پاختاکور از نقطه ضعف آشکار پرسپولیس استفاده می کند/ کاری که استقلال نکونام نکرد

هفته دوم لیگ نخبگان فردا در منطقه غرب دنبال می شود و طبق برنامه، پرسپولیس به مصاف پاختاکور می رود. دیداری دشوار که اگر سرخ ها نتوانند با 3 امتیاز از آن خارج شوند، شرایط صعودشان در ادامه راه بسیار سخت خواهد شد.

پاختاکور از نقطه ضعف آشکار پرسپولیس استفاده می کند/ کاری که استقلال نکونام نکرد

باید بپذیریم پرسپولیس در هفته های اخیر جدای از اینکه نمایش خوبی داشته، خوش شانس هم بوده است و برخی اتفاقات غیرفوتبالی مثل از کار افتادن var در 20 دقیقه ابتدایی بازی با فولاد و یا عدم ارجاع داور برای بازبینی صحنه منجر به اعلام پنالتی پرسپولیس در دربی، منجر به چند پیروزی پشت سر هم برای این تیم شده که سبب افزایش اعتماد به نفس و روحیه بازیکنان این تیم است اما  علی رغم کسب نتایج دلخواه در بازی های اخیر، نقطه ضعف پرسپولیس همچنان پابرجاست.

با نگاهی به نتایج پاختاکور مقابل نمایندگان ایران به سادگی می توان دریافت که این تیم فیزیکی بیش از اینکه مقابل ایرانی ها بازنده باشد، برنده لوده است. پاختاکور ماکتی از فوتبال قدرتی و خشن ازبکستان است که با چاشنی خلاقیت این روزها حرف های زیادی برای گفتن دارند.

نکته جالب اینکه نقطه قوت این تیم یعنی بازی فیزیکی و قد و قامت بلند بازیکنانش مقابل نقطه ضعف پرسپولیس که قامت کوتاه بازیکنانش است، قرار خواهد گرفت. اتفاقی که نکونام در دربی علی رغم در اختیار داشتن انبوه بازیکنان بلند قامت نتوانست از آن به سود تیمش استفاده کند ولی احتمال اینکه تیم ازبکستانی بتواند بر روی ارسال ها و ضربات کرنر و ایستگاهی، دروازه پرسپولیس را باز کند، بسیار زیاد است.

پرسپولیس برای جلوگیری از نقطه قوت استقلال، آنها را در زمین خودی حبس کرد و با بالا آوردن خط دفاع تیمش، استقلال را در زمین خودش محبوس کرد. این موضوع نیز یکی دیگر از نقاط ضعف پرسپولیس است که باز هم نکونام نتوانست از آن استفاده کند اما الاهلی عربستان بارها و بارها از این اتفاق استفاده کرد و حداقل 4 موقعیت تک به تک یا 2 به تک به واسطه فضای زیاد پشت مدافعین این تیم نصیب مهاجمین الاهلی شد که با بی دقتی به گل تبدیل نشدند.

پرسپولیس گاریدو زیادی فانتزی است و این موضوع در نبرد با تیمهایی که فیزیکی بازی می کنند و از یک مربی با بهره هوشی معمولی برخوردار باشد، برای آنها خطرناک است. آنها اگر عقب بازی کنند، احتمال دریافت گل بر اثر سانتر حریف یا ضربات ایستگاهی و کرنر را بیشتر می کنند و اگر بالا بازی کنند، شانس دادن موقعیت تک به تک به حریف زیاد می شود.

پاختاکور در فاصله 6 هفته مانده به پایان لیگ ازبکستان در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد و با 33 گل زده در 20 بازی، تهاجمی ترین تیم لیگ ازبکستان محسوب می شود. دراگان چران 36 ساله کاپیتان این تیم با 10 گل زده تا اینجای فصل، بهترین گلزن این تیم محسو می شود. آنها بازی قبلی خود مقابل تیم المپیک را با نتیجه 6 بر 0 پیروز شدند.

در نهایت اینکه گاردو هنوز نتوانسته نقطه ضعف پرسپولیس را ترمیم کند و باید دید تیم های دیگر که با هوش تر از نکونام و استقلال بازی می کنند، از این نقاط ضعف آشکار استفاده می کنند یا خیر؟

 

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات