محاسبه واریانس در پوکر + 10 نکته کلیدی واریانس در پوکر

محاسبه واریانس در پوکر

از نظر آماری واریانس مقایسه بین یک نتیجه خاص داده و میانگین کلی نتایج است. این نتایج می توانند به صورت اعدادی باشند و نوسانات بازی را نشان می دهند.

در این قسمت نحوه محاسبه واریانس در را با استفاده از یک مجموعه ساده از داده ها به شما آموزش می دهیم. فرض کنید که نتایج اخیر شما در یک بازی پوکر کش گیم 6_3 دلاری به صورت زیر باشد:

12-، 86+، 31-، 145+، 10+، 30+، 88-

هر یک از این اعداد یک داده در مجموعه 7 تایی شرکت دارند که مجموع آن ها برابر 140 است.

برای محاسبه میانگین مجموع این اعداد را بر تعداد تقسیم می کنیم که عدد 20 حاصل می شود. واریانس از مربع اختلاف بین میانگین و هر داده تعییت می شود.

به عنوان مثال(12-) – 20) برابر 32 است که اگر آن را به توان 2 برسانیم عدد 1024 حاصل می شود. بنابراین بر اساس فرمول محاسبه واریانس، نتایج زیر برای اعداد فوق به دست می آید:

1024, 4356, 2601, 15625, 400, 100, 13924

سپس با جمع اعداد بالا و تقسیم آن ها بر عدد 7، واریانس کل حاصل می شود. مجموع این اعداد برابر با 38030 است و واریانس کل تقریبا برابر 5432.9 خواهد بود.

انحراف معیار نشان می دهد داده ها چقدر از مقدار میانگین فاصله دارند و با گرفتن جذر انحراف معیار برابر 73.7 خواهد بود.

نتایج کلی یک بازیکن با تفاوت بین انحراف استاندارد و میانگین ​​تغییر می کند. در نتیجه  بازیکن می تواند انتظار داشته باشد که بازی را با نتایج (73-20) یا (73+20) به پایان برساند.

اما با این حال برخی از داده ها در این محدوده قرار نمی گیرند.

10 نکته کلیدی واریانس در پوکر

  • هر چه تعداد نمونه های بیشتری داشته باشیم واریانس و انحراف معیار دقیق تر خواهد بود.
  • با افزایش تعداد داده ها، به میانگین نزدیک می شویم. این نوع اندازه گیری واریانس در پوکر به بازیکن اجازه می دهد تا ایده دقیق تری از نتایج مورد انتظار داشته باشد.
  • اگر بتوانید واریانس پوکر را به خوبی تحمل کرده و آدز و اوت را درست محاسبه کنید خواهید دید که چگونه به یک بازیکن موفق تبدیل می شوید.
  • مبلغ بانکرول باید بعد از محاسبه واریانس در پوکر تعیین شود. بنابراین اگر روند واریانس منفی باشد بازیکن باید به میز سبک تر برود یا از بازی خارج شود.
  • تاثیر بردها و باخت های بزرگ تنها بر روی بانکرول بازیکن نیست و هیجان عاطفی ناشی از فراز و نشیب ها نیز می تواند بر عملکرد یک بازیکن پوکر تأثیر بگذارد.
  • برخی از بازی‌های پوکر به دلیل ساختاری که دارند ممکن است افت و خیز متفاوتی نسبت به سایر بازی‌ها داشته باشند.
  • اکثر بازیکنان حرفه ای فقط به دلیل واریانس و سود های بالا در بازی شرکت می کنند. اما اکثر نتایج مسابقات به عنوان داده های پرت محسوب می شوند و تقریبا 90 درصد بازیکنان با دست خالی بازی را ترک می‌ کنند.
  • سعی کنید روی نتایج بلند مدت تمرکز کنید زیرا هر دور از بازی فقط یک داده را تعیین می کند و عملکرد ثابت اغلب واریانس در پوکر را کاهش می دهد.
  • حتی در بزرگ ‌ترین بازی ها، یک بازیکن نشست هایی دارد که برد یا باخت آن ها بیش از دو برابر انحراف معیار و میانگین خواهد بود.
    به این اعداد داده پرت می گویند که تأثیر کمی بر واریانس کل شما خواهند داشت. اما اگر چندین داده پرت را پشت سر هم مشاهده کنید مشکلی در بازی شما وجود دارد.
  • پوکر زنده یک روش بسیار سودآور است اما معمولا ​​​​بازیکن پوکر زنده بسیار ضعیف تر از بازیکنان پوکر آنلاین عمل می کنند.

نقش سبک بازی در واریانس

توجه داشته باشید که چهار دسته کلی از بازیکنان شامل لوز تهاجمی، لوز تدافعی، تایت تدافعی و تایت تهاجمی می شود.

در بین این سبک های بازی پوکر تنها سبک تایت تهاجمی بیش ترین سود را دارد و بعد از محاسبه واریانس در پوکر کمترین واریانس به دست می آید.

بازیکنان لوز تدافعی و تایت تدافعی فقط بر اساس خوردن کارت خود برنده می شوند که یک استراتژی با واریانس بالا می باشد. البته بازی لوز تهاجمی به مقدار ریز های سنگین بازیکن بستگی دارد.

بازیکنان تایت تهاجمی به دست‌های شروع قوی تکیه می‌کنند، کمتر بلوف می ‌زنند و از احتمالات آگاه هستند که باعث کاهش واریانس در پوکر می شود.

چالش های محاسبه واریانس در پوکر

توجه داشته باشید که بدون شک واریانس در پوکر یکی از معایب بازی پوکر محسوب می شود که باعث می شود بازیکن نتوانند تمام وقت بر بازی غلبه نماید.

محاسبه واریانس در پوکر از دو جهت چالش برانگیز است و اولین و مهم ترین دلیل آن پول است. مطمئنا اگر بانکرول شما روندی نزولی داشته باشد نمی توانید پوکر بازی کنید.

بنابراین اگر می خواهید در سطح حرفه ای بازی کنید بسیار مهم است که بانکرول خود را به شیوه درست مدیریت نمایید. برای این کار لازم است که سرمایه گذاری مالی کافی برای نجات پیدا کردن از روند نزولی داشته باشید.

دلیل دوم چالش های عاطفی واریانس است. وقتی مدام در بازی شکست بخورید این امر می ‌تواند بر نحوه بازی و هم چنین انگیزه شما برای ادامه بازی تأثیر بگذارد.

داگ پولک در مورد تجربیات خود در این مورد صحبت کرده و بیان می کند که رویکرد ضعیف یا نزولی همیشه تحت تأثیر احساسات است و امکان اجتناب از آن وجود ندارد.

اما بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از نظر ذهنی برای نزول پیدا کردن آماده شوید.

زیرا اگر بپذیرید که ایجاد روند نزولی در بازی اجتناب ناپذیر است می توان با واریانس ساده تر مقابله کرد. بنابراین واریانس در پوکر یکی از نقاط ضعف بزرگ برای بازیکنان حرفه ای پوکر محسوب می شود.

نقش خستگی در واریانس

مهم نیست که چقدر پوکر را دوست دارید زیرا اگر مجبور باشید آن را تمام وقت بازی کنید این احتمال وجود دارد که از آن خسته شوید. این امر در مورد پوکر آنلاین و زنده صدق می کند.

بنابراین زمانی که شما تمام وقت خود را در آنجا بگذرانید یک کازینو می تواند به محیطی مضر تبدیل شود و سرعت بازی می تواند ناامید کننده باشد.

هم چنین محاسبه واریانس و نشستن در مقابل کامپیوتر در طول روز برای بازی پوکر آنلاین خسته کننده می باشد و معمولا متوجه خواهید شد که علاقه شما به پوکر در حال کاهش یافتن است.

بنابراین اگر در این بازی احساس سستی می کنید و محاسبه واریانس در پوکر برای شما دشوار شده است بد نیست که چند روزی از پوکر دوری کنید.

با این تکنیک اغلب متوجه خواهید شد که وقتی دوباره به بازی برگردید عملکرد شما بسیار بهتر خواهد شد و از پوکر بیشتر از همیشه لذت خواهید برد.

بررسی مزیت های بازیکنان حرفه ای

  • بعد از تبدیل به یک بازیکن حرفه ای پوکر شما می توانید هر کاری که دوست دارید را انجام دهید.
    بدون شک در بازی پوکر و زمینه های دیگر اینکه بتوانید چیزی را که دوست دارید در زندگی خود بگنجانید یکی از رایج ترین خواسته ها در دنیای مدرن محسوب می شود.
  • اینکه بتوانید زمان خود را در بازی تنظیم کنید یک مزیت بزرگ در هر زمینه محسوب می شود. بنابراین بازیکنان بر اساس تمایلات خود در زمان های خاص به بازی کردن تشویق می شوند.
    البته این امر تا حد زیادی به شما وابسته است ولی  این آزادی به شما کمک می کند بر خستگی ناشی از بازی پوکر غلبه کنید و با انگیزه بمانید.
  • بعد از تبدیل به یک بازیکن حرفه ای شما در قبال هیچکس جز خودتان مسئولیتی نخواهید داشت و این روزها کمتر حرفه ای وجود دارد که استقلالی مشابه بازی پوکر داشته باشد.
    البته این بدان معنا نیست که این بازی آسان خواهد بود و شما باید مثل هر زمینه دیگر به سختی کار کنید.
  • طی چند سال گذشته تغییراتی در صنعت در زمینه رکوردها و جبران خسارت بازیکنان ایجاد شده است که باعث کاهش سودآوری بازی های آنلاین شده است.
    اما اگر شما بتوانید به سطح بالایی از مهارت برسید می توانید با بازی پوکر آنلاین پول زیادی به دست آورید.

اهمیت سرمایه اولیه در بازی پوکر

اگر قصد دارید که برای امرار معاش پوکر بازی کنید باید به اندازه کافی سرمایه داشته باشید. سرمایه مورد نیاز شما بسته به نوع پوکری که بازی می کنید و در تورنمنت پوکر و بازی های نقدی متفاوت خواهد بود.

اما به طور کلی طبق توافق انجام شده در بازی پوکر بدون محدودیت هولدم، خرید شما باید حداقل 25 تا 40 باشد.

هم چنین بعد از محاسبه واریانس در پوکر اوماها پات لیمیت متوجه خواهید شد به دلیل واریانس بالاتر این عدد باید بزرگ تر باشد.

بنابراین بازیکنان PLO باید با حداقل 60 تا 80 خرید شروع کنند. استراتژی تورنمنت پوکر چند جدولی پیچیده تر هستند زیرا این فرمت منجر به صعود چشمگیر و سقوط بسیار طولانی می ‌شود.

بنابراین به طور کلی توصیه می شود که با حداقل 100 BI شروع کنید. اما اگر به طور منظم در سایت تورنمنت پوکر آنلاین بازی می کنید عاقلانه است که این مقدار را به 200 یا حتی 300 خرید بالا ببرید.

اگر در پوکر زنده بازی می کنید ممکن است برای شما سوال شده باشد که آیا این عدد و مقدار آن را باید کاهش دهید؟

در پاسخ باید گفت که مهارت بازیکن در این بازی ضعیف تر است بنابراین برد شما بزرگ تر خواهد بود. در نتیجه اگر شما یک بازیکن پوکر زنده هستید ممکن است بخواهید کمی تهاجمی ‌تر با سرمایه خود عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل