وانمود کردن در پوکر (بلوف زدن) به چه معناست؟ + ریز پیوسته برای وانمود دست قوی

فهرست مطالب

  • وانمود کردن در پوکر (بلوف زدن) به چه معناست؟
  • ریز پیوسته برای وانمود دست قوی
  • با قدرت عمل کنید
  • نقش پوزیشن برای نشان دادن قدرت دست
  • ری ریز در مرحله پری فلاپ
  • انجام ری ریز در مقابل ریز پیوسته
  • کال کردن در مقابل ریز پیوسته
  • وانمود کردن به داشتن فلاش
  • وانمود به ریز دادن پیوسته
  • ریز کاوشی با دست قوی
  • جمع بندی پایانی

وانمود کردن در پوکر (بلوف زدن) به چه معناست؟

آخرین چیزی که در بازی پوکر باید در نظر بگیرید قدرت واقعی دست شما است و چیزی که این بازی را خاص می کند هنر فریب دادن حریف می باشد.

برای وانمود کردن دست حریف مقابل باید بتواند به کارت های شما فکر کند و فقط به فکر دست های خود نباشد. این مسعله در هر نوع بازی پوکر چه پوکر آنلاین و چه پوکر لایو انجام میشود.

وانمود کردن در پوکر یا اصطلاحا بلوف زدن از ترفند های پوکر بسیار رایج است که بسیاری از پوکر بازان حرفه ای حتی در تورنمنت پوکر و یا مسابقات جهانی پوکر WSOP از آن استفاده میکنند.

برای این کار لازم است به مرحله سوم فکر کردن بروید. یعنی در طول بازی باید به تمام عواملی که حریف برای تصمیم گیری استفاده می کند فکر کنید.

این فرآیند به تصویر ذهنی شما، تصویر ذهنی حریف، تعداد استک های بازیکنان و شرایط و عوامل دیگر بستگی دارد. اصطلاح وانمود کردن در پوکر به این معنی است که شما سعی می کنید دست خود را طوری دیگر نشان دهید.

این کار به دو صورت انجام می گیرد:

  • شما از چیزی که وانمود می کنید قوی تر هستید.
  • دست شما ضعیف تر از چیزی که وانمود می کنید به نظر می رسد.

ریز پیوسته برای وانمود دست قوی

توجه داشته باشید فقط به این دلیل که شما قبل در مرحله پری فلاپ ریزر بوده اید به این معنی نیست که حتما با ریز کردن در پری فلاپ برنده خواهید شد.

ریز دادن و مقدار ریز شما باید بر اساس عوامل مختلفی مانند موقعیت شما در میز، تصویر شما، کارت های فلاپ، اندازه استک و نحوه بازی شما در مقابل حریف باشد.

بسیار مهم است که همچنان نشان دهید که یک دست قوی دارید اما باید به خاطر داشته باشید که ریز های شما باید یک داستان باور پذیر را بیان کنند.

اندازه ریز شما نقش مهمی در فرایند وانمود کردن در پوکر یا بلوف زدن دارد و بسته به واکنش حریف عواقبی به دنبال خواهد داشت.

مثلا در کات آف ریز می دهید و بیگ بلایند شما را کال می کند و در فلاپ A79 با دو خال سوتد دل می خورد. اگر شما آس داشته باشید و به اندازه یک سوم پات ریز دهید احتمالا حریف باور نخواهد کرد که شما یک آس دارید.

در این حالت فردی که آس دارد معمولا ​​بین یک دوم تا دو سوم پات ریز می دهد و بازیکن پا فلاش ممکن است برداشت اشتباه داشته باشد.

با قدرت عمل کنید

اگر بعد از انجام ریز پیوسته حریف شما را کال کند، در صورت چک کردن بر روی مرحله ترن ضعف خود را خواهید رساند. در این حالت شما فلاپ را از دست داده اید و بعد از ریز پیوسته اکنون امیدوار هستید که حریف چک کند.

زیرا ریز پیوسته در بین همه بازیکنان عادی شده است و بسیاری از افراد با کال کردن قصد دارند که عکس العمل شما را در مرحله ترن ببینند.

بنابراین اگر قصد دارید که یک داستان خوب و باور پذیر در مورد دست خود بگویید باید در مرحله ترن نیز ریز انجام دهید.

فرض کنید در فلاپ کارت هایی مانند J63 بدون دراو و ترن آس خورده است در نتیجه این بهترین زمان برای ضربه زدن توسط شما محسوب می شود.

حریف احتمال دارد که با AK یا AQ شما را بخواند و با یک کال کردن یک پیر متوسط در فلاپ واکنش شما را در ترن بسنجد.

اکنون آس خورده شده و حریف متوجه می شود که دست های زیادی وجود دارد که می توانند او را شکست دهند. بنابراین ادامه بازی برای او دشوار خواهد بود.

از آنجایی که شما کارت حریف مقابل را ضعیف تصور کرده اید برای فریب دادن او باید حدود 1/2 تا 2/3 پات ریز دهید. بزرگ ترین نشانه ترس زمانی است که ریز شما در ترن برابر با ریز فلاپ باشد.

در این حالت اگر پات در مراحله فلاپ 2000 پات باشد و شما 1200 ریز دهید این مقدار پس از کال کردن حریف به 4400 افزایش می یابد.

در نتیجه اگر دوباره 1200 ریز دهید ریز شما با داستانی که می گویید مغایرت دارد و دیدن کارت ریور را برای حریفان آسان تر می کند.

از آنجایی که هدف شما فولد دادن حریف است به همین دلیل باید بهترین اندازه را برای ریز خود در نظر بگیرید.

نقش پوزیشن برای نشان دادن قدرت دست

نقش پوزیشن برای نشان دادن قدرت دست

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از وانمود کردن در پوکر استفاده کنید و با یک پوزیشن خوب دست خود را قوی نشان دهید.

معمولا ریز دادن در موقعیت ‌های اولیه در پوکر قابل اعتمادتر از پوزیشن های انتهایی هستند و با توجه به اینکه بازیکنان سمت چپ شما چگونه بازی می کند باید آن ها را فریب دهید.

هم چنین شما می توانید بر اساس موقعیت خود وانمود کنید و یا بلوف بزنید که دستی قدرتمند در برابر بازیکنان تهاجمی دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا ۶ اکشن پر کاربرد در بازی پوکر را به شما معرفی کنیم.

ری ریز در مرحله پری فلاپ

ساده ترین راه برای انجام این کار این است که وقتی در موقعیت خوب هستید حریف خود را در مرحله پیش از فلاپ ری ریز کنید. انجام ری ریز در موقعیت های دیلر و کات آف نقش موثرتری نسبت به ریز کردن در پوزیشن بلایند دارد.

بنابراین اگر بازیکنی شما را قبل از فلاپ کال کند احتمالا در فلاپ چک می کند و شما می توانید با ریز پوسته پات را از آن خود کنید.

انجام ری ریز در مقابل ریز پیوسته

شرایط دیگری که می توانید از موقعیت خود استفاده نمایید و وانمود به داشتن دست قوی کنید زمانی است که در مقابل بازیکنی قرار می گیرید که در موقعیت های پایانی ریز می کند.

از آنجایی که همیشه این بازیکن روی فلاپ ریز پیوسته می دهد اولین گزینه شما این است که پری فلاپ او را ری ریز کرده، اندازه پات را کنترل کنید و سپس او را از فلاپ حذف نمایید.

اگر فقط کال کنید او متوجه خواهد شد که دست خوبی در حد یک دست متوسط دارید زیرا پری فلاپ او را ری ریز نکرده اید.

از آنجایی که این فرد همیشه روی فلاپ بت می کند احتمالا به اندازه 2/3 پات ریز می دهد بنابراین در بیشتر مواقع می‌ توانید با ریز2.5 تا 3.5 پات را برنده شوید.

کال کردن در مقابل ریز پیوسته

در برابر بازیکنی که مدام ریز می دهد گزینه دیگری که دارید این است که ریز این فرد را کال کنید و پات را بر روی مرحله ترن بگیرید.

البته برای اجرای این راه حل سبک پوکر بازی شما در مقابل حریف و کارت های خورده شده در فلاپ برای یک داستان باور پذیر بسیار مهم است.

وانمود کردن به داشتن فلاش

یکی از مطمئن ترین و موثر ترین بلوف ها در مرحله ترن زمانی است که در مرحله فلاپ فلاش دراو وجود داشته باشد.

فرض کنید که شما در موقعیت دیلر یک ریز را کال می کنید و حریف شما با دو کارت♥ بر روی فلاپ Q93 دوباره ریز می‌ کند. با کال کردن شما در مرحله فلاپ حریف نسبت به شما بسیار محتاط عمل می کند.

زیرا این احتمال وجود دارد که در مرحله پری فلاپ با کارت هایی مانند KQ، QJ، QT، 77، TT یا فلاش دراو کال کرده باشید.

اگر کارت سوم در مرحله ترن فلاش بخورد حریف اجازه ریز می دهد و شما با وانمود کردن در پوکر یا بلوف زدن نشان می دهید که فلاش هستید.

به دلیل احتمال تاپ پیر بودن شما، حریف مقابل مجبور می شود که همه دست ها را به جز یک دست قوی فولد کند.

وانمود به ریز دادن پیوسته

وانمود به ریز دادن پیوسته

این یکی از بهترین استراتژی ها در برابر بازیکنان تهاجمی است. از آنجایی که ریز های پیوسته بسیار رایج هستند بسیاری از بازیکنان فکر می ‌کنند که به دلیل ریز کردن در پری فلاپ بر روی فلاپ نیز ریز می دهید.

اگر یک دست قوی مانند 2 جفت، ست و یا تاپ پیر بر روی فلاپ به وجود بیاورید با انجام ریز پیوسته کمتر، حریف خود را تشویق به ری ریز می کنید.

مثلا فرض کنید که در میزی مانند KXX پات برابر 450 است.

در این حالت ریز ایده آل حدود 200 خواهد بود زیرا این ریز به اندازه ای کوچک است که ضعف شما را به حریف نشان دهد تا تصور کند احتمال فولد دادن برای شما زیاد است.

این امر در مواقعی که عکس العمل حریف به شما آل این باشد و فکر کند که با این کار باعث فولد دادن شما می شود بسیار مفید خواهد بود.

ریز کاوشی با دست قوی

در حالی که شما وانمود کردن در پوکر یا بلوف زدن را با ریز پیوسته انجام می دهید می توانید با ریز های ضعیف در برابر پری فلاپ ریز پول زیادی از او بگیرید.

در این حالت شما نباید به اندازه ای کم ریز کنید که دست شما قوی به نظر برسد بلکه باید به اندازه ای ریز کنید که حریف فکر کند قصد نمایش دست خود را دارید.

اغلب این ریز نزدیک به ½ پات است. مثلا اگر بر وی یک فلاپ KQ5 با 5 ست شده باشید و پات برابر 950 باشد یک ریز معقول برای این استراتژی در حدود 350 خواهد بود.

اگر شما وانمود به داشتن دستی مانند QJ، QT، KT یا JT کنید مقدار ریز کم شما باعث می شود که بازیکن تهاجمی سعی در گرفتن بازی از شما داشته باشد.

جمع بندی پایانی

با پیشرفت کردن سطح بازی شما هر بار که وارد پات می شوید وانمود به داشتن کارتی می کنید.

بنابراین برای بیرون کردن حریف از بازی خود باید یک مرحله عمیق تر از آن ها فکر کنید. مهم نیست هدف شما چه باشد و شما باید از چندین عامل برای وانمود کردن در پوکر و بلوف زدن استفاده کنید.

بنابراین در هر دستی که بازی می کنید تفکر حریف خود در نظر بگیرید و برای به دست آوردن چیپ های بیشتر در بازی تلاش کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات