پرسپولیس شانس آورد 4 تایی نشد | وقتی کل تیم به اورونوف خلاصه می شود

اولین بازی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا با شکست مقابل الاهلی عربستان همراه شد. اتفاقی که اگر چه رسانه های نزدیک به پرسپولیس سعی می کنند حقیقت را وارونه جلوه دهند و از آن به یک شکست آبرومندانه در یک بازی خوب یاد کنند، اما آمار چیز دیگری می گوید!

پرسپولیس شانس آورد 4 تایی نشد | وقتی کل تیم به اورونوف خلاصه می شود

پرسپولیس در همان دقیقه 2 مسابقه غافلگیر شد، و بر روی حرکت جالب ماحرز و کسیه دو بازیکن سرشناس الاهلی یک گل زود هنگام دریافت کرد. پس از این گل الاهلی آگاهانه عقب کشید و توپ را به پرسپولیس داد تا بتواند از ضدحملات سرعتی خود استفاده کند. در نیمه اول اگرچه پرسپولیس مالکیت توپ بیشتری در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت گل جدی روی دروازه الاهلی ایجاد کند.

بازیکنان پرسپولیس که رو به بازی احساسی آورده بودند، با دوندگی بی امان تلاش کردند در همان نیمه اول، گل خورده را جبران کنند اما موفق به این کار نشدند تا به نوعی بیش از 60 درصد قوای جسمانی خود را در همان نیمه خرج کرده باشند.

با توجه به این اتفاق، افت بدنی بازیکنان پرسپولیس تا دقیقه 60 بازی محتمل بود و در ادامه بازی، بازیکنان الاهلی به خوبی از افت بدنی پرسپولیسی ها و جلو کشیدن مدافعین آنها استفاده کرده و با ضد حملات برق آسای خود، چندین موقعیت خطرناک بر روی دروازه الاهلی ایجاد کرد که اوج آن پنالتی بر روی ایوان تونی بود که ماحرز نتوانست آن را به گل تبدیل کند.

گاریدو که توان جسمی بازیکنانش را تمام شده میدید، دست به چند تعویض پیاپی زد تا خون تازه ای به پرسپولیس از رمق افتاده بدمد اما کل تاکتیک پرسپولیس در طول 90 دقیقه، به اوت های دستی بلند وحید امیری و رساندن توپ به اوستون اورونوف خلاصه می شد که با وجود مالکیت بیشتر توپ نسبت به الاهلی به جز 2 صحنه، هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه الاهلی خلق نشد که نشان از ضعف هافبک های میانی این تیم در خلق موقعیت است. واقعیت این است که پرسپولیس بیش از اندازه به حرکات انفرادی اوستون اورونوف تکیه کرده و اگر این بازیکن مهار شود، عملاً خلع سلاح می شود.

سرمربی الاهلی با توجه به بالا بازی کردن مدافعین پرسپولیس در نیمه دوم، به مدافعین خود ماموریت داده بود بدون ارسال پاس به هافبک ها، از یک سوم دفاعی خودی پاس های پشت مدافعین برای مهاجمین خود ارسال کنند که همین پاس ها عمدتاً به موقعیت های تک به تک یا دو به تک شدند.

در مجموع حامیان رسانه ای پرسپولیس که به خوبی به آمار 5 بازی 2 مساوی، 1 برد و 2 باخت گاریدو آگاه هستند، سعی کردند با بولد کردن مالکیت بیشتر در انتهای این بازی اینطور القا کنند که پرسپولیس نمایش خوبی ارائه کرد اما در عمل این الاهلی بود که موقعیت های تک به تک یا 2 به تک بیشماری را از دست داد و پرسپولیس خوش شانس بود که شب گذشته، شب بد ایوان تونی، فیرمینو و ریاض ماحرز بود و موقعیت های گل الاهلی به گل تبدیل نشدند.

آمار انتهای بازی و تعداد موقعیت های خطرناک دو تیم 4 به 2 به سود الاهلی بود و اگر موقعیت های هر دو تیم به گل تبدیل می شد، همین نتیجه 4 به 2 عادلانه ترین نتیجه ممکن برای این مسابقه هیجان انگیز محسوب می شد.

 

پی نوشت: نکته اینکه تنها برد پرسپولیس در 4 دیدار اخیرش مقابل فولاد به دست آمده که آن هم به واسطه خراب شدن var در 20 دقیقه ابتدایی بازی بود وگرنه در آن مسابقه هم در دقایق ابتدایی می بایست یک پنالتی به سود فولاد گرفته می شد و مسعود ریگی از زمین بازی اخراج می شد.

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات