قوانین mma چیست؟ + آموزش mma در ایران

ام ام ای یک ورزش رزمی است که مبتنی بر ضربه زدن می باشد، این ورزش یک نوع ورزش مبارزه ای می باشد که شامل تکنیک‌ های متفاوتی از ورزش‌ های رزمی مختلف از سراسر جهان است. در ادامه این مقاله به طور مفصل راجع به این ورزش و چگونگی آموزش mma صحبت می کنیم. به شما پیشنهاد می شود که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

قوانین mma چیست؟

قوانین mma چیست؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم در مورد قوانین اصلی ورزش ام ام ای صحبت کنیم. مورد اول: اگر توانایی یکی از بازیکنان برای ادامه دادن به بازی (در نتیجه آسیب های مختلف) زیر سوال رفته باشد، داور وقت استراحت می دهد و دکتر رینگ می آید و مشکلات مبارز را بررسی می کند.

در صورتی که تشخیص داده شود که مبارز قادر به ادامه این بازی نیست، مسابقه را متوقف می کند و در این صورت داور بازیکن حریف را برنده اعلام می کند. با این حال، اگر مسابقه به دلیل آسیب دیدگی ناشی از اقدامات غیرقانونی حریف متوقف شود، به جای آن مبارز از ادامه این بازی محروم می شود.

مورد دوم: در این مسابقات در صورتی که یکی از مبارزها صدمه شدیدی خورده باشد به طوری که ادامه بازی می تواند برای جان او خطر آفرین باشد، می تواند با انداختن حوله در حین مسابقه، بازی را متوقف کند و یا در بین راندها شکست را بپذیرد و آن را اعلام کند.

مورد سوم: در زمانی که در حین بازی یکی از بازیکنان مرتکب خطا یا کار غیرقانونی می شود و یا این که دستورات داور را نادیده می گیرد، به او اخطار داده می شود، هر سه اخطار در یک بازی منجر به محرومیت آن بازیکن از بازی خواهد شد.

آموزش mma در ایران

برای این که بخواهید رشته ورزشی بسیار جذاب ام ام ای را در ایران دنبال کنید، لازم است که به باشگاه های مخصوص این ورزش در سطح کشور مراجعه کنید و آموزش مبارزه در این ورزش رزمی را به صورت کاملا حرفه ای فرا بگیرید. آموزش این ورزش بسیار شبیه به اموزش بوکس می باشد؛ زیرا می توان گفت که ورزش ام ام ای ترکیبی از چند ورزش همانند یو اف سی و بوکس است و آموزش آن می تواند بسیار شبیه به این ورزش باشد.

اما گفتنی است که حتما این ورزش تفاوت های بسیاری با ورزش هایی نظیر بوکس و یو اف سی دارد. در صورتی که کنجکاو هستید این ورزش را بیش تر بشناسید، می توانید به دنبال مسابقات mma در فضای مجازی بگردید و کلیپ های مسابقات مختلف آن را در سایت ها یا اپلیکیشن های متنوع مشاهده کنید.

شروع آموزش mma

برای شروع آموزش های ورزش ام ام ای به شما پیشنهاد می شود که در مرحله اول از علاقه خود به این ورزش مطمئن شوید زیرا ورزش ام ام ای یک ورزش رزمی و تهاجمی است که شاید کم تر کسی از این ورزش لذت ببرد.

همان طور که گفته شد، شما می توانید در مرحله اول به دانلود آموزش mma در خانه بپردازید و برای مدتی این آموزش ها را انجام دهید. پس از آن زمانی که از علاقه خود به این ورزش مطمئن شدید، حالا وقت آن رسیده که به دنبال آموزش حرفه ای این رشته بروید و زیر نظر یک مربی عالی و کار بلد، این ورزش را یاد بگیرید.

ام ام ای ترکیب چه رشته هایی چیست؟

ام ام ای ترکیب بسیاری از رشته های مبارزی همچون بوکس، جوجیتسو، جودو، موی تای، کیک بوکسینگ سامبو و یو اف سی می باشد که در بین تمام این ورزش ها ام ام ای بیش تر شبیه به بوکس می باشد. در صورتی که تا به این جای مقاله به بوکس نیز علاقه مند شده اید، می توانید اموزش بوکس را آغاز کنید.

برای یادگیری بوکس شما می توانید به باشگاه ام ام ای بروید زیرا در این باشگاه ها معمولا ورزشی های رزمی شبیه به هم آموزش داده می شوند و می توانید در این باشگاه های تخصصی به آموزش بوکس حرفه ای بپردازید.

آموزش ام ام ای از کودکی

اگر چنانچه قصد دارید کودک خود را از سنین پایین به آموزش در این رشته ورزشی بفرستید، باید حتما در انتخاب مربی برای فرزند خود دقت کنید، زبرا این ورزش ممکن است بسیار آسیب زننده باشد و لازم است که یک مربی با تجربه و با حوصله را برای فرزندتان انتخاب کنید تا زیر نظر این مربی بتواند به آموزش ام ام ای بپردازد.

قدرت بدنی لازم برای آموزش ام ام ای

همان طور که تا به این جای مقاله بارها گفته شد، این ورزش یک ورزش کاملا مبارزه ای می باشد و داشتن قدرت بدنی بالا و بلد بودن تکنیک ها و حرکات این بازی باعث می شود که شما یک مبارزه بسیار خوب را انجام دهید و از نتیجه بازی خود رضایت داشته باشید. این ورزش از جمله ورزش هایی است که در صورت نداشتن قدرت بدنی مناسب، به راحتی از رقیب خود شکست خواهید خورد.

اما واضح است که داشتن قدرت بدنی بالا نیز شرط بردن نیست. در حالت کلی می توان بیان کرد که برنده میدان مبارزه ورزشکاری می باشد که در کنار داشتن قدرت بدنی بسیار بالا، از تکنیک های این بازی با خبر باشد و در اثر تمرینات طولانی، بر روی هر یک از آن ها تسلط کافی داشته باشد، در این صورت می توان گفت که این بازیکن یک بازیکن حرفه ای است و می تواند نتیجه بازی را به نفع خود تمام کند.

مربیان برتر این رشته چه کسانی هستند؟

یکی از فنی ترین استاد های ام ام ای در ایران استاد سعید صفری است. این استاد حرفه ای یکی از تاکتیکی ترین و جوان ترین استاد های ام ام ای در ایران می باشند. او سابقه حضور در مسابقات جهانی ام ام ای را دارد و عضو سابق تیم ملی ووشو نیز بوده است. این استاد بزرگ دارای افتخاراتی نظیر سه دوره قهرمانی بوکس کشور است و عضو تیم ملی بوکس ایران نیز بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل