معرفی مسابقات جهانی پوکر wsop + مسابقات پوکر جهانیWSOP چیست؟

معرفی مسابقات جهانی پوکر wsop

دیدن مسابقات جهانی پوکر wsop همیشه یک هیجان وصف‌ناپذیری به همراه داشته است. تقابل انگیزه‌های مختلف برای دست‌یابی به جایزه اصلی، یک مسابقه را به‌شدت دیدنی و خاطره‌انگیز می‌کند.

این مسابقات زمانی داغ‌تر می‌شوند که به مرحله نهایی برسند. آن موقع است که باید دید چه کسی می‌تواند حرفه‌ای‌تر از اندوخته‌هایش بهره ببرد. این هیجان عجیب‌وغریب، در مسابقات پوکر poker tournaments هم جریان دارد.

با این تفاوت که علاوه‌بر استفاده از مهارت، باید دید شانس با کدام بازیکن بیشتر یار است. جوایزی که در پایان مسابقات پوکر poker tournaments اهدا می‌شود، هر جنبنده‌ای را وسوسه می‌کند! به همین خاطر خیلی از افراد برای شرکت در این مسابقات، خودشان را از مدت‌ها قبل آماده می‌کنند.

در این بخش می‌خواهیم سری به معتبرترین مسابقه پوکر یعنی WSOP بزنیم و ببینیم این تورنمنت معتبر و جهانی، از کجا شروع شد و چه عاملی باعث اعتباربخشیدن به آن شد. اگر اهل اطلاعات عمومی هستید، این بخش را از دست ندهید.

 

 

 

مسابقات پوکر جهانیWSOP چیست؟

 

مسابقات پوکر جهانی WSOP
مسابقات پوکر جهانی WSOP

مسابقات چهانی پوکر (poker tournaments) همان محفلی‌ست که آدم‌های متفاوت با اهداف مختلف دور یکدیگر جمع می‌شوند و بر سر بزرگترین جوایز نقدی دنیا شرط‌بندی می‌کنند. همانطور که در ورزش فوتبال، با وجود مسابقات متعدد، جام جهانی بزرگترین و معتبرترین تورنمنت محسوب می‌شود؛

در بازی پوکر هم با وجود مسابقات متفرقه، مسابقه WSOP از اعتبار بیشتری بهره‌مند است.

مسابقات چهانی پوکر World Series Of Poker  در سال 1970 شروع شد. سالی که حتی تعداد ناچیز میزهای شرط‌بندی و نبود امکانات کافی، باعث نشد اولین قهرمان تاریخ پوکر شناخته نشود. اولین دوره مسابقات پوکر poker tournaments در یک آلاچیق برگزار شد و این شروع دراماتیکی بود برای جهانی‌شدن این بازی شگفت‌انگیز.

پرادومگ مقاله‌ای برای شما آماده کرده تا اگر کسی از شما پرسید مسابقات پوکر چیست، جواب کامل و جامعی داشته باشید. ادامه مطلب را دنبال کنید تا ببینید در این مسابقات چه می‌گذرد.

مسابقات مطرح دنیا در رشته‌های مختلف همیشه با هیجان و توجه زیادی همراه هستند. وقتی این مسابقات قرار است شروع شوند، از مدت‌ها قبل، طرفداران آن رشته و خبرگزاری‌ها به پیشواز می‌روند و شور و حال  وصف‌ناپذیری را به‌وجود می‌آورند.

یکی از مسابقاتی که همه ما از دیدنش لذت می‌بریم، مسابقات جام جهانی فوتبال است که هر چهارسال یکبار برگزار می‌شود. این مسابقه از تمام دنیا بیننده دارد و به‌زعم طرفداران فوتبال، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسابقه فوتبال محسوب می‌شود.

از قالب فوتبال که جدا شویم و برویم سراغ پوکر، می‌بینیم که مسابقه‌ای بزرگ و معتبر مثل جام جهانی فوتبال، برای بازی پوکر هم برگزار می‌شود. سری مسابقات جهانی پوکر معتبرترین مسابقات پوکر poker tournaments در دنیا شناخته می‌شود.

این مسابقات از لاس‌وگاس شروع شد و به تمام جهان رسید. در این بخش می‌خواهیم شما را به سال 1970 ببریم و سپس با سری مسابقات جهانی پوکر به کل قاره‌ها سفر کنیم.

قوانین سری مسابقات جهانی پوکر چیست؟

 

قوانین سری مسابقات جهانی پوکر چیست؟

سری مسابقات جهانی پوکر (World Series of Poker) که به معروف است، بزرگترین رویداد در زمینه بازی‌های پوکر بوده که سالانه بزرگان این عرصه را دور یکدیگر جمع می‌کند تا با تازه‌واردها، به رقابت بپردازند. سری مسابقات جهانی پوکر آن‌قدر پیشرفت کرده که در تمام نقاط دنیا این رویداد برگزار می‌شود و چشمان علاقه‌مندان به بازی پوکر را به خود جلب می‌کند.

ما در این بخش از مقالات پرادومگ به‌سراغ سری مسابقات جهانی پوکر رفته‌ایم تا ببینید در این رویداد بزرگ و شگفت‌انگیز چه می‌گذرد. با ما همراه شوید.

تاریخچه سری مسابقات جهانی پوکر 

تاریخچه مسابقات جهانی پوکر

سرآغاز شروع سری مسابقات جهانی پوکر به سال 1970 برمی‌گردد. جایی که Benny Binion هفت‌نفر از نامداران عرصه پوکر را به تورنمنت Horseshoe Casino  واقع در لاس‌وگاس دعوت کرد. آن‌موقع امکانات کم بود و خبری از دوربین‌های فیلمبرداری برای ثبت اولین سری مسابقات جهانی پوکر نبود.

نبود دوربین و عدم حضور خبرگزاری‌ها، باعث شد این مسابقات در سکوت خبری برزگزار شوند. اما با این تفاصیل، هیچ چیز نتوانست جلوی اولین سری مسابقات جهانی پوکر را بگیرد.

 

مکان برگزاری اولین سری مسابقات جهانی پوکر

لاس‌وگاس مسابقات پوکر

شاید باورش کمی سخت باشد اما اولین مکان برگزاری سری تورنمنت جهانی پوکر در یک آلاچیقی در لاس‌وگاس بود؛ یک شروع رویایی و خاطره‌انگیز برای رشته‌ای که امروزه زرق‌وبرق سالن‌های محل برگزاری تورنمنت جهانی پوکر چشم هر انسانی را به‌خود خیره می‌کند.

سری تورنمنت جهانی پوکر از سال 2004 مکان جدیدی را به خود دید. این مسابقات از لاوس‌گاس به نوادا مهاجرت کرد و هرساله بزرگترین و چهره‌ترین پوکربازان دنیا را به خود می‌بیند.

همانطور که در مقدمه هم ذکر کردیم، سری تورنمنت جهانی پوکر بسیار پیشرفت کرده است. این مسابقات از سال 2007 به سایر قاره‌ها و کشورها هم کشیده شده است. قاره‌هایی مثل اروپا، آسیا، منطقه اقیانوس آرام، آمریکا و آفریقا، همه‌وهمه این مسابقات شکوهمند و خیره‌کننده را به خود می‌بینند.

جالب است بدانید در سال 2019 نزدیک به 90 رویداد برگزار شد که 15 تای آن در اروپا بود. این موضوع نشان از اهمیت این مسابقات تداشته که روزبه‌روز به طرفداران و شرکت‌کنندگان آن افزوده می‌شود.

اسپانسر و حامی مالی این مسابقات “Caesars Entertainment Corporation ” است.

قواعد سری تورنمنت جهانی پوکر 

قواعد سری مسابقات جهانی پوکر WSOP

همانطور که در بخش‌های قبلی هم به آن اشاره کردیم، سری تورنمنت جهانی پوکر به‌شدت گسترش یافته و این گسترش فزاینده‌ای که هرساله با آن مواجه هستیم، ضرورت‌هایی را می‌طلبد. این ضرورت‌ها باعث می‌شود قوانینی وضع شود که بتوان بهتر و راحت‌تر این رویداد بزرگ جهانی را اداره کرد.

ما در ادامه به این قوانین پوکر و مقررات اشاره کرده‌ایم. ممنون که با پرادومگ همراه هستید.

ثبت نام در مسابقات پوکر WSOP

ثبت نام پوکر

اولین و اساسی‌ترین قانونی که در سری مسابقات جهانی پوکر وضع شده، پیرامون ثبت نام است. این قانون بدین‌صورت است که افراد زیر 21 سال حق ثبت نام و ورود به مسابقات را ندارند. سایر افراد باید احراز هویت کنند که 21 یا بالاتر از 21 سال دارند.

قانون دیگری که پیرامون ثبت نام وضع شده این است که افراد حاضر در مسابقه، اجازه ندارند دوبار ثبت نام کنند.

نحوه ثبت نام در مسابقات به دو صورت انجام می‌گیرد:

حضوری: در این شیوه از ثبت نام، شرکت‌کنندگان می‌بایست با توجه به شرایطی که میزبان مشخص کرده، با خود وجه نقد، ویزا و مسترکارت، دیسکاور یا آمریکن اکسپرس داشته باشند.

آنلاین: کسانی که می‌خواهند به صورت آنلاین ثبت نام کنند، باید یک حساب فعال Cesar Rewards  و یک حساب Bravo Poker Live داشته باشند. همچنین باید اطلاعات ویژه‌ای را در سایت Bravo Poker Live ارائه دهند.

تقویم برگزاری سری تورنمنت جهانی پوکر

تقویم برگزاری سری مسابقات جهانی پوکر

قوانینی که پیرامون تقویم برگزاری مسابقات WSOP وجود دارد این است که میزبان و برگزارکننده مسابقات می‌توانند زمان و محل برگزاری را با اطلاع قبلی به مقامات مربوطه، تغییر دهد. همچنین میزبان این حق را دارد که درصورت بروز نقص فنی یا بروز تخلف یا تقلب، مسابقات را لغو کند.

 

برخی از قوانین 

برخی از قوانین سری مسابقات
  • در مسابقات poker tournaments رعایت انصاف و حق شرکت‌کنندگان در اولویت قرار دارد.
  • زبانی که برای مسابقات استفاده می‌شود، زبان انگلیسی‌ست.
  • از اصطلاحات همگانی باید استفاده شود. اصطلاحات حرفه‌ای باید به ساده‌ترین شکل استفاده شود.

اگر می‌خواهید با اصطلاحات پوکر آشنا شوید، به بخش اصطلاحات پوکر را یک‌جا یاد بگیرید مراجعه کنید.

  • تمامی دستگاه‌های ارتباطی و تلفن‌های همراه شرکت‌کنندگان و ناظران میزها می‌بایست خاموش باشد.
  • شرکت‌کنندگان می‌توانند دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی همراه داشته باشند. اما حق ورود دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری را ندارند.
  • هنگام تقسیم کارت‌ها شرکت‌کنندگان می‌بایست روی صندلی‌های‌شان مستقر باشند.
  • سر میزها بحث‌های نامرتبط با بازی اکیدا ممنوع است.

نبود امکانات در اولین دوره مسابقات پوکر

اولین دوره مسابقات پوکر

اولین دوره‌ای که مسابقات پوکر برگزار شد، استقبال خاصی از آن شکل نگرفت. آن روزها مثل الان نبود که کوچکترین رویداد در یک لحظه در تمام دنیا بپیچد. بسیاری از خبرگزاری‌ها و دوربین‌ها از این مسابقه غافل بودند و همین موضوع سبب شد خیلی‌ها از اولین دوره مسابقات پوکر خبر نداشته باشند.

سبک‌های موجود در poker tournaments

سبک‌های موجود در مسابقات پوکر

همانطور که انتظار می‌رود، در این مسابقات poker tournaments از سبک  استفاده می‌شود. پوکر تگزاس محبوب‌ترین سبک پوکر بوده که از همان روزها تا به الان، مورد توجه پوکربازان بوده و هست.

علاوه‌بر پوکر تگزاس، سبک‌های دیگری مثل پوکر اوماها، پوکر 5 کارته و پوکر 7 کارته در این مسابقات استفاده می‌شود. پس از پوکر تگزاس، بیشترین داوطلبان را دارد.

اولین برنده WSOP تاریخ

 

جانی‌ماس اولین برنده این بود. او توانست با پیروزی در این مسابقات، نام خود را برای همیشه در کتاب تاریخ پوکر ثبت کند. او توانست در دومین دوره مسابقات و همچنین در سال 1974، دوبار دیگر قهرمان پوکر جهان شود.

در چه زمانی توجه‌ها به مسابقات پوکر جلب شد؟

مسابقات پوکر

در سومین دوره‌ی این مسابقات بود که با پا درمیانی ریش‌سفیدهای پوکر و چهره‌های شناخته‌شده، شبکه ورزشی “CBS” این مسابقات را پخش کرد. همزمان با پخش این رویداد، توجه بسیاری از مردم به این بازی جلب شد و توانست طیف مخاطبان پوکر را افزایش دهد. همچنین پخش این تورنمنت کمک زیادی به پیشرفت این مسابقه کرد.

اتفاقات عجیب در  پوکر WSOP

اتفاقات عجیب در مسابقات پوکر WSOP

در مقالات آموزشی‌ مسابقات همیشه گفته‌ایم که بازی پوکر یک بازی غیرقابل پیش‌بینی است. این گفته‌ی ما در یکی از مسابقات جهانی به حقیقت پیوست.

در سال 1979 هال‌فاولر که یک بازیکن تازه‌وارد و آماتور محسوب می‌شد، توانست مقابل نامداران این عرصه قد علم کند و در یک رقابت حیرت‌انگیز قهرمان آن دوره از مسابقات شود. هال‌فاولر مسیر را برای سایر بازکنان آماتور باز کرد.

یکی دیگر از عجایب این مسابقات، حضور شخصی به نام فیل‌هلموث بود. او توانست رکورد بیشترین برد و رکورد بیشترین دریافت دستبند “WSOP” را از آن خود کند. او 15 بار قهرمان پوکر جهان شد.

چهره‌های شناخته شده در مسابقات پوکر

چهره‌های شناخته شده در مسابقات پوکر

یکی از ویژگی‌های بازی پوکر این است که از هر قشری طرفدار دارد. وقتی اسامی برندگان دستبند WSOP را مرور می‌کنیم، می‌بینیم نام‌هایی مثل استیو آلبینی، پاتریک بروئل، جنیفر تیلی و ونگ سورنسن که جزو سلبریتی‌ها و ورزشکاران محسوب می‌شدند، در این بین حضور دارند که نشان از محبوب‌بودن بازی پوکر در طیف‌های مختلف دارد.

 

پوکر بازان ایرانی در WSOP

بازیکنان ایرانی تا به حال توانسته اند در مسابقات پوکر جهان wsop بسیار خوش درخشیده و جوایز مهمی را برای خود کنند.

بسیاری از این پوکربازان موفق شدند تا در مسابقات WSOP رتبه های خوبی را کسب نمایند.

هر چند که تعداد این پوکر بازان ایرانی نسبت به کشور های دیگر مانند آمریکا، کمتر است، ولی باز هم با موفقیت های کسب شده، تبدیل به بهترین بازیکنان جهان شده اند.

این پوکربازان عبارتند از:

  • آنتونیو اسفندیاری

آنتونیو اسفندیاری از بهترین پوکربازان ایرانی است.

او دو عنوان دستبند پوکر طلایی WSOP  را در سال ‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ و همچنین دو دستبند پوکر WPT را نیز در سال ‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۰ کسب کرده است.

  • ملیکا رضوی

ملیکا رضوی از پوکربازان حرفه ای ایرانی است که در تور اروپایی مونت کارلو شرکت کرد.

ملیکا بعد از ۱۳ ساعت رقابت در میان ۲۰۲۴ پوکرباز دیگر، اولین دستبند طلای خودش را در مسابقات جهانی پوکر WSOP  کسب نمود.

 

  • حمیدرضا دستمالچی

حمیدرضا دستمالچی ، بازیکن پوکر اهل ایران مقیم آمریکا که در سال 1992، در بخش رویداد اصلی مسابقات جهانی پوکر WSOP ، برنده شد.

در این برد او مبلغ  یک میلیون دلار کسب کرد که بزرگترین مقدار برد تورنمنت عمر او بود.

  • حسین انسان

حسین انسان، پوکرباز برتر ایرانی بود ته توانست مقام ششمی WSOP  و نیز در سال ۲۰۱۹ قهرمانی این سری مسابقات را به دست آورد.

او برنده‌ جایزه‌ اول ۱۰ میلیون دلاریِ رویداد مسابقات جهانی پوکر در این سال شد.

  • فرزاد بنیادی

فرزاد بنیادی در سال ‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ و ۲۰۲۱ توانست ۴ بار افتخار رسیدن به دستبند WSOP را در کارنامه حرفه‌ ای خود ثبت نماید.

  • امیر واحدی

امیر واحدی پس از کسب اولین موفقیت خود در سال 2001 ، تصمیم گرفت وارد مسابقات پوکر شود.

او در مسابقه WSOP  شرکت نمود و مقام اول را در این مسابقه به دست آورد.

  • منصور مطلوبی

منصور مطلوبی در سال ۱۹۹۰ با قهرمانی در مسابقات جهانی WSOP  به دستبند پوکر دست پیدا کرد.

 

جوایز مسابقات پوکر WSOP

جوایز مسابقات پوکر WSOP

در ابتدا بن‌بینیون مبلغ ورودی برای این مسابقات را 5 هزار دلار در نظر گرفته بود که پس از یکسال این عدد به 10 هزار دلار افزایش یافت. کسانی که در مسابقات پوکر قهرمان می‌شوند، علاوه‌بر دریافت جایزه نقدی و دستبند، تصویرشان در کلکسیون قهرمانان بینیون قرار می‌گیرد.

بزرگترین تورنمنت پوکر

بزرگترین تورنمنت پوکر

بزرگترین و معتبرترین مسابقه پوکر، رویدادWSOP  است که هر ساله در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. این مسابقات در سال 2005 برای نخستین‌بار خارج از کازینو بینیون برگزار شد. اما برای روزهای پایانی، “Benny’s Bullpen” میزبان این مسابقه شد.

در سال 1980 مسابقه “Super Bowl” دومین رویداد مهم و معتبر جهان شناخته شد. بزرگترین تورنمنت پوکر در اروپا European Poker Tour بوده که در سال 2004 توسط جان دولتی تاسیس شد. مسابقات پوکر در اروپا ابتدا در لندن و در سال 2007 برگزار شد و سپس به شهر پاریس منتقل شد.

بزرگترین و معتبرترین تورنمنت پوکر در آسیا، مسابقه تور پوکر در ماکائوست. همچنین بزرگترین تورنمنت در منطقه اقیانوس آرام، متعلق به مسابقه The Crown Australian  است. به این تورنمنت، Aussie Millions هم می‌گویند.

با گسترش اینترنت آموزش پوکر و توجه پوکربازان به پوکر آنلاین، تورنمنت‌هایی در همین زمینه آغاز شد. این مسابقات به دلیل بازی آنلاین‌ بودن، توانستند شرایط حضور بازیکنان بیشتری را فراهم کنند.

از این رو، مسابقات آنلاین به مراتب بزرگتر و پرجمعیت‌تر از مسابقات زنده شده‌اند. مسابقات جهانی پوکر آنلاین WCOOP و مسابقات FTOPS دو تا از بزرگترین تورنمنت‌های آنلاین پوکر در دنیا هستند.

مسابقات پوکر 2020

مسابقات پوکر 2020

مسابقات پوکر مثل خیلی از رویدادهای سال 2020 تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا بود. مسابقه WSOP 2020 چندین‌بار به تعویق افتاد تا این که در نهایت در سال 2021 برگزار شد و قهرمان خود را شناخت.

دامین سالس پوکرباز آرژانتینی با قهرمانی در این مسابقات توانست جایزه یک میلیون دلاری به‌همراه دستبند طلای مسابقات پوکر را از آن خود کند. بدین ترتیب پرونده WSOP در سال 2020 بسته شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل