فرم پیش بینی بازی دورتموند و نیوکاسل «لیگ قهرمانان اروپا، 16 آبان»

فرم پیش بینی بازی دورتموند و نیوکاسل «لیگ قهرمانان اروپا، 16 آبان»

 

فرم پیش بینی بازی دورتموند و نیوکاسل «لیگ قهرمانان اروپا، 16 آبان » بر اساس گزارش ابرکامپیوتر Opta، نیوکاسل یونایتد «51.7 درصد» بهترین گزینه برای شکست بروسیا دورتموند «24.8 درصد» اسـت.تیم میزبان پس از پیروزی مشهور خود مقابل پاری سن ژرمن، اکنون 78.9 درصد شانس صعود بـه مرحله یک هشتم نهایی را دارد.دورتموند تنها با یک امتیاز تحت فشار اسـت اما در بوندسلیگا چشمگیر بوده اسـت.

 

هر اتفاقی کـه از این بـه بعد برای نیوکاسل یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا رخ دهد ؛ آن ها قبلاً خاطره اي گرانبها را برای هواداران خود فراهم کرده اند.پیروزی مشهور 4-1 مقابل قهرمان فرانسه پاری سن ژرمن همان‌ گونه در ذهن هواداران نیوکاسل باقی خواهد ماند، زیرا تیم ادی هاو برای رویارویی با بوروسیا دورتموند در یکیدیگر از دیدارهای قاره‌اي مهم روز چهارشنبه آماده می شود.

فرم پیش بینی بازی دورتموند و نیوکاسل «لیگ قهرمانان اروپا، 16 آبان »

با چهار امتیاز از دو بازی، نیوکاسل در صدر ترکیب دلهره‌آور گروه F قرار دارد و می داند کـه پیروزی خانگی مقابل دورتموند انها را در فاصله نزدیکی از صعود بـه مرحله یک هشتم نهایی رویایی قرار میدهد.اما مخاطرات زیاد اسـت و حواشی دراین بازی خوب باقی می‌ماند. برد دورتموند کـه در حال حاضر در انتهای جدول قرار دارد، باعث میشود کـه انها در نیمه راه با چهار امتیاز در جدول رده‌بندی بـه نیوکاسل بپیوندند.

 

پس از دو دهه دوری از رقابت‌ها، بازگشتی قابل توجه برای نیوکاسل بوده اسـت، با یک تساوی قابل‌اعتماد 0-0 در خارج از خانه مقابل میلان برنده هفت دوره رقابت‌ها و سپس ان پیروزی باورنکردنی – بزرگ ترین انها در تاریخ UCL – بر یک تیم PSG شامل کیلیان امباپه فینالیست دو دوره جام جهانی اسـت، عملکردی کـه سنت جیمز پارک را تکان داد.

دورتموند نیز با میلان یک تساوی را بـه ثبت رساند، اما از زمانی کـه امباپه و اشرف حکیمی ان ها را بـه شکست 2-0 در پاریس در روز اول محکوم کردند، عقب مانده اسـت.شاگردان ادین ترزیچ اکنون با دو ضربه سر بـه مصاف نیوکاسل خواهند رفت، زیرا می دانند کـه شانس پیشرفت ان‌ها از قبل معلق اسـت. این بازی خارج از خانه آزمونی عالی بـه نظر می‌رسد، بـه خصوص با توجه بـه این کـه دورتموند در 6 بازی اخیر خارج از خانه خود مقابل تیم هاي‌ انگلیسی شکست خورده اسـت و هر بار حداقل دو بار گل خورده اسـت.

فرم پیش بینی بازی دورتموند و نیوکاسل «لیگ قهرمانان اروپا، 16 آبان »

در واقع، از زمانی کـه پیر امریک اوبامیانگ دو گل بـه ثمر رساند، تیم آلمانی درسال 2016 موفق بـه پیروزی 2-1 در لیگ اروپا مقابل تاتنهام هاتسپر نشد و دورتموند در مجموع 5-1 تساوی 5-1 را برد.نیوکاسل از لحاظ تاریخی قدرت بزرگتری در لیگ قهرمانان در خانه بوده اسـت ودر 6 بازی از 10 بازی خود در حضور هواداران خود پیروز شده اسـت، در حالی کـه در سفر های اروپایی خود تنها 2 بازی از 10 بازی را بـه دست آورده اسـت، بـه طوری کـه بـه چالش دورتموند می افزاید.

 

میزبان نیز با شتاب باورنکردنی وارد این دیدار می شود. یک روند دردسرساز متشکل از سه شکست متوالی مقابل منچسترسیتی، لیورپول و برایتون می‌توانست فصل 2023-2024 انها را از مسیر خارج کند، اما در عوض با 6 پیروزی و دو تساوی از هشت بازی بعدی سرخابی‌ها، واکنشی هیجان‌انگیز را بـه همراه داشت.

 

نیوکاسل علاوه بر قهرمانی‌هایش مقابل پاری‌سن‌ژرمن، هشت گل از شفیلد یونایتد در لیگ برتر گذشت و چهار گل دیگر را در آخرین باری کـه مقابل تیمی کـه قبلاً کریستال پالاس مصمم بود بـه میدان رفت، اضافه کرد. برد جامع 4-0 در روز شنبه باعث شد آن ها بـه جمع شش تیم برتر بازگردند.

 

الکساندر ایساک پس از مصدومیت اخیرش کـه باعث شد او در بازی‌هاي‌ ملی سوئد را ترک کند، دریک صحنه خوشایند از روی نیمکت بیرون آمد. هاو برای انتخاب در حمله ضعیف اسـت، ایسک در بین مهاجمان برجسته قاره قرار دارد، در حالی کـه کالوم ویلسون در مقابل پالاس گلزنی کرد و زمانی کـه این فرصت بـه او داده شود، همان‌ گونه تحت تاثیر قرار می دهد.

 

گل های کالوم ویلسون نیوکاسل

مهاجم انگلیسی اکنون 43 گل برای نیوکاسل بـه ثمر رسانده اسـت. ویلسون زمانی کـه قرارداد جدیدی در سپتامبر امضا کرد، گفت کـه میـــخواهد پس از اسطوره آلن شیرر «148» جایگاه دوم جدول گلزنان لیگ برتر باشگاه را بـه دست آورد. او در آستانه انجام اینکار قرار دارد و اکنون با اندرو کول و شولا آمئوبی برابری کرده اسـت و تنها با سه گل از پیتر بیردزلی رتبه دوم عقب اسـت.

 

در حالی کـه نیوکاسل تحت تاثیر قرار گرفته اسـت و مهاجمانش بـه تمام سیلندرها شلیک می کنند، دورتموند نیز دقیقاً از فرم پایینی برخوردار نیست، بنابر این نبردی جذاب در پیش اسـت.جولیان برانت، کـه در نبرد 1-0 روز جمعه بوندسلیگا مقابل وردربرمن در سیصدمین حضور خود دراین رقابت ها گلزنی کرد، کلید امیدهای دورتموند خواهد بود.

 

او در هشت بازی اول لیگ BVB 3 گل و 4 پاس گل بـه ثمر رسانده اسـت، در حالی کـه هیچ بازیکنی در دو بازی اول لیگ قهرمانان اروپا دراین فصل بیش از 8 موقعیت خود ایجاد نکرده اسـت.

 

بازی رودرروی نیوکاسل یونایتد و بروسیا دورتموند

نیوکاسل و دورتموند پیش از این هرگز بازی نکرده اند، بنابر این این نخستین دیدار رقابتی بین دو تیم خواهد بود.سرخابی‌ها خاطرات خوبی از بازی با تیم‌هاي‌ آلمانی در اروپا دارند، با این حال، چهار پیروزی و یک تساوی از پنج بازی قبلی خود، بایر لورکوزن، آینتراخت فرانکفورت و 1860 مونیخ.

 

دورتموند علاوه بر تلاش برای شکستن روند دشوار اخیر خود در انگلیس، بـه دنبال گلزنی در نیوکاسل اسـت. آن ها در هر یک از سه بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق بـه گلزنی نشده‌اند ودر 3 بازی از 28 بازی قبلی خود در تورنمنت فقط گلزنی کرده‌اند، بنابر این این رشته بسیار متفاوت اسـت.

 

با توجه بـه این کـه نیوکاسل دراین فصل لیگ قهرمانان اروپا کمترین ضربه را در محوطه جریمه رقیب داشته اسـت، تعداد گل هاي‌ تیم ها شگفت انگیز اسـت «23». دورتموند کـه درسال 1997 قهرمان اروپا شد، در مقایسه با 18 شوت رقیب، 32 شوت زده اسـت و هرگز پیش از این هرگز چهار بازی متوالی را بدون تور دراین رقابت ها انجام نداده اسـت، بنابر این نیک پوپ کار خودرا برای بسته نگه داشتن دروازه بـه اتمام خواهد رساند.

فرم اخیر

نیوکاسل بـه مصاف پالاس می رفت و هیچ تیمی نمی‌تواند رکورد چهار برد خانگی خود در لیگ برتر تا اینجای فصل را بهتر کند.این نخستین باری اسـت کـه از سال 2007-2008 تاکنون چهار بازی از پنج بازی اول خانگی خودرا در رقابت‌هاي‌ لیگ برتر پیروز میکنند و شکست مقابل لیورپول، بازی‌اي بود کـه تا اواخر وقت بسیار خیره‌کننده نظارت میکردند. چرخش با الهام از داروین نونیز.

 

گل هاي‌ نیوکاسل در جریان بوده اسـت ؛ با 24 گل در 9 بازی لیگ، کـه بیشترین گل آن ها دراین مرحله از فصل از فصل 1994-1995 اسـت، زمانی کـه انها 26 گل تحت هدایت کوین کیگان داشتند.

 

کیران تریپر به پی ال ​​کمک می کند

کایران تریپیر شخصیتی تأثیرگذار برای هاو بوده اسـت. با 6 پاس گل در 9 بازی لیگ برتر، این مدافع کناری در صدر جدول خلاقیت در لیگ برتر انگلیس – با پدرو نتو از ولوز – و نخستین بازیکن نیوکاسل اسـت کـه در 4 بازی متوالی دراین رقابت ها پاس گل داده اسـت.

 

دورتموند در حالی کـه از دو بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک امتیاز کسب کرده اسـت، فصل داخلی رابا قدرت شروع کرده اسـت. برد خانگی آن ها مقابل وردربرمن در بازی قبلی آسان‌تر از ان چیزی بود کـه نتیجه باریک نشان می‌داد و انها هنوز در بوندسلیگا شکست نخورده‌اند و از هشت بازی ابتدایی 6 برد و دو تساوی کسب کردند.

 

نقشه دورتموند 1-0 وردر xG

با نقش کلیدی متس هوملز مدافع کهنه کار، آن ها در خط دفاع مستحکم بوده و تنها 8 بار گل خورده اند، اگر چه تعداد گل هاي‌ آن ها 17 بـه طور قابل توجهی کمتر از رقبای بایرلورکوزن «25»؛ اشتوتگارت «25» و بایرن مونیخ «26» اسـت. باوجود جذب نیکلاس فولکروگ، بهترین گلزن فصل گذشته بوندسلیگا.

 

دورتموند در حالی کـه آن ها بـه PSG باختند، در غیر این صورت در خارج از خانه بسیار چشمگیر بوده اسـت. در مجموع درسال 2023؛ تیم ترزیچ از 12 بازی در بوندسلیگا تنها یک‌بار در جاده شکست خورده اسـت و ان شکست کلاسیکر مقابل بایرن در آوریل بود. انها دراین مسابقه با پیروزی در سه بازی از چهار بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ برتر حضور دارند.

 

پیش بینی نیوکاسل یونایتد و بروسیا دورتموند

مدل پیش‌بینی‌کننده ما شانس 51.7 درصدی را برای نیوکاسل برای پیروزی در دومین بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا فراهم میکند کـه شانس دورتموند 24.8 درصد کاهش یافته و تساوی نیز 23.5 درصد اسـت.علاوه بر این کـه نیوکاسل بـه عنوان برگزیده‌هاي‌ این مسابقه رتبه‌بندی می شود، ظاهر پیش‌بینی‌هاي‌ رقابت کلی مدل ما را دوست دارد .

 

با 78.9٪؛ انها محتمل ترین تیم در استخر برای راهیابی بـه مرحله یک شانزدهم نهایی هستند، و پس از شکست PSG اکنون در بیش از نیمی «53.4٪» از شبیه سازی هاي‌ ما صدرنشین گروه هستند. حتی 10 درصد احتمال دارد کـه انها بـه فینال در ومبلی برسند، از 5.4 درصد در زمان شروع مسابقات.

 

پیشبینی و آمار لیگ قهرمانان اروپا:
مرکز آمار لیگ قهرمانان
لیگ قهرمانان
مرکز آمار لیگ قهرمانان
2 ماه پیش پیتر مک کیور

 

برای دورتموند، شرایط از قبل دشوار بـه نظر می‌رسد. PSG «57.6٪» و میلان «40.0٪» در 47.8٪ از شبیه سازی هاي‌ ما بـه اسانی بالاتر از شانس 23.4٪ خود برای رسیدن بـه دور حذفی و BVB بـه قعر گروه F در 47.8٪ از شبیه سازی هاي‌ ما هستند، بنابر این آن ها نیاز بـه یک نتیجه مثبت از سفر خود بـه انگلیس دارند یا احتمالات غیرقابل حل بـه نظر می‌رسند.

 

ترکیب نیوکاسل و دورتموند UCL

نیوکاسل یونایتد: مارتین دوبراوکا، لوریس کاریوس، نیک پوپ، کیران تریپیه، پل دامت، سون باتمن، فابیان شر، جمال لاسلس، مت تارگت، تینو لیورامنتو، دن برن، ساندرو تونالی، هاروی بارنز، لوئیس هال، میگل، میگل. ؛ برونو گیماراس، جولینتون، کالوم ویلسون، آنتونی گوردون، الکساندر ایساک، جیکوب مورفی، جو ویلاک.

 

سرمربی: ادی هاو.

دورتموند: گرگور کوبل، الکساندر مایر، سیلاس اوسترزینسکی، مارسل لوتکا، نیکو شلوتربک، رامی بنسباینی، متس هوملز، امره کان، نیکلاس سوله، جولیان رایرسون، لیون سمیک، هندری بلنک، اوزکان، گیو رینا، فلیکس نمچا، مارکو. دورانویل، ماریوس ولف، جولیان برانت، مارسل سابیتزر، جیمی بینو-گیتنز، سباستین هالر، نیکلاس فولکروگ، یوسوفا موکوکو، دانیل مالن، کریم آدیمی.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل