کمربند اسلامی برای رابطه نداشتن چیست ؟ + کمربند عفت چیست؟ | شورت آهنی برای سکس نداشتن «+عکس»

کمربند عفت از گذشته تاکنون یکی از عجیب ترین اختراعات قرن کشور های اسلامی بوده اسـت کـه با این لباس زیر شـما سکس نمیتونستید داشته باشید در ادامه با مطلب کمربند عفت چیست؟ | شورت آهنی برای سکس نداشتن «+عکس» هاتم بت را دنبال کنید. 

 

کمربند اسلامی برای رابطه نداشتن چیست ؟

کمربند پاکدامنی Chastity belt نام نوعی از کمربند قفل‌دار بود کـه برای جلوگیری از آمیزش جنسی یا Masturbating خودارضایی طراحی شده‌اسـت.این وسیله کـه در ابتدا برای دختران و زنان طراحی شده بود،‌ علاوه بر دلواپسی از دست دادن، این وسیله همچنین باعث می‌گشت تا تجاوز جنسی صورت نگیرند.

کمربند عفت چیست؟ | شورت آهنی برای سکس نداشتن «+عکس»

امروزه این کمربندها بـه صورت گسترده، در هنگام فعالیت‌هاي‌ بی‌دی‌اس‌امی استفاده می شود و طراحی‌هایي نیز برای مردان نیز تولید شده‌اسـت.

 

بنا بر افسانه محلی استفاده از کمربند پاکدامنی در زمان جنگ‌هاي‌ صلیبی شایع شد، هنگامی کـه شوالیه برای جنگ عازم می شد همسرش کمربند پاکدامنی را می‌پوشید تا خودرا برای همسرش نگه دارد.

 

هر چند مدارک قطعی از رسم پوشیدن کمربند پاکدامنی در دوران قرون وسطی وجود ندارد، اما قدیمی ترین شواهد بـه اوایل قرن پانزدهم میلادی و رنسانس باز میگردند. اوج شیوع استفاده از کمربند پاکدامنی در قرن نوزدهم میلادی و بـه صورت وسیله اي دکتری برای ممانعت از خودارضایی بود.

 

کمربند عفت چیست؟ | شورت آهنی برای سکس نداشتن «+عکس»

یک کمربند پاکدامنی مردانه با امنیت بالا کـه تمامی اندام هاي‌ جنسی را می پوشاند.امروزه کمربند پاکدامنی در بازی‌هاي‌ بی دی اس ام، ودر رابطه‌هاي‌ با رضایت طرفین استفاده می شود. معنای ان برای کسی کـه میپوشد بـه معنی تسلیم بازرسی رفتارهای جنسی خود بـه طرف دیگر بازی اسـت، یا بـه صورت بلند مدت برای جلوگیری از خودارضایی یا خیانت کاربرد دارد.

کمربندهای پاکدامنی از مدل‌هاي‌ چرمی ساده تا مدل‌هاي‌ پلاستیکی بـه صورت عمده در سکس شاپ فروخته می شود و همچنین مدل‌هاي‌ با استیل و فلزی با امنیت بالا و گرانتر نیز فروخته میشود.

 

گسترش اینترنت تعداد افرادی کـه کمربند پاکدامنی استفاده میکنند را درسال‌هاي‌ اخیر بـه صورت محسوسی افزایش داده اسـت.

 

اثر اینترنت در تسهیل خرید آنلاین کمربند پاکدامنی اسـت در حالی‌که راه مخصوصی برای خرده‌فرهنگها گشوده تا با یک دیگر ارتباط برقرار کرده و رشد کنند.

 

تاریخچه کمربند پاکدامنی

باوجود پیوستگی تاریخی کمربند پاکدامنی با زنان، گزارش‌ها حکایت از ان دارند کـه امروزه در سطح جهانی درخواست خرید کمربند پاکدامنی مردانه بسیار بیشتر از درخواست خرید کمربند پاکدامنی زنانه اسـت. بـه طبع ان؛ بازار کمربند پاکدامنی مردانه، دارای تنوع و ویژگی‌هاي‌ بیشتری اسـت نسبت بـه مدل‌هاي‌ زنانه.

 

الان بر طبق قوانین کشور های غربی، وادار کردن افراد بـه بستن چنین وسیله‌اي بـه خود دارای مجازات‌هاي‌ سنگین زندان بـه جرم نقض حقوق انسانی شهروندان شناخته می شود.

اما کمربندهای پاکدامنی در طول تاریخ جای خودرا در فرهنگ‌ها و قوم‌هاي‌ مختلف جهان سومی باز کرد، به طوری کـه برخی از راهبه‌هاي‌ هندو، با بستن کمربندهای مخصوص فلزی بر روی آلت تناسلی خود، امتناع خود از ازدواج را نشان می دهند.

 

در ۳ اوت ۲۰۰۷ میلادی، کمیسیون حقوق بشر آسیا در بیانیه‌اي اعلام کرد کـه در ایالت راجستان هند، زن ها بر طبق رسوم محلی وادار بـه پوشیدن کمربندهای پاکدامنی می شوند.

 

کمربند عفت چیست؟

درسال ۲۰۰۸ در شهر «باتو» در اندونزی نصب کردن قفل بر زیپ شلوار یا دامن زنان در سالن‌هاي‌ ماساژ بـه عنوان نمادی از کمربند پاکدامنی قانونی شد. مئوتیلا سواسوُ نوُ؛ وزیر زنان اندونزی در مقابل این اقدام مخالفت کرد: «این توهین بـه زنان و شیوه‌اي نادرست در برخورد با روابط جنسی آزاد اسـت. چنین کاری این توهم را بوجود می‌آورد کـه انگار ان‌ها گناهکارند.»

 

در رمان ۱۹۸۴ اثر جرج اورول از کمربند پاکدامنی بـه عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی حزب یاد شده کـه شخصیت اصلی داستان از ان متنفر اسـت.

 

 

در قسمتی از فیلم کمدی محلل، مرد کـه از فرستادن همسر سابقش بـه خانه مردی بیگانه پشیمان گشته با تغییرات سفارشی یک زره را بـه صورت کمربند پاکدامنی در می‌آورد.

 

گفتگوی زارا مجيدپور با سُونت اِلرز، مخترع کاندوم زنانه ي چنگک دار,”اي کاش آلت تناسلی‌ام دندون داشت”اين کلمات يک قربانی تجاوز اســت کـه الهام‌بخش اِلرز در اختراع کاندوم ضد تجاوز بـه نام “ريپ- اکس” برای زنان شد؛ زمانی کـه بـه عنوان محقق دکتری در بيمارستان کيمبرلی در اســتان کيپ شمالی آفريقای جنوبی مشغول بـه کار بود.

کدام کشور ها کمربند عفت داشتند‌؟

آفريقای جنوبی يکی از کشورهایی اســت کـه بالاترين نرخ تجاوز در جهان را دارا می باشد. بنا بـه گفته‌ي پزشک سُونت اِلرز، در هر بيست و شش ثانيه يک نفر دراين کشور مورد تجاوز و تعدی قرار می‌گيرد. کودکان و نوزادان بخشی از اين آمار را شامل میشوند و بـه همين دليل، آفريقای جنوبی لقب ” پايتخت تجاوز” در دنيا را کسب نموده اســت.

 

“اي کاش آلت تناسلی‌ام دندون داشت” اين کلمات يک قربانی تجاوز اســت کـه الهام‌بخش اِلرز در اختراع کاندوم ضد تجاوز بـه نام “ريپ- اکس” برای زنان شد؛ زمانی کـه بـه عنوان محقق دکتری در بيمارستان کيمبرلی در اســتان کيپ شمالی آفريقای جنوبی مشغول بـه کار بود.

 

در وب‌سايت رسمی سُونت اِلرز چنين توضيح داده شده اســت: “سيستم ريپ- اکس، شامل غلاف لاتکس کـه حاوی خارهای چنگک‌دار تيز اســت. اين دستگاه مانند تامپون در واژن زن- بدون درد و ناراحتی- قرار می‌گيرد و هنگامی کـه مهاجم برای نفوذ بـه واژن تلاش میکند.چنگک‌هاي‌ – کوچک بـه پوست آلت تناسلی مرد- فرو میرود کـه اين ناراحتی بسيار زيادی را موجب می شود. جراحی تنها راه حلی اســت برای خارج نمودن اين دستگاه از آلت تناسلی.

 

* ريپ- اکس، بـه زنان حق انتخاب میدهد اما انتقاداتی هم در زمينه عملی بودن ان مطرح اســت مثلاً اگر فرد متجاوز در ابتدا واژن را نظارت نمايد و از زن بخواهد کـه کاندوم را از ان خارج نمايد و يا زن توسط باند تجاوز مورد تعدی قرار بگيرد. در چنين شرايطی کارکرد اين دستگاه بـه چه ميزان اســت؟

 

* اين موارد از بی اطلاعی افراد حکايت می کند. ما هيچ کسی را وادار بـه اســتفاده از ريپ- اکس نمی کنيم. هنگامی کـه محصول بـه صورت آزاد در معرض قرار گرفت و زنانی مورد تجاوز قرار بگيرند، غم‌انگيز خواهد بود وقتی آنان بگويند:

 

شورت آهنی

“من می‌بايست ريپ- اکس اســتفاده می کردم.” من پژوهش‌هایي در زندان با تجاوزکننده‌ها صورت دادم. آنان زمان برای بازرسی ريپ- اکس ندارند، يک حمله‌ي ناگهانی اســت و فرار.

 

بـه ياد داشته باشيد کـه قربانی زمين‌گير و فلج نيست و می تواند حرکت نمايد و بـه اين وسيله وقت‌کشی نموده کـه اين برای مرد متجاوز مشکل عمده‌اي اســت.

در باند تجاوز، اول سرکرده‌ي باند اســت کـه تجاوز می کند تا بـه این طریق اعضای باند تحت تاثير قرار گيرند. بـه خاطر داشته باشيد کـه اين يک عمل عاشقانه نيست.

 

آنان هيجان زده‌اند و میخواهند کار را انجام دهند و تمام کنند و بـه اين شیوه قدرت‌نمايی نمايند. تجاوزگرها بـه من گفتند: آنان بـه دنبال زنانی با مو هاي بلند می‌گردنند تا با شگرد و ترفند کاری کنند کـه زن بـه سهولت لباسهايش را دربياورد. -هم چنين- زنانی کـه ظاهری خجالتی و محجوب دارند و بدون هدف آهسته گام برمی‌دارند.

 

انها بـه من گفتند کـه مردان تجاوزگر آدم‌هاي‌ بزدل و ترسويی می‌باشند و اگر زنان از نظر قد و قامت و نيرو و توان حريفشان باشند، آنان تعدی نخواهند کرد.

 

*برخی از مردم اســتفاده از ريپ-اکس رابا کمربند پاکدامنی «عفت» مقايسه می کنند. آيا ممکن اســت از اين وسيله برای نظارت زنان اســتفاده گردد؟

 

دلایلی برای بستن کمربند عفت

* بله، کمربند پاکدامنی «عفت» از دوران قرون وسطی آمده اســت.

 

«۱» باوجود چنين کمربندی بازهم تجاوز صورت می گرفت. اولين بار اين مساله درکتاب پيدايش باب ۳۴ بـه ثبت رسيد؛

زمانی کـه دينا مورد تجاوز قرار گرفت.

 

«۲» تجاوز جنسی، قدمت طولانی ميان ما دارد. در ان دوران بروز چنين مساله‌اي هيچ ربطی بـه پوشاک نداشت کـه از سر تا نوک انگشت پای زنان پوشيده بود.

 

اين انتقاد مثل اين میماند کـه اســتفاده از ميله‌هاي‌ دزدگير و آلارم‌هاي‌ هشدار دهنده را زير سوال ببريم. مگرغير اين اســت کـه ان وسايل هم برای جلوگيری از نفوذ دزدها اســتفاده می شوند؟

 

من انتقاد سازنده را بسيار دوست می‌دارم، زيرا می توانم از ان بياموزم. اما منتقدان فعلی‌ام هرگز با من تماس نمی‌گيرند کـه بـه نحوه عملکرد ريپ- اکس پی ببرند. آيا تا بـه حال بـه سگی کـه در شبی کـه قرص ماه کامل اســت پارس می کند، نگاه کرده‌ايد. ماه چه کار میکند- بدون توجه بـه پارس سگ- بـه سهولت و نرمی حرکت می کند.

 

* آيا ممکن اســت اســتفاده از ريپ- اکس بـه جای کمک بـه زنان، موجبات آزار آنان را فراهم آورد و تجاوزگر بـه قربانی خود آسيب رساند بـه خصوص در کشور پر خشونتی چون آفريقای جنوبی؟

 

* خوشحالم کـه بگويم کـه تجاوزکننده‌ها عقل دارند و اتفاقا از ان اســتفاده میکنند. آن ها می دانند کـه انگ خورده اند. در زندان با تجاوزکننده‌هایي کـه سر و کار داشتم بـه من می گفتند:

 

شورت آهنی برای سکس نداشتن 

“برای آن ها بهتر اين اســت کـه تنها تجاوزکننده باشند تا تجاوزکننده و قاتل.” مرد تجاوزگری کـه بـه وسيله کاندوم برچسب می خورد نمیتواند کاندوم را بدون کمک‌هاي‌ دکتری- جراحی- از آلت جدا نمايد.

قاتل زنجيره‌اي شـما قبل از ان کـه تجاوز- مجدد- کند و تعداد زيادی از زنان را بـه قتل برساند دستگير می شود. تا بـه حال چه تعداد زن کشته شده اند و تجاوزکننده آن ها هرگز پيدا نشده اســت؟

 

* ظاهرا طرحی وجوددارد کـه قبل از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ تعداد سيصد هزار کاندوم مجانی در معرض قرار بگيرد. آيا در حال حاضر اين کاندوم‌ها موجود می‌باشند؟

 

استفاده مردم قدیم از کمربند پاکدامنی

Classen افسانه کمربند عفاف را بـه یکیدیگر از باورهای رایج «اما بـه طور مشابه نادرست» تشبیه می کند: این کـه مردم قرون وسطی فکر میکردند زمین مسطح اسـت. کلاسن درکتاب خود این فرضیه را مطرح می کند کـه این از تمایل بـه نشان دادن فقدان مدنیت قبل از عصر حاضر ناشی می شود. سارا باند، استادیار دپارتمان کلاسیک دانشگاه آیووا، درکتاب محبوب خود می‌نویسد .

 

خرید فانتزی کمربند عفت وسیله اي برای “مفهوم سازی یک دوره “عقب مانده” و تاریک قبل از دوران روشنگری [ما] اسـت. پست وبلاگی با عنوان “باز کردن قفل دوران تاریک: تاریخچه کوتاه کمربند عفت”.

 

کارشناسان میگویند در نهایت وجود کمربند عفاف بـه عنوان یک اثر تاریخی مشروع باید در زمره اسطوره ها قرار گیرد. با این حال، یک نوآوری فناوری اخیر، کـه برای محافظت از زنان در برابر تجاوز جنسی طراحی شده اسـت .

 

بـه عنوان یک بازاندیشی مدرن از کمربند عفت مورد انتقاد قرار گرفته اسـت. AR Wear، “یک خط لباس کـه محافظت پوشیدنی را برای زمانی کـه مشکل پیش می آید”؛ لباس زیر و سایر لباس‌هایي را تولید کرد کـه درآوردن انها برای مهاجم اگر غیرممکن نباشد، دشوار اسـت.

 

کمربند عفت چیست؟ 

این محصول بحث برانگیز، کـه متهم بـه قرار دادن بار پیشگیری از تجاوز جنسی بر دوش قربانیان بـه جای مجرمان بود، درسال 2013 پس از راه‌اندازی کمپین سرمایه‌گذاری جمعی Indiegogo توسط این شرکت بـه شهرت رسید. AR Wear ادعا کرد کـه پارچه‌هاي‌ لباس را نمی توان پاره یا برش داد، «تا زنان و دختران بتوانند قدرت بیشتری برای نظارت نتیجه تجاوز جنسی داشته باشند».

 

AR Wear بـه هدف بودجه خود رسید و یک نمونه اولیه را درسال 2015 نهایی کرد، اما در حال حاضر محصولات آن ها بـه صورت تجاری در معرض نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل