نحوه انجام بازی کارتی گورکا سوئدی + روند امتیازدهی در بازی کارتی گورکا سوئدی چگونه است؟

بازی کارتی گورکا سوئدی، یکی از شگفت‌ انگیزترین بازی‌ های کارتی است که با شیوه‌ ای منحصر به فرد انجام می شود. این بازی، بسیاری از تاکتیک‌ ها و استراتژی‌ های بازی کیوکامبر دانمارکی را به خود می‌ گیرد. جالب اینجاست که در گورکا، موفقیت به معنای برنده شدن نیست، بلکه هدف شما این است که در نهایت بازی را نبرید. پس از لحظاتی هیجان‌ انگیز و نفس‌ گیر، می‌ خواهیم شما را با روند این بازی جذاب آشنا کنیم. با آموزش‌ هایی که در این مطلب برای شما آماده کرده‌ ایم، جلوه و جذابیت ویژه‌ ای به بازی بدهید.

برای شرط بندی بازی گورکا همین حالا می توایند از لینک های بالای صفحه استفاده کنید و به معتبرترین سایت شرط بندی وارد شوید.

نحوه انجام بازی کارتی گورکا سوئدی

نحوه انجام بازی کارتی گورکا سوئدی

بازی گورکا یک تجربه کارتی سوئدی است که با یک بسته 52 تایی کارت انجام می‌ شود. در این میان، آس کارت بالایی است و رتبه‌ برتری را دارد، در حالی که کارت 2 کم ترین ارزش را دارد. نکته‌ مهم این است که رنگ کارت‌ ها در این بازی هیچ اهمیتی ندارد.

حداقل سه نفر و حداکثر هشت نفر می‌ توانند در این بازی شرکت کنند. هنگامی که بازی آغاز می‌ شود، کارت‌ ها بین بازیکنان به شکل مساوی تقسیم می‌ شوند و هر بازیکن شش کارت دریافت می‌ کند. همچنین جهت بازی بر اساس جریان عقربه‌ های ساعت است.

در شروع بازی کارتی گورکا سوئدی، دیلر به شکلی تصادفی انتخاب می‌ شود. برای این منظور، به هر بازیکن یک کارت نمایش داده می‌ شود و کسی که کارت با بالاترین ارزش را دریافت کرده باشد، نخستین دیلر بازی است. در دورهای بعدی، نوبت دیلر به بازیکن سمت چپ قبلی منتقل می‌ شود.

بازی با بازیکنی آغاز می‌ شود که در سمت چپ دیلر قرار دارد و او می‌ تواند با هر کارتی که خواسته باشد بازی را شروع کند. کارتی که اولین بار وارد بازی می‌ شود، کارت اصلی یا رهبری نامیده می‌ شود. بازیکنان دیگر باید یا کارتی با ارزش بیشتر وارد بازی کنند یا کمترین کارت خود را به کار ببرند. در نهایت، کسی که کارت با بالاترین ارزش را در این دور وارد کرده باشد، برنده این مرحله است و اگر کسانی با کارت‌ های مشابه بازی کرده باشند، آخرین نفری که آن کارت را وارد کرده، برنده خواهد بود و باید امتیاز منفی را به دست آورد.

روند امتیازدهی در بازی کارتی گورکا سوئدی چگونه است؟

در بازی کارتی گورکا سوئدی، نباید که در دور نهایی کارت بالا داشته باشید، زیرا این به شما امتیاز منفی یا همان امتیازات پنالتی می‌ دهد. کارت آس با 14 امتیاز، شاه با 13 امتیاز، سرباز 12 امتیاز و ملکه با 11 امتیاز در بازی وجود دارند، در حالی که کارت‌ های دیگر برابر عدد های روی خود، ارزش دارند. وقتی چند نفر همزمان یک کارت با ارزش را وارد می‌ کنند، همه آن‌ ها به صورت مساوی امتیاز منفی می گیرند. وقتی امتیاز منفی یک بازیکن به 30 برسد، او موقتا از بازی خارج می‌ شود، مگر اینکه تصمیم به ادامه بازی داشته باشد که در این صورت با واریز وجه دوباره به پات وسط میز می تواند به بازی ادامه بدهد.

هر بازیکن فقط یک فرصت برای خریدن یا تازه کردن بازی دارد، اما این تنها زمانی ممکن است که حداقل سه نفر دیگر هنوز در بازی باشند. این خرید با پرداخت وجه، معادل شرط اصلی به پات اضافه می‌ شود و امتیاز بازیکن به حداکثر امتیاز منفی بازیکنانی که هنوز در بازی هستند تنظیم می‌ شود. معمولا بازیکنان پس از حذف به دنبال یک فرصت دوم هستند، اما گهگاهی کسی ممکن است تصمیم به خرید بگیرد، قبل از اینکه شکست بخورد.

تصور کنید که در دو دور نخست با کارت‌ های 10 و ملکه به پیروزی دست یافته‌ اید. اگر تصمیم به خرید جدید بگیرید، امتیاز شما به صفر باز می‌ گردد. اگر امتیازتان به 30 یا بالاتر برسد، می‌ توانید با آرامش بازی کارتی گورکا سوئدیرا ترک کنید. اگر فرض کنیم امتیاز بازیکنان دیگر به ترتیب 0، 5، 28، و 2 است، خرید با امتیاز 28 ممکن است ریسکی بی‌ معنی به نظر بیاید. با وجود این، شما فقط یک بار فرصت خرید دارید و اگر امتیازتان بعد از آن بیشتر از 30 شود، نهایتا از بازی خارج خواهید شد.

چه تغییراتی در بازی کارتی گورکا سوئدی به وجود آمده است؟

در نسخه جدید بازی کارتی گورکا سوئدی، چالش جدیدی برای بازیکنان به وجود آمده است: هر بازیکن تنها می‌ تواند بازیکن قبلی خود را به چالش بکشد. در سوئد، بسیاری از علاقه‌ مندان به بازی این قانون را پذیرفته اند. در این نسخه، بازیکن باید با یک کارت بازی کند که یا با کارت بازیکن قبلی خود برابر است یا آن را شکست می‌ دهد. اگر چنین کارتی نداشته باشد، باید با پایین‌ ترین کارت در دست خود بازی کند.

بیایید یک مثال بزنیم: بازیکن اول با کارت شاه بازی می کند. بازیکن بعدی نیز کارت شاه را می اندازد، که با کارت اولیه برابر است. سپس بازیکن سوم که هیچ آس یا شاهی ندارد، موظف به استفاده از کمترین کارت خود، مثلا کارت 3 می‌ شود. بازیکن چهارم با دست کارت‌ هایی چون سرباز، 7 و 2، می‌ تواند با کارت 7 بازی کند چرا که این کارت از کارت 3 بالاتر است. در حالی که در نسخه قدیمی گورکا، او باید با کارت 2 بازی می کرد.

تصور می‌ شود که این تغییر در قوانین بازی کارتی گورکا سوئدی به دلیل اختلاف‌ های فرهنگی و تفسیر قوانین زمانی که بازی از دانمارک به سوئد منتقل شد، به وجود آمده است. بدون شک، این قانون جدید با افزودن یک لایه تاکتیکی به بازی، چالش‌ های جدیدی را برای بازیکنان به وجود می‌ آورد.

یک نسخه متفاوت از این قانون نیز این است که بازیکن، در صورت امکان، باید کارت بازیکن قبلی خود را شکست دهد یا کارتی برابر با آن بیاندازد. فقط زمانی که او نتواند این کار را انجام دهد، از کمترین کارت خود استفاده می‌ کند. این قانون در همه جا رایج نیست و بعضی از بازیکنان حتی زمانی که می‌ توانند کارت قبلی را شکست دهند، از کمترین کارت خود استفاده می‌ کنند.

کارت آس

هنگامی که یک بازیکن کارت آس را روی میز می‌ اندازد، قوانین جدید بازی گورکا مشخص می‌ کند که بازیکن بعدی باید از پایین‌ ترین کارت موجود در دست خود استفاده کند. در واقع، آس به عنوان یک کارت با قدرت ویژه شناخته می‌ شود که نمی‌ توان آن را با یک آس دیگر برابر کرد یا شکست داد. در حالی که سایر کارت‌ ها می‌ توانند با کارتی با مقدار مشابه برابر شوند، اما این قاعده برای آس‌ ها قابل استثنا است و هیچ کارتی نمی‌ تواند آن را در حرکت بعدی شکست دهد.

بازی با کمترین کارت

در بعضی ورژن‌ های بازی کارتی گورکا سوئدی، هنگامی که یک بازیکن یک دور را می‌ برد، وی در مرحله بعدی ملزم به آغاز بازی با پایین‌ ترین کارت موجود در دستش است.

امتیاز هدف و خرید مجدد

یک شکل متمایز از بازی کارتی گورکا سوئدی وجود دارد که در آن امتیاز نهایی 20 به عنوان حداکثر مشخص شده است. بازی با قرار دادن مقدار معینی از چیپ‌ ها در وسط میز آغاز می‌ گردد و هر بازیکن تنها یک بار فرصت دارد تا برای ادامه در بازی، یک خرید اضافی را انجام بدهد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل