معرفی ولیو بت + نکات مهم در استفاده از بت ارزشی پوکر

فهرست مطالب

  • معرفی ولیو بت
  • نکات مهم در استفاده از بت ارزشی پوکر
  • بت ارزشی در پوکر با دست های متوسط
  • تاثیر VALUE BET در دراز مدت
  • اندازه بت در بازی پوکر
  • محاسبه اندازه بت در مرحله ریور
  • بت های کوچک در پوکر

معرفی ولیو بت

پیش از هر کار ابتدا باید تعریف کنیم که بت ارزشی در پوکر به چه معناست.

توجه کنید بت ارزشی در پوکر چیزی نیست که حریف را وسوسه کند تا کال کند بلکه معنای این اصطلاح در پوکر این است که شما اندازه بت خود را به بهترین شکل تنظیم می کنید تا سود بیشتری از کارت قوی خود نسبت به حریف دریافت کنید.

اشتباه رایجی که بازیکنان مرتکب می شوند این است که در مرحله ریور به دلیل احتمال شکست به جای بت کردن چک می کنند. توجه کنید که همیشه لازم نیست محافظه کار عمل کنیم زیرا هدف ما کسب سود بیشتر می باشد.

برای این کار باید بدانید که چگونه دست ها را بخوانید و بدانید بازیکن مقابل با چه طیف کارتی وارد بازی پوکر می شود.

نکات مهم در استفاده از بت ارزشی پوکر

نکات مهم در استفاده از بت ارزشی پوکر

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در مقابل بازیکنان کال استیشن بیشتر از VALUE BET استفاده کنید.

بنابراین در مقابل افرادی که کال زیاد انجام می دهند و پول خود را سریع وارد می کنند باید کمی ریسک کنید و با احتیاط شروع به بت ارزشی با دست های ​​متوسط کنید.

به عنوان مثال اگر حریف شما با K7s روی زمین 3♥، 4♠، 7♠، 8♥ و10♣ یک کالر است باید با دست های متوسط ​​مانند A8s بت ارزشی انجام دهید. یعنی در مرحله فلاپ بت کنید و آن را در مراحل ترن و ریور ادامه دهید.

نکته دوم این است که وقتی شک دارید بت کنید. بنابراین وقتی مطمئن نیستید که می توانید با دست خود ولیو بت کنید معمولا بهتر است بت انجام دهید.

این به شما می ‌گوید که کدام دست ‌ها سریع کال می کنند، کدام دست ‌ها هرگز فولد نمی دهند و حتی شاید به شما نشان دهد که کدام دست‌ها فولد شده اند.

وقتی دیگران شما را به عنوان یک بازیکن تهاجمی می بینند می توانید از این جنبه به نفع خود در آینده استفاده کنید. علاوه بر این با دیدن واکنش حریفان به بازی تهاجمی خود می‌ توانید با دست های بیشتر ولیو بت کنید یا حتی بیشتر بلوف بزنید.

برای بهتر شدن در پوکر چه بصورت پوکر آنلاین و یا پوکر لایو گاهی باید ریسک کرد و بت ارزشی در پوکر با دست های متوسط ​​موضوع خاصی است که چیزهای زیادی به شما آموزش می دهد بنابراین اگر این روش را امتحان نکنید روند یادگیری شما بسیار کند خواهد بود.

نکته سومی که وجود دارد این است که زمانی که دراو های واضح هموز کامل نشده اند ولیو بت کنید. زیرا وقتی کارت بعدی به گونه‌ ای شود که دراو کامل نیست می‌ توانید آزادانه ‌تر بت کنید.

زیرا اکثر بازیکنان نیمه حرفه‌ای می ‌دانند که دراو ناقص است بنابراین اگر دست ضعیف ‌تری داشته باشند پول خود را رها می کنند.

بت ارزشی در پوکر با دست های متوسط

این روش زمانی اتفاق می افتد که شما فقط کمی بیشتر از 50 درصد شانس بردن پات را در زمان کال کردن حریف احتمال می دهید.

چنین تعریفی را می توان همان بت ارزشی در پوکر با دست های متوسط نامید. فرض کنید که شما در یک بازی نقدی 2_1 دلاری با 200 استک هستید.

شما در موقعیت دیلر هستید و کارت های 10♥ و ملکه♥ را در دست دارید. در این جا 6 بازیکن فولد می کنند و شما 5 دلار ریز می دهید.

سپس بیگ بلایند کال و اسمال بلایند فولد می کند. در این جا فلاپ بر 7♠، 8♥ و 10 ♣ می خورد و پات 11 دلار است. با چک دادن بیگ بلایند شما 7 دلار بت می کنید و بیگ بلایند کال می کند.

در مرحله ترن کارت 4♠ می خورد و پات 25 دلار است. بنابراین بیگ بلایند دوباره چک می کند و شما 17 دلار قرار می دهید. بیگ بلایند دوباره کال می کند و در ریور، پات به 59 دلار و آخرین کارت 3♥ خواهد بود. در این مرحله بیگ بلایند چک می کند.

در این حالت برای برنده شدن باید بیشتر بت کنید و به دلیل افزایش مقدار پات تقریبا باید دو سوم پات پول قرار دهید. در مرحله بیگ بلایند باید تقریبا 57 درصد از دست های خود را کال کنند تا با بلوف مقابله کنند.

این عدد نشان دهنده حداقل مقدار دفاع بیگ بلایند در این شرایط است و با محاسبه طیف دست های مختلف حاصل می شود. بنابراین دست هایی که در این 57 درصد هستند شامل موارد زیر می باشند:

  •  Two pairیا دست های بهتر که در دورهای قبلی ریز نکرده اند مانند 65s
  • همه تاپ پیرها مانند Ato
  • دست‌ های بلوف گیر بلاکر استریت که بلاکر بلوف حریف نمی باشند مانند 66

تاثیر VALUE BET در دراز مدت

فرض کنید که شما در یک بازی نقدی هستید و به اندازه 100 بیگ بلایند استک باقی مانده است. در این حالت پات 16 بیگ بلایند است و حریف شما چک می کند.

شما همیشه نسبت به حریف برتری ندارید و آن ها نیز همیشه شما را کال نمی کنند. پس برای ارزیابی سود باید به احتمال باخت بعد از کال فکر کنید.

فرض کنیم که شما 80 درصد فکر می کنید که دست بهتری نسبت به حریف خود دارید و حریف مقابل نیز دست خوب خود را فولد نمی دهد ولی گاهی اوقات دست های بد را می ریزد.

فرض کنید این بازیکن 20 درصد مواقع فولد می دهد بنابراین شما 60% مواقع کال کرده و برنده می شوید. در این مثال فرض کنید که شما 10 بیگ بلایند پول قرار داده اید.

همان طور که می بینید، چک کردن و بت کردن برای شما خوب است. با این حال اگر 10 bb بت کنید، بیشتر برنده خواهید شد و در دراز مدت حتی اگر گاهی ببازید با روش های درست و بت ارزشی در پوکر VALUE BET سود بیشتری کسب خواهید کرد.

اندازه بت در بازی پوکر

در مثال قبل فرض کنید 10 بیگ بلایند بت می کنیم و 80 درصد مواقع کال می کنیم. البته ممکن است این مثال ها دقیقا شبیه شرایط شما نباشد. بنابراین نحوه تعیین اندازه بت و بالا بردن توانایی کال کردن حریف بسته به کارت های روی میز، تصویر ذهنی شما، تصویر ذهنی حریف، اندازه استک و سایر عوامل متفاوت است.

هنگام بت کردن این تصور غلط وجود دارد که هرچه بت کوچکتر باشد، بیشتر کال می شود و شرلیط بهتر خواهد بود. در تئوری این امر ممکن است درست باشد اما سود شما را کاهش می دهد.

یعنی اگر میزان بت را بیش از اندازه کوچک کنید باز هم به همان تعداد کال خواهید داشت.

بنابراین اگر از مقادیر سنگین تری استفاده کنید، سود خود را افزایش خواهید داد. حتی در برخی موارد بت های سنگین ‌تر کال های بیشتری دریافت می‌ کنند و برخی از بازیکنان، بسته به نوع بازی که دارند اور بت شما را بلوف تصور کرده و آن را کال می کنند.

بنابراین طرز فکر شما باید بر این اساس باشد که  چقدر باید ریز بدهید تا بیشترین سود را داشته باشید. فرض کنید که در مراحل اولیه تورنمنت پوکر هولدم بدون محدودیت هستید.

وقتی ترن در زمین قرار می گیرد پات 600 و بلایند ها برابر 25 و 50 هستند. بنابراین شما تخمین می زنید که حریف شما چند درصد ریز شما را کال می کند.

در نتیجه اگر به جای 400، 300 ریز بدهید احتمال کال افزایش می یابد و مقدار سود کمتر است. اما اگر به جای 300، 600 ریز بدهید احتمال کال تقریبا یکسان است و شما می توانید در بلند مدت سود بالاتری از طریق بت ارزشی در پوکر VALUE BET به دست بیاورید.

محاسبه اندازه بت در مرحله ریور

قبل از رفتن به مرحله ریور بازی روی فلاپ و ترن می تواند به شما بگوید که بت ارزشی در پوکر برابر چقدر است.

اگرچه در بازی‌های نقدی و تورنمنت ‌ها روال همین است اما در تورنمنت ها شما اغلب در مرحله ریور همه چیپ هایتان را در پات قرار می دهید.

فرض کنید که مقدار بلایند ها برابر 100 و 200، 2000 چیپ در پات و استک شما برابر 3500 باشد.

سپس تصور کنید که در فلاپ ست آس شده اید و یک دست قوی دارید. بنابراین اگر در ترن چک کرده و اسلو پلی بازی کنید حداکثر مقداری که می توانید روی ریور بت کنید 1000 یا 1250 است.

زیرا بت ارزشی در پوکر باعث می شود که حریف متوجه شود که شما دست قوی دارید و کارت های خود را می ریزد.

با این حال اگر 1250 در ترن بت کنید 4500 به پات اضافه می شود و شما همچنان یک استک 2250 دارید. هم چنین می توانید در ریور آل این کنید و حریف شما شانس 2 به 1 را برای کال کردن آدز دارد که باعث سود بیشتر در ترن برای شما می شود.

بت های کوچک در پوکر

وقتی اندازه بت کوچک است حریف مقابل با دست های ضعیف شما را کال می کند. بنابراین اگر بتوانید با اطمینان دست حریف خود را بخوانید می توانید درآمد بیشتری نسبت به سایر بازیکنان داشته باشید.

اما در این شرایط ما فقط می توانیم مبلغ کمی را برای بت کردن کال کنیم. هم چنین بعد از بت کم باید آمادگی فولد در مقابل ریز حریف را داشته باشید.

زیرا گاهی اوقات دست شما در مقابل حریف می بازد و یا حریف متوجه می شود که دستی که دارید ضعیف است به همین دلیل سعی می کند به شما بلوف بزند.

تصمیم در این شرایط بستگی به ذهنیت بازیکنان دارد بنابراین قبل از انجام یک بت کوچک حدس بزنید که اگر حریفتان ریز کند چه واکنشی نشان خواهید داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل