کنترل باخت + محدودیت باخت در پوکر

فهرست مطالب

  • کنترل باخت
  • محدودیت باخت در پوکر
  • آموزش ایجاد محدودیت باخت در پوکر
  • مزایای کنترل باخت در پوکر
  • به بازی خود توجه کنید
  • نکات مهم برای محدودیت باخت در پوکر

کنترل باخت

مهم نیست چقدر خوب بازی می کنید زیرا باخت در بازی پوکر امری اجتناب ناپذیر است و هر چقدر هم که تلاش کنید نمی توانید عنصر شانس را از واریانس بازی حذف کنید.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که به یاد داشته باشید شانس بستگی به این دارد که چقدر در برابر فرصت هایی که برایتان پیش می آید آماده هستید.

بنابراین هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید احساسات تأثیر کمتری بر بر بازی شما خواهند گذاشت.

اگر در مقابل حریفان ضعیف تر بازی کنید و متغیرهای دیگر را کنترل نمایید خواهید دید که این مسائل چقدر بر روی باخت های شما تأثیر خواهند گذاشت.

کنترل باخت در پوکر در کنار نگرش مثبت می تواند شما را به بازیکنی برنده تبدیل کند.

سعی کنید از زمان های مرده برای یادگیری چیزهای جدید برای پیشرفت خود استفاده کنید. برای این کار می توانید کتاب بخوانید و مقاله های آموزشی را مطالعه کنید.

هم چنین می توانید از تجربیات بازیکنان پوکر دیگر استفاده کنید و دلایل باخت خود را در دست ها و موقعیت های مختلف ارزیابی نمایید تا مهارت محدودیت باخت در پوکر را ارتقا دهید.

محدودیت باخت در پوکر

توجه داشته باشید که مدیریت بر روی خودتان فقط با صبر و انضباط به دست نمی آید.

بنابراین برای اینکه بازیکن خوبی باشید باید بتوانید سرمایه خود را به خوبی مدیریت کنید و به عبارت دیگر با مدیریت بانکرول در بازی پوکر آشنا باشید.

به عنوان مثال در مدیریت سرمایه شما باید از نظر ذهنی آمادگی از دست دادن پول سرمایه گذاری شده در بازی را داشته باشید.

به این ترتیب اگر استک خاصی را از دست بدهید ضرر زیادی به شما وارد نخواهد شد و در آینده می توانید با برد های خود دوباره بانکرول را افزایش دهید.

تعیین محدودیت باخت در پوکر یک راه عالی برای مدیریت سرمایه است.

جالب است بدانید که اصطلاح کنترل باخت در پوکر از بازار بورس گرفته شده است و بدان معناست که هر زمان شاخص سقوط کرد باید قیمت کف را در نظر گرفت تا در صورت رسیدن سهام به آن قیمت، سریعا سهام ها فروخته شوند و از زیان بیشتر جلوگیری به عمل آید.

مطمئنا وقتی سهامی را خریداری می کنید امیدوارید که شاخص و ارزش آن افزایش یابد.

اما این شاخص می تواند دقیقا به همین شکل سقوط کند بنابراین در شرایط ریسک دار باید ضرر خود را کاهش دهید و آن ها را بفروشید.

این روش برای پوکر نیز صدق می کند و تعیین محدودیت باخت به این معنی است که باید بازی را با رسیدن به حداکثر مقدار پایان دهید.

مثلا یک بازیکن می تواند پس از 3 باخت متوالی از میز خارج شود که همان محدودیت باخت اوست.

آموزش ایجاد محدودیت باخت در پوکر

سعی کنید برای میز ها و نشست های خود محدودیت باخت در نظر بگیرید.

مثلا در یک نشست ممکن است اوضاع بد باشد اما در میزهای دیگر سود خوبی کسب کنید. بنابراین اگر این اتفاق افتاد، باید میز بد را ترک کنید و نشست خود را ادامه دهید.

سقف باخت شما در یک میز کمتر از سقف بافت در یک نشست خواهد بود.

این بدان معناست که شما هرگز نباید همه محدودیت باخت در پوکر را روی یک میز خرج کنید و بهتر است کمی به ضررهای گذشته خود نیز فکر کنید.

بدون شک چندین بار نیز برای شما اتفاق افتاده است که برای بیرون آمدن از بازی دچار شک و تردید شده باشید.

برخی از بازیکنان حرفه‌ ای در بازی بدون محدودیت سقف باخت را 2 برابر ورودی میز در نظر می گیرند اما بازی را تا زمانی ادامه می‌ دهند که 9 برابر ورودی را دست بدهند.

توجه کنید که قوانین پوکر استانداردی برای تعیین کنترل باخت در پوکر وجود دارد و به طور کلی برای بازی های بدون محدودیت و پات لیمیت 3 برابر ورودی در میز و 5 برابر ورودی در نشست عددی منطقی است.

ممکن است بخواهید برای احتیاط بیشتر بازی را با حداقل ورودی آغاز کنید اما این ترفند پوکر تنها به بازیکنان حرفه ای توصیه می شود.

اگر در یک تورنمنت پوکر SNG یا Spin & Go بازی می کنید نباید پس از 8 باخت متوالی بازی را ادامه دهید. این مقادیر به عنوان قوانین استاندارد شناخته می شوند و تغییر ناپذیر نیستند.

در اصل هدف اصلی محدودیت باخت در پوکر این است که ضررهای خود را محدود کنید و پس از استراحت کافی با نظم و انضباط لازم در مدیریت سرمایه به دنبال یک استک مناسب بروید.

با انجام این کار حرفه پوکر شما برای سال ها ادامه پیدا خواهد کرد.

مزایای کنترل باخت در پوکر

مزایای کنترل باخت در پوکر

هدف اصلی از کنترل باخت در پوکر جلوگیری از ضرر بیشتر شماست بنابراین سهامی را به این امید که روزی قیمت آن افزایش خواهد یافت نباید نگه دارید.

البته انتخاب برنامه اشتباه و نامناسب نیز شما را در چنین شرایطی قرار می دهد.

این امکان وجود دارد که شما بیش از حد سختگیری می کنید و در مقابل بازیکنان بزرگ قرار دارید یا این که یک میز را با بازیکنان مبتدی نمی توانید پیدا کنید و در شناخت آن ها با مشکل مواجه هستید.

بنابراین دلیل این امر هر چه که باشد در نهایت سوددهی این بازی را کم می کند. همیشه دلیلی وجود خواهد داشت که چرا بازی شما به نتیجه نمی رسد و گاهی اوقات انتخاب میز مناسب این مشکل را حل می کند.

تعیین محدودیت باخت مانع از بازی در چنین میزهایی می شود اما گاهی اوقات شما دچار بد شانسی می شوید. در این حالت با وجود اصولی بودن بازی دست شما کامل نیست و افراد در فلاپ ناتس نیز به دست ضعیف حریفان می‌ بازند.

در چنین شرایطی امکان تیلت شدن بسیار بالا خواهد بود. تیلت شدن چیزی نیست که بتوانید به راحتی آن را از ذهن خود خارج کنید و همه مستعد آن هستند.

اما هنگامی که بدانید چه چیزی باعث این رفتار می شود می توانید از وقوع آن جلوگیری کنید. برخی فکر می کنند که بدون توجه به این امر باید به بازی ادامه داد.

اما چرا باید در حالی که می دانید خطر تیلت شدن و باخت های بیشتر وجود دارد به بازی ادامه دهید؟ در بازی پوکر تیلت شدن می تواند بیشتر از تمام اشتباهاتی که روی میز مرتکب شده اید هزینه داشته باشد.

بنابراین هنگامی که به سقف باخت خود رسیدید می توانید برای ایجاد محدودیت باخت در پوکر و جلوگیری از خطر یک وقفه کوتاه داشته باشید.

به بازی خود توجه کنید

شما  باید عواملی را که بر روی باخت و ضرر شما تأثیر گذاشته اند را از بین ببرید. پرسیدن سوالات دشوار از خودتان و صادقانه پاسخ دادن می تواند در این امر بسیار موثر باشد و به کنترل باخت در پوکر کمک کند.

بهتر است هر بار که پشت سر هم می بازید بازی خود را بررسی کنید. معمولا وقتی خوب بازی می کنید دچار غرور می شوید و فکر می کنید که یک بازیکن حرفه ای شده اید.

بنابراین اگر به آن سطح از غرور رسیده اید، این که برای توسعه بازی خود وقت بگذارید بسیار دشوار خواهد بود زیرا شما احساس می کنید که به آن نیاز نخواهید داشت.

اما واقعیت این است که شما همیشه در پوکر نیاز به پیشرفت دارید زیرا اگر این کار را نکنید عقب می افتید و قدرت خود را از دست می دهید.

بنابراین زمانی که به طور مداوم با شکست مواجه می شوید و عصبانی هستید این فرصت را دارید که کمی به علت باخت خود فکر کنید و با تلاش برای اصلاح در مسیر پیروزی پیش بروید.

نکات مهم برای محدودیت باخت در پوکر

  • حواس جمع بودن در پوکر یکی از مواردی است که می توانید برای رسیدن به موفقیت در پوکر از آن استفاده کنید.
    این نکته به شما کمک می‌ کند بفهمید که آیا واریانس به تنهایی باعث شکست شما می‌ شود و یا اینکه ادامه دادن با این شرایط باعث بدتر شدن وضعیت خواهد شد؟
    بنابراین ممکن است نتایجی که فکر می کنید خوب هستند واقعا خوب نباشند.
  • اگر جایی از کار ایراد دارد باید بررسی شود. در نتیجه اگر شما می دانید که بخشی از بازی شما اشتباه است پس باید اشتباهات خود را برطرف کنید.
  • وقتی بازیکنان پوکر در بازی خود پیشرفت می کنند و قوی تر می شوند از مفاهیم اولیه دور می شوند اما مرور مفاهیم اساسی و بازبینی خودتان تاثیر مثبتی برای شما خواهد داشت.
  • اگر در یک میز متناسب با مهارت خودتان هستید و مکررا می‌ بازید بهتر است برای مدتی به سراغ میزهای راحت ‌تر بروید و سپس بعد از این که باخت های شما به اتمام رسیدند دوباره به مسیر خود بازگردید.
    با این کار شما به ایجاد محدودیت باخت در پوکر نیز کمک خواهید کرد.
  • استراحت و دور شدن از بازی به شما کمک می کند تا از افکار منفی ناشی از باخت خلاص شوید. قرار گرفتن در شرایط پر فشار امری عادی است ولی باخت این شرایط را بدتر می‌ کند.
    بنابراین یافتن یک سرگرمی دیگر برای تنوع می تواند موثر باشد و سرمایه شما را نجات دهد. توجه کنید هر زمانی که بخواهید برگردید بازی در انتظار شما خواهد بود.
  • در سال های اخیر و به دنبال مشهور شدن پوکر مربیگری این بازی به یک صنعت تبدیل شده است.
    در خارج از ایران مربیان در انواع مختلف به صورت زنده و چه پوکر آنلاین با هزینه های کم و بالا وجود دارند که می توانید برای کنترل باخت در پوکر از آن ها کمک بگیرید.
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات