چشمه سحرآمیز برزیل + آمازون (جنگل و رودخانه)

برزیل که به طور رسمی جمهوری فدرالی برزیل نامیده می‌شود، بزرگترین کشور آمریکای لاتین و جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. این کشور با وسعت 8.5 میلیون کیلومتر مربع، میزبان رودخانه و جنگل‌های آمازون است که با ایجاد یک اکوسیستم متنوع و غنی از حیات وحش، به یکی از 17 کشور مگا متنوع جهان تبدیل شده است. همچنین، برزیل دارای خط ساحلی طولانی به اندازه 7491 کیلومتر است که این کشور را به مکانی جذاب برای زیستگاه‌های محافظت‌شده و گوناگون بدل کرده است.  فرصتی است بی‌نظیر برای کشف تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی این سرزمین زیبا. در این مقاله، به سراغ هشت مورد از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های برزیل می‌رویم تا شما را با عجایب این کشور بیشتر آشنا کنیم.

چشمه سحرآمیز برزیل

در اعماق جنگل‌های سرسبز آمازون، چشمه‌ای افسانه‌ای به نام “چشمه سحرآمیز” نهفته است که به یکی از شگفتی‌های طبیعی برزیل تبدیل شده است. این  با آب‌های شفاف و درخشانی که به رنگ فیروزه‌ای می‌تابند، همچون نگینی در دل طبیعت بکر می‌درخشد. مردم محلی بر این باورند که آب‌های این چشمه دارای خواص شفابخش و جادویی هستند و هر کس در آن شنا کند، نیرویی تازه و شادابی بی‌نظیری به دست می‌آورد. این مکان زیبا و رازآلود، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت برزیل را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

8 تا از عجایب کشور برزیل را بشناسید!

آمازون (جنگل و رودخانه)

با اینکه این شگفتی طبیعی بین چندین کشور مشترک است، اما بخش عمده‌ای از آن در برزیل واقع شده است. رودخانه آمازون به عنوان بزرگ‌ترین رودخانه از نظر حجم آب و یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان شناخته می‌شود. این رودخانه سالانه حدود 6591 کیلومتر مکعب آب تخلیه می‌کند که معادل 20 درصد از جریان آب زمین به اقیانوس‌ها است.

حوضه آمازون که بزرگترین حوضه زهکشی جهان با مساحتی حدود 7 میلیون کیلومتر مربع است، بیشتر آن توسط جنگل‌های بارانی پوشیده شده است. برزیل میزبان 60 درصد از این جنگل بارانی است که در کنار سایر کشورها، بیش از نیمی از جنگل‌های بارانی جهان را تشکیل می‌دهد و به عنوان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین جنگل بارانی جهان شناخته می‌شود.

رود و جنگل آمازون با هم یک شگفتی طبیعی مشترک هستند و به عنوان یکی از 8 عجایب طبیعی آمریکای جنوبی به رسمیت شناخته شده‌اند.

کلیسای زیارتگاه ملی بانوی ما آپارسیدا

کلیسای زیارتگاه ملی بانوی ما آپارسیدا یک کلیسای جامع کاتولیک رومی واقع در آپارسیدا برزیل است. این سازه بزرگترین کلیسا در آمریکای جنوبی و دومین کلیسای بزرگ جهان است.

کلیسای زیارتگاه ملی بانوی ما آپارسیدا بین 45000 تا 70000 نمازگزار را در خود جای خواهد داد. طول آن 173 متر، عرض آن 168 متر و ارتفاع آن 100 متر است. گنبد به ارتفاع 70 متر می رسد. این مجموعه شامل یک مرکز پزشکی، یک مرکز خرید و چندین رستوران است. پاپ جان پل دوم آن را به نام بانوی ما آپارسیدا تقدیس کرد. کلیسای زیارتگاه ملی بانوی ما آپارسیدا یکی از 8 عجایب آمریکای جنوبی است.

مجسمه مسیح نجات دهنده

مجسمه مسیح نجات‌دهنده یک مجسمه با طراحی آرت دکو است که به عنوان نمادی از عیسی مسیح است. این مجسمه در ریودوژانیرو واقع شده و بر فراز کوه کورکووادو مشرف به شهر ریو قرار دارد. این مجسمه به عنوان یک نماد بین‌المللی مسیحیت شناخته می‌شود و یکی از شناخته‌شده‌ترین مجسمه‌های جهان است.

کوه کورکووادو به ارتفاع 700 متر می‌رسد. مجسمه مسیح نجات‌دهنده 635 تن وزن دارد. این مجسمه از سنگ و بتن تقویت‌شده ساخته شده است. ارتفاع آن به 30 متر می‌رسد و پایه آن تا 38 متر امتداد دارد.

بازوهای مجسمه 28 متر عرض دارند. مجسمه مسیح نجات‌دهنده در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در چندین مکان در سراسر جهان تکثیر شده است.

خلیج همه مقدسین

خلیج همه مقدسین، همچنین به عنوان خلیج آل سنتز یا خلیج تودوس سانتوس شناخته می‌شود، در ساحل شرقی برزیل در نزدیکی شهر سالوادور واقع شده است. این خلیج با مساحت 1223 کیلومتر مربع، بزرگترین خلیج در برزیل و آمریکای جنوبی است.

یک قلعه تاریخی و فانوس دریایی معروف به نام فارول دا بارا، به معنای فانوس دریایی بارا، در دهانه خلیج واقع شده و از مسافران به کشور استقبال می‌کند. عمق متوسط آن تنها 9.8 متر است که آن را به یک خلیج نسبتاً کم عمق تبدیل می‌کند.

خلیج همه مقدسین دارای 91 جزیره مختلف است که بزرگترین آن جزیره ایتاپاریکا نام دارد که در نزدیکی ورودی خلیج واقع شده است.

آبشارهای ایگواسو

آبشارهای ایگواسو در زبان محلی به عنوان آبشارهای ایگواکو شناخته می‌شوند. این آبشار در مرز بین برزیل و آرژانتین واقع شده است. در سطح بین‌المللی، این آبشار به عنوان آبشارهای ایگواسو شناخته می‌شود. رودخانه ایگواسو منبع این آبشار است. سمت برزیلی جامع‌ترین دید از آبشارها را ارائه می‌دهد، اگرچه بیشتر آبشارهای واقعی در سمت آرژانتین قرار دارند.

آبشارهای ایگواسو دارای 275 آبشار جداگانه یا متمایز است. بالاترین نقطه و بزرگترین آبشار 82 متر است و ارتفاع آن از 60 تا 82 متر متغیر است. آبشار در طول 2.7 کیلومتر گسترش می‌یابد و به عنوان بزرگترین مجموعه آبشار شناخته می‌شود.

آبشارهای ایگواسو افتخار بودن به عنوان یکی از 8 عجایب طبیعی آمریکای جنوبی را دارد. این آبشار دارای نرخ جریان متوسط ​​1756 متر مکعب در ثانیه است. منصفانه است که بگوییم آبشارهای ایگواسو می‌توانستند یا باید قبل از آبشار ویکتوریا شناخته شوند. به طور مشابه، ادعا کردن اینکه آبشارهای ایگواسو زیباترین مجموعه آبشار در جهان است، منصفانه است.

سد ایتایپو

سد ایتایپو یک سد برق‌آبی بزرگ است که در مرز بین برزیل و پاراگوئه، بر روی رودخانه پارانا ساخته شده است. این سد نام خود را از جزیره کوچکی که در نزدیکی محل ساخت آن قرار دارد، گرفته است. در سال 2016، سد ایتایپو با تولید 103,098,366 مگاوات ساعت برق، رکورد جهانی را شکست و از سد معروف سه‌گلوگاه پیشی گرفت. این سازه عظیم با 7235 متر عرض و 196 متر ارتفاع، جریانی تقریباً 40 برابر قوی‌تر از آبشارهای ایگواسو ایجاد می‌کند. برق تولیدی آن نیز 55 درصد ارزان‌تر از نیروگاه‌های دیگر است. به همین دلیل، سد ایتایپو توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا به عنوان یکی از  عجایب مدرن جهان شناخته شده و همچنین یکی از 8 عجایب آمریکای جنوبی به شمار می‌رود.

جمع بندی مطالب

برزیل کشوری است با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر. خرید تور برزیل آمازون کارناوال ریو با رزرو بهترین  می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از این کشور را برای شما رقم بزند. از جنگل‌های انبوه آمازون گرفته تا آبشارهای خیره کننده ایگواسو و شور و هیجان کارناوال ریو، برزیل برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. مجسمه مسیح نجات‌دهنده در ریو، یکی از نمادهای جهانی مسیحیت و یکی از عجایب هفتگانه آمریکای جنوبی است. همچنین، سد ایتایپو با تولید برق عظیم خود، شاهکاری مهندسی محسوب می‌شود. برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ، شهر سالوادور و خلیج همه مقدسین مقاصد جذابی هستند. با شرکت در تور برزیل، می‌توانید از این همه زیبایی و تنوع در یک سفر لذت ببرید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات