پیش بازی مسابقه + اخبار تیم ها

پیش بازی نیوکاسل یونایتد و منچستر سیتی: پیش‌بینی، اخبار تیم، ترکیب احتمالی

منچستر سیتی تلاش می‌کنه تا با سفر به ورزشگاه سنت جیمز پارک برای رویارویی با نیوکاسل یونایتد در روز شنبه ظهر، جایگاهش رو در صدر جدول لیگ برتر محکم‌تر کنه.

این دو تیم برای اولین بار از ماه مارس با هم روبرو میشن، زمانی که سیتی با دو گل برناردو سیلوا، یه پیروزی راحت 2-0 رو تو خونه تو مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به دست آورد.

پیش بازی مسابقه

نیوکاسل تو چهار بازی اول لیگ برتر 10 امتیاز جمع کرد، اما نتایج مثبت، شروعی نه چندان قانع‌کننده رو پنهان می‌کرد و از اون موقع اولین شکست فصلشون رو خارج از خونه مقابل فولام تجربه کردن و هفته گذشته با نتیجه 3-1 در کرون کاتیج شکست خوردن.

گل‌های رائول خیمنز و امیل اسمیت رو در 22 دقیقه اول، کنترل بازی رو به دست کاتیج‌نشین‌ها داد، قبل از اینکه هاروی بارنز با سومین گلش در سه بازی متوالی برای کلاغ‌ها یکی از گل‌ها رو در اولین دقیقه نیمه دوم جبران کنه. با این حال، فولام با گل وقت‌های تلف شده ریس نلسون سه امتیاز رو قطعی کرد.

ادی هاو بعد از بازی اعتراف کرد که شکست پر از اشتبهشون مقابل فولام “بدترین بازی ما” در این فصل بود و در حالی که اونا در رده ششم جدول قرار دارن و فقط سه امتیاز با صدر فاصله دارن، هواداران مگپایز می‌دونن که اگه می‌خوان تیمشون در بالای جدول بمونه، باید عملکردشون بهتر بشه.

قرار بود نیوکاسل سه‌شنبه در دور سوم جام اتحادیه بازی کنه، اما بازی خارج از خونه‌شون با تیم لیگ دو یعنی AFC ویمبلدون به تعویق افتاد چون “سیل گسترده شبانه” یه گودال تو زمین استادیوم چری رد رکوردز ایجاد کرده بود. این بازی از اون موقع برنامه‌ریزی شده که اول اکتبر در سنت جیمز پارک برگزار بشه و برنده‌ها در دور چهارم با چلسی روبرو میشن.

بنابراین به هاو و تیمش چند روز استراحت اضافی قبل از یه رقابت چالش‌برانگیز لیگ برتر با من سیتی داده شده، تیمی که اونا فقط یک بار در 33 بازی آخر لیگ برتر شکستش دادن – یه پیروزی 2-1 خونگی در ژانویه 2019 تحت هدایت رافائل بنیتز.

فقط 49 ساعت بین پایان تساوی پر هیجان 2-2 لیگ برتر من سیتی با آرسنال در روز یکشنبه و شروع بازی با واتفورد در دور سوم جام اتحادیه در روز سه‌شنبه فاصله بود که باعث شد پپ گواردیولا 9 تغییر در ترکیب اصلیش ایجاد کنه.

با این حال، شهروندان با نتیجه 2-1 پیروز شدن که مدیون گل‌های نیمه اول جرمی دوکو و ماتئوس نونز بودن. نزدیک بود زنبورها در انتهای بازی نیش بزنن و بعد از اینکه تام اینس با یه ضربه عالی یکی از گل‌ها رو جبران کرد، برای گل تساوی فشار آوردن، اما میزبان برای یه پیروزی باریک دووم آورد.

برنده‌های هشت دوره جام اتحادیه ماه آینده در دور چهارم خارج از خونه با تاتنهام هاتسپر روبرو میشن، اما اول توجهشون رو به لیگ برتر برمی‌گردونن و دنبال این هستن که رکورد شکست‌ناپذیریشون در لیگ برتر در سال 2024 رو به 25 بازی برسونن وقتی با نیوکاسل روبرو میشن؛ فقط چلسی (26 بازی) در سال 2008 تونسته رکورد طولانی‌تری رو از شروع یه سال تقویمی در دوران لیگ برتر داشته باشه.

من سیتی باید روز شنبه با اعتماد به نفس باشه چون اونا بیشترین برد در لیگ برتر (31)، بیشترین برد خارج از خونه (12) و بیشترین گل زده (101) رو مقابل نیوکاسل نسبت به هر حریف دیگه‌ای در این رقابت‌ها داشتن. اونا همچنین در هر 31 بازی لیگ آخرشون گل زدن که طولانی‌ترین رکورد گلزنی یه تیم علیه یه حریف دیگه در تاریخ این رقابت‌هاست.

شهروندان حتماً از رکورد 10 بازی بدون شکست خونگی نیوکاسل آگاه هستن، اما در واقع اونا آخرین تیمی بودن که کلاغ‌ها رو در سنت جیمز پارک شکست دادن، با گل دقایق تلف شده اسکار باب که پیروزی 3-2 رو در ژانویه رقم زد. البته اونا همین موقع پارسال 1-0 در خارج از خونه در دور سوم جام اتحادیه شکست خوردن.

فرم نیوکاسل یونایتد در لیگ برتر:

برد – برد – مساوی – برد – برد – باخت

فرم نیوکاسل یونایتد در همه رقابت‌ها:

برد – مساوی – برد – برد – برد – باخت

فرم منچستر سیتی در لیگ برتر:

برد – برد – برد – برد – برد – مساوی

فرم منچستر سیتی در همه رقابت‌ها:

برد – برد – برد – مساوی – مساوی – برد

اخبار تیم ها

چهار بازیکن نیوکاسل یعنی کالوم ویلسون (کمر)، سون بوتمن، جمال لاسلس (هر دو زانو) و لوئیس مایلی (مچ پا) همچنان به دلیل مصدومیت از میادین دور هستن که انتظار نمیره اولی تا بعد از وقفه بین‌المللی بعدی برگرده.

هاو همچنین فاش کرده که مت تارگت به دلیل “تشدید اگزما” بازی این هفته رو از دست میده، در حالی که مهاجم ستاره الکساندر ایساک به دلیل مصدومیت انگشت پا مشکوک به غیبته و این هفته در تمرینات تیم اول شرکت نکرده.

غیبت احتمالی ایساک می‌تونه باعث بشه یا ویل اوسولا یا آنتونی گوردون وظیفه خط حمله رو به عهده بگیرن؛ شروع بازی برای گوردون به عنوان مهاجم مرکزی می‌تونه باعث بشه بارنز و یا جیکوب مورفی یا میگل آلمیرون در جناحین بازی کنن.

هاو ممکنه تغییراتی در دفاع کناری در نظر بگیره، با والنتینو لیورامنتو و لوئیس هال که برای جایگزینی کیران تریپیر و لوید کلی در رقابت هستن، در حالی که ساندرو تونالی می‌تونه جو ویلاک رو برای اولین شروع فصلش در لیگ برتر در خط میانی تحت فشار بذاره.

در مورد من سیتی، اونا باید بدون هافبک ستاره‌شون یعنی رودری کنار بیان که دچار آسیب‌دیدگی رباط زانو شده و بعد از عمل جراحی، بقیه فصل رو از دست میده.

اسکار باب (شکستگی پا) و ناتان آکه (عضله) هم در اتاق درمان هستن، در حالی که گواردیولا تأیید کرده که کوین دی بروینه هم غایبه چون همچنان در حال بهبودی از مشکل کشاله رانه.

بعد از 9 تغییر برای پیروزی جام اتحادیه مقابل واتفورد در میانه هفته، انتظار میره گواردیولا تعدادی از ستاره‌های اصلی رو برای رویارویی با نیوکاسل به ترکیب برگردونه، از جمله دروازه‌بان اول ادرسون، مانوئل آکانجی، روبن دیاس، یوشکو گواردیول، ماتئو کوواچیچ، برناردو سیلوا و ارلینگ هالند که آخری 10 گل در فقط 5 بازی لیگ برتر تا اینجای فصل زده.

ترکیب احتمالی نیوکاسل یونایتد:

پوپ؛ لیورامنتو، شار، برن، هال؛ تونالی، گیمارش، جولینتون؛ گوردون، ایساک، بارنز

ترکیب احتمالی منچستر سیتی:

ادرسون؛ آکانجی، دیاس، گواردیول؛ لوئیس، کوواچیچ؛ ساوینیو، برناردو، گوندوغان، دوکو؛ هالند

پیش بینی ما: نیوکاسل یونایتد 1-2 منچستر سیتی

جلوی جمعیت پرشور ورزشگاه سنت جیمز پارک، هاو دنبال یه واکنش از تیم نیوکاسلش بعد از باخت هفته گذشته خواهد بود، اما اینکه آیا اونا می‌تونن برای یه مناسبت بزرگ مقابل من سیتی بدون رودری آماده بشن یا نه، باید دید.

درسته که شهروندان بدون ستاره کلیدیشون هستن، اما گواردیولا هنوز بازیکنای با کیفیت زیادی داره که می‌تونن کوتاه مدت جای خالیش رو پر کنن. با ماشین گلزنی هالند که قراره خط حمله رو هدایت کنه، ما فکر می‌کنیم قهرمان مدافع عنوان قهرمانی یه بار دیگه مقابل کلاغ‌ها پیروز میشه.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات