مشهد به رهبری علم الهدی اعلام استقلال کرد؟ شهر افغان ها وصله ناجور فوتبال ایران

در حالی که حاکم شرعی مشهد یعنی جناب علم الهدی با صحبت های عجیب خود مبنی بر اسکان برادران افغانی در منازل، بر خلاف سیاست های دولت منتخب حرکت کرده، به نظر می رسد، جمهوری خودمختار مشهد به رهبری علم الهدی علناً بر خلاف منافع ملی ایران و ایرانی اقدام می کند.

مشهد به رهبری علم الهدی اعلام استقلال کرد؟ شهر افغان ها وصله ناجور فوتبال ایران

سالهاست که مشهدی ها از ثروت بی حد و حصر آستان قدس رضوی تناول می کنند و بدون پس دادن حساب و کتاب و پرداخت مالیات هایی که باید پرداخت می شده و پرداخت نشده، حالا به یک امپراطوری مستقل در شمال شرق کشور تبدیل شده اند که دستورات مرکز را اجرا نمی کنند.

پس از اینکه مسئولین مشهد با برگزاری دیدارها استقلال و پرسپولیس در استادیوم امام رضای مشهد مخالفت کردند خبر رسید که یک تیم افغانستانی به طور کامل مدتی استادیوم امام رضا را در اختیار گرفته و تمرینات آماده سازی و بازی ها تدارکاتی خود را در این استادیوم مدرن برگزار کرده است.

اما این پایان کار نبود و مسئولین مشهد با برگزاری بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان هم مخالفت کردند تا مشخص شود آنها به هیچ فرمانی از مرکز پایبند نیستند.

وضعیت خجالت آور چمن فولادشهر

با توجه به اتفاقات رخ داده به نظر می رسد ورود مستقیم رئیس جمهور و حتی نهاد رهبری برای تادیب حاکمان گستاخ این استان ضروری به نظر می رسد. اینکه مسئولین یک استان، دستورات پایتخت را به دلیال واهی اجرا نکنند، عین تمرد از دستور است و مسببین آبروریزی رخ داده در جریان بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان در چمن بی کیفیت فولاد شهر می بایست هر چه سریعتر معرفی و مجازات شوند.

با توجه به اینکه مشهدی ها با میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد نیز مخالفت کرده اند، احتمالاً یک آبروریزی بزرگتر در انتظار فوتبال باشگاهی ایران به واسطه میزبانی در استادیوم محقر شهر قدس در لیگ تخبگان خواهد بود.

از جناب دکتر پزشکیان به عنوان شخص اول اجرائی کشور انتظار می رود خیلی سریع به موضوع ورود کرده و نتایج و علل مخالفت با میزبانی تیم ها ملی و باشگاهی ایران در مشهد را به اطلاع عموم مردم برساند. آیا مشهد به خانه دوم افغان ها تبدیل شده که استفاده از این استادیوم برای افغان ها مجاز و برای ایران ها غیرمجاز شده؟

ایین استادیوم به ثروت ملی و بیت المال آستان قدس رضوی ساخته شده و متعلق به شخص نبوده و نیست که یک فرد با دیدگاه های متحجرانه خود بخواهد در این خصوص تصمیم گیری کند.

 

پی نوشت: مسئولین هیئت فوتبال مشهد می بایست توضیح دهند چطور با برگزاری دیدار ذوب اهن و هوادار در هفته دوم لیگ برتر در استادیوم امام رضا موافقت شده اما با میزبانی استقلال و پرسپولیس در این استادیوم در لیگ نخبگان و همچنین میزبانی تیم ملی از قرقیزستان موافقت نشده است؟ به نظر می رسد باز هم پای مسائل عقیدتی متحجرانه و حضور بانوان در استادیوم مطرح است که چنین تصمیمات احمقانه ای که در تضاد با منافع ملی است، راساً توسط حاکم یک استان و بدون هماهنگی با پایتخت اتخاذ می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل