز بر روی بیگ بلایند کال انجام می دهیم.

فلاپ j62  خورده و اسمال بلایند هم چک می‌ دهد و ما بت ریزی جهت حفاظت از کارت ‌هایمان با دستی مشابه 77 و یا K6s می ‌دهیم. او کال کرده سپس نیز ترن  می‌ خورد:‌

 چک چک. ریور  می‌ خورد و ما همچنان یک پیر متوسط خواهیم داشت. حریف نصف پات بت کرده و ما باید بین اینکه شرط او بلوف بوده است یا خیر انتخاب کنیم.

به طور کلی چنانچه بازیکنان نرمال ریز پیوسته (c-bet) انجام ندهند ولی بر فلاپ چک کال انجام دهند، یعنی اینکه دست خوبی دارند.

بلوف زدن برای این مدل بازیکنان در چنین موقعیت هایی با دست‌ هایی که  چندان در شوداون با ارزش نیستند خیلی سخت است.

تعداد بالایی از بازیکنان نرمال زمانیکه ریزر پری فلاپ بوده باشند بر فلاپ ‌های خشک انتخاب شان چک یا کال نمی باشد، مگر اینکه دست تاپی داشته باشند.

بت کردن این کاربران بر روی ریور بعد از اسلو پلی بیرون از پوزیشن پوکر نیز کاملا منطقی بوده است، بنابراین باز هم در شرایط under bluffing قرار داشته و بهتر است به فولد در این دست بپردازیم.

جمع‌بندی

شما در پوکر لایو و یا پوکر آنلاین موقعیت آندر بلوف را بسیار خواهید دید و افراد زیادی از کاربرانی که آگاهی کافی درباره آن ندارند به آسانی در این موقعیت‌ ها همه مبلغشان را از دست خواهند داد. مدیریت کردن این مسعله یکی از مهترین ترفند های پوکر در مسابقات و تورنمنت پوکر است.

در چنین شرایطی سعی کنید نشانه‌ هایی را دنبال کنید تا سبب شود حریف به سختی بتواند بلوف بزند و تلاش نمایید در تناسب با آن ها کارت خود را بیاندازید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات