پاکت های کوچک در پوکر هولدم + پاکت های متوسط در پوکر هولدم

پاکت های کوچک در پوکر هولدم

بدون شک پاکت ها دست مورد علاقه بسیاری از بازیکنان پوکر می باشند و معمولا می توانید انتظار داشته باشید که هر هفده دست یک پاکت در پوکر هولدم داشته باشید.

اما بازی اشتباه با آن ها برای شما هزینه های زیادی به دنبال خواهد داشت بنابراین مهم ترین نکته در بازی پوکر با این پاکت ها توجه به پوزیشن است.

پاکت های کوچک تر از 7 پاکت کوچک نامیده می شوند و هر پاکتی خوب به نظر می رسد اما پاکت های کوچک در مرحله شودان باید با دقت بازی شوند.

توجه کنید که احتمال داشتن یک پاکت پیر کوچک در موقعیت های آخر بسیار کم است و وارد شدن به موقعیت های اولیه با این کارت ها نیاز به دقت بالا دارد.

بازی کردن اشتباه با استفاده از پاکت های کوچک در موقعیت های اولیه می ‌تواند باعث از دست دادن چیپ های شما شود بنابراین اگر در فلاپ ست نشده اید احتمالا باید دستتان را در مقابل ریز افراد دیگر بریزید.

اگر در میزی با بازیکنان ضعیف و تدافعی هستید که ریز قبل از فلاپ کم اتفاق می افتد می توانید در موقعیت های اولیه وارد شوید و یک آدز پات مناسب داشته باشید.

هرچه سطح مهارت یک بازیکن پوکر بالاتر باشد، آن ها تهاجمی تر عمل می کنند. به همین دلیل، بازیکنان ضعیف و تدافعی زیادی بر روی یک میز با ریز کم حضور دارند که باید به آن ها توجه کنید.

علاوه بر آن استراتژی استخراج ست احتمالات جانبی بالایی را فراهم می کند.

در این استراتژی ما به آرامی وارد پات می ‌شویم تا فلاپ را ببینیم و اگر ست نشدیم یک ریز کال می کنیم تا زمان ست شدن در مرحله ترن بتوانیم یک پات خوب برنده شویم.

اما اگر تصمیم به استفاده از این استراتژی در پوکر هولدم دارید، باید سبک بازی پوکر و اندازه استک حریف را بدانید.

پاکت های متوسط در پوکر هولدم

پاکت های متوسط ​​در دسته آخر قرار می گیرند و بازی کردن با آن ها کمی دشوارتر است و دست هایی مانند 66، 77 را به عنوان پاکت متوسط تعریف می کنیم.

برخی از بازیکنان پوکر پاکت 10 را به عنوان یک پاکت خوب و برخی دیگر به عنوان یک pair متوسط ​​می شناسند بنابراین این دست در مرز بین کارت های خوب و متوسط ​​قرار دارد.

بازی با این پاکت در پوکر هولدم به موقعیت شما، تعداد حریفان و میزان ریز بستگی دارد. پاکت های متوسط ​​می توانند شانس زیادی برای برنده شدن در فلاپ داشته باشند یا کاملا بی ارزش باشند.

در ادامه پاکت های متوسط را در هر پوزیشن بررسی می کنیم:

  • در پوزیشن اولیه پاکت های متوسط از 66 تا 99 تعریف می شوند و تفاوت زیادی بین آن ها وجود ندارد زیرا وقتی کارت های اور روی فلاپ قرار می گیرند، هر دو دست بی ارزش می شوند.
    فولد کردن این پاکت ها معمولا بهترین گزینه می باشد اما این تصمیم به شرایط میز وابسته است.
  • نحوه عملکرد شما در پوزیشن میانی بستگی به نحوه بازی نفرات قبلی دارد. یعنی اگر بازیکنان قبلی فولد دادند شما باید ریز کنید تا بلایندها را برنده شوید و یا با یک نفر هدزآپ شوید.
    اگر چند بازیکن کال کردند به‌ تدریج بیگ بلایند را کال کنید تا بتوانید در فلاپ ست شوید. اگر قبل از شما بازی ریز خورد شما باید نحوه عملکرد ریزر را بررسی کنید.
  • هر چه بیشتر در پوزیشن های انتهایی قرار بگیرید، آزادی بیشتری و تصمیم گیری بهتری در هنگام تماشای بازی حریفان خواهید داشت.
    مثلا اگر بازی قبل از شما ریز خورده و ری ریز شده است بهتر است دستان خود را بریزید و منتظر یک فرصت خوب بمانید.
    اما توجه داشته باشید که اگر شرایط بازی آرام باشد ریز دادن در این پوزیشن انتخاب درستی است.

پاکت جک در پوکر هولدم

بازی کردن با این پاکت در پوکر هولدم می تواند بسیار گیج کننده باشد و بازیکن را به دردسر بیاندازد. زیرا حتی اگر یک کارت قوی داشته باشید، معمولا با کارت های قوی دیگر مواجه می شوید.

مثلا کارت های پاکت آس یا Queen بهتر از این کارت هستند و در مقایسه با کارت های بالایی مانند AK، AQ شانس موفقیت در پوکر در حدود 53 درصد است.

همچنین در برخی موارد پاکت جک پول زیادی در مقابل ست های پایین تر از دست می دهد که شما باید نگران آن نیز باشید.

متأسفانه استراتژی مشخصی برای بازی با این کارت در پری فلاپ وجود ندارد و این موضوع به موقعیت، اندازه پات، بلایند و شناخت شما از بازی حریف بستگی دارد.

توجه داشته باشید که کمتر از 12 درصد احتمال دارد که بازیکن مقابل پاکت بهتری از شما داشته باشد و پاکت جک 44 درصد پات ها را از دست می دهد.

البته در نظر بگیرید که شانس برنده شدن شما 56 درصد است و برتری 12 درصدی نسبت به حریف برای اکثر بازیکنان در بازی پوکر اهمیت دارد.

سخت ترین زمان برای بازی با این پاکت در پوکر هولدم زمانی است که دیپ استک اتفاق می افتد و در چنین شرایطی نباید قبل از فلاپ آل این بزنید.

زیرا حریف بدون دست قوی شما را کال نمی کند و بسیاری از بازیکنان سعی می کنند با کوچک نگه داشتن پات آن را کنترل کرده و بعد از فلاپ به راحتی بازی کنند.

اغلب بازیکنان با این کارت در پری فلاپ ریز داده و وارد فلاپ می شوند پس اگر بازی قبل شما ریز خورده تری بت انتخاب مناسبی است.

توجه داشته باشید که بازی با پاکت جک می تواند عذاب آور بوده و نتایجی با واریانس بالا را به دنبال خود داشته باشد.

پاکت کینگ در پوکر هولدم

پاکت کینگ در پوکر هولدم

بعد از پاکت آس این پاکت در پوکر هولدم قوی ترین دست محسوب می شود و تنها نقطه ضعف پاکت کینگ زمانی است که حریف AA داشته باشد یا کسی شما را با یک های کارت آس کال کرده و کارت آس روی زمین قرار بگیرد.

در این حالت دست شما 12% مواقع روی فلاپ ست می شود.

بنابراین مهم ترین چیز این است که سعی کنید تعداد بازیکنان را کم کنید زیرا در این حالت افرادی که کیکر ضعیف دارند با ریز شما کارت های خود را خواهند ریخت.

توجه کنید که ریز صحیح در این شرایط می تواند شما را به هدف مورد نظرتان برساند اما بیشتر کسانی که کال می کنند دست هایی مانند A، AJ دارند که اگر روی فلاپ آس بخورد باید بیشتر مراقب باشید.

مراقب بودن به این معنی نیست که اگر آس خورد بترسید و فورا فولد بدهید بلکه در این مواقع باید تصمیم درست و مناسبی بگیرید.

هم چنین برای درک واکنش حریف باید ریز داده و شرایط را تحلیل کنید. اگر بازیکنان کارت های AQ یا AJ داشته باشند می توانند بخاطر ریز پری فلاپ AK را بخوانند.

مطمئنا شما وقتی که این پاکت را در پوکر هولدم دارید نمی ‌خواهید یک آس در فلاپ ببینید وقتی این حالت اتفاق می ‌افتد خیلی سریع خود را نبازید و همیشه قبل از تسلیم شدن به آنچه حریفتان دارد فکر کنید.

اگرچه شما باید به صورت تهاجمی با پاکت آس بازی کنید اما اشتباهی که اکثر بازیکنان در بازی چه بصورت پوکر لایو و یا پوکر آنلاین مرتکب می شوند این است که در زمانی نا مناسب آل این انجام می دهند.

اگر شما هم این کار را انجام دهید، احتمالا با یک پاکت پایین تر یا یک دست با کارت های بالا مانند AK، AQ روبرو خواهید شد.

در این شرایط اگر آس روی فلاپ بخورد تقریبا هیچ شانسی برای برنده شدن ندارید و از بازی حذف خواهید شد.

نکاتی که درباره پاکت در پوکر هولدم باید بدانید

  • وقتی یک پاکت قوی در دست دارید باید عواملی مانند سبک بازی حریف، موقعیت، کارت های روی میز و روحیه خود را در نظر داشته باشید تا تصمیم درستی بگیرید.
  • هنگامی که استک شما بین 15 تا 25 بیگ بلایند است، احتمال ریسک آن در آل این بیشتر است و زمانی که استک های بیشتری نسبت به حریف خود دارید یا شانس برنده شدن شما 50-50 است شرایط مطلوبی وجود ندارد.
    بنابراین سعی کنید ریز کنید یا اگر بازیکنی در مقابل خود دارید، ری ریز کرده و آل این کنید.
  • با این که پاکت های متوسط ​​بهتر از پاکت های کوچک هستند اما برای برنده شدن به قوی تر شدن نیاز دارند بنابراین بازی خارج از پوزیشن با این نوع پاکت در پوکر هولدم سخت تر است اما در فلاپ بسیار مفید می باشد.
  • اگر ست نشدید باید در فلاپ خوب بازی کنید و اگر شما پری فلاپ یک ریز را کال کردید و حریف ریز داد باید فولد کنید و پول بیشتری را وارد پات نکنید.
  • در بازی پوکر شما همیشه باید بتوانید سطح مهارت و سبک بازی حریف خود را ارزیابی کنید زیرا برخی از بازیکنان سعی می کنند با کارت های AA یا KK اسلوپلی کنند و شخصی را به دام بیاندازند.
    بنابراین اگر در این شرایط قرار گرفتید از اینکه سایر بازیکنان خوب بازی نمی کنند ناراحت و ناامید نشوید.
  • اگر پشت میزی هستید که بازیکنان دفاعی زیادی در آن حضور دارند می توانید در موقعیت های اولیه وارد بازی شوید و منتظر ست باشید.
    اما اگر شرایط شما فرق می کند باید به فکر فولد پاکت کوچک در موقعیت های اولیه باشید.
  • اگر با یک پاکت کوچک و روی یک فلاپ سه کارته بد ست می شوید سعی کنید از ریز های سنگین برای حذف حریفان استفاده نکنید.
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات