کولد کالینگ در پوکر چیست؟ + تعریف دقیق کولد کالینگ

کولد کالینگ در پوکر چیست؟

در بازی های پوکر آنلاین و همچنین نوع حضوری آن، اصطلاحی کاربردی به نام کولد کالینگ در پوکر استفاده می شود. کولد کالینگ یعنی بازیکن بدون وارد نمودن مبلغی به پات زمانی که در موقعیت ریز دادن قرار می گیرد، فقط به کال کردن شرط اقدام می کند.

در ادامه با ذکر یک مثال این اصطلاح را بیشتر توضیح می دهیم. فرض کنید که در میز بازی پوکر، دو بازیکنان A و B به ریز دادن اقدام می کنند. ولی بازیکن سوم یا C فقط مبلغ شرط را کال می نماید که به این حالت کولد کالینگ Cold Calling می گویند.

بهتر است بدانید که استراتژی کولد کالینگ در بیشتر اوقات به وسیله بازیکنانی استفاده می شود که مبتدی هستند. به این علت است که این ترفند به طور معمول در بازی ها و میزهای سطح پایین و ضعیف پوکر کاربرد دارد.

البته در مواقعی در بازی پوکر نیز یک بازیکن حرفه ای با کمک این ترفند رقیبان خود در گیم را فریب می دهد. این گونه او می تواند پات بیشتری را ایجاد نماید که در پایان نیز به سود او می باشد.

در نتیجه چنانچه بازیکن پوکر از این تکنیک در زمان مناسب استفاده کند، برای او بسیار سود آور می باشد. در مقابل اگر استفاده نادرست و نابجا از آن در بازی با ضرر بازیکن همراه است.

 

 

تعریف دقیق کولد کالینگ

در تعریف دقیق اصطلاح کولد کالینگ در پوکر باید گفت که گاهی یک بازیکن هیچ پولی را در پات وارد نمی کند. این بازیکن هنگام قرار گرفتن در ریز یا شرط، فقط شرط را کال  می کند.

  • بازیکن A ریز می‌ کند
  • بازیکن B ریز می دهد.
  • بازیکن C کولد کالینگ انجام می‌ دهد.

به این عمل بازیکن، کولد کال می گویند. گاهی مواقع تکنیک کولد کال کاربرد زیادی در کش گیم ‌ها یا تورنومنت‌ پوکر سبک دارد. همچنین این ترفند در میز های سبک پوکر، بسیار مشاهده می شود.

زیرا همان طور که عنوان شد، بازیکنانی که این عمل را بسیار انجام می‌ دهند، به صورت معمول بازیکنان ضعیفی هستند. به این دلیل هم سایر گیمر ها، خیلی سریع آن را تشخیص می ‌دهند.

بنابراین بهتر است تا وقتی که دلیل مناسبی را برای انجام کولد کال پیدا نکردید، اصلا آن را انجام ندهید. ولی اگر شما یک زمان درست و بجا از این ترفند استفاده کنید، موثر واقع خواهد شد.

 

 

زمان مناسب برای استفاده از cold calling

در بازی های پوکر هر تکنیک و ترفندی اگر در موقعیت درست به کار برود، منفعت بسیاری برای به همراه خواهد داشت. اصطلاح کولد کالینگ در پوکر به همین صورت است.

در این ترفند مهم ترین موضوع مورد اهمیت شرایط استفاده و چگونگی جایگاه آن در بازی است. زیرا بازیکنان در صورت استفاده نادرست از این ترفند، ضرر بسیاری را متحمل خواهند شد.

  1. بهترین موقعیت زمانی جهت استفاده از این تکنیک در شرایطی است که شما با دو حریف تهاجمی در بازی پوکر مواجه می شوید. در این هنگام این بازیکنان به شدت پیگیر کنترل کردن پات می باشند و به صورت مداوم، شرط انجام می دهند.
    در چنین شرایطی، چنانچه یک بازیکن از دست متوسطی برخوردار باشد، بهترین ترفند برای او Cold Calling خواهد بود. زیرا شرایط بازی پوکر با استفاده از این استراتژی تا حدی قابل کنترل و مدیریت خواهد بود.
  2. از دیگر موقعیت های مناسب برای استفاده از این ترفند در زمانی است که بازیکن از یک دست قوی برخوردار است. این بازیکن تا حد زیادی از پیروز شدن خود اطمینان دارد.
    در چنین شرایطی بازیکن با کمک این استراتژی خواهد توانست حریفان خود را گول بزند. به این صورت که او می تواند چگونگی و قوی بودن دست خود را از آن ها مخفی کند.
    سپس در بهترین زمان ممکن و اولین فرصت، به رقیبان ضربه بزند. البته لازم است که بازیکن تمامی جوانب این امر را سنجیده و به خصوص در پات های گروهی بسیار مواظب باشد. زیرا ممکن است پس از فلاپ دست بازیکن شکست بخورد.
  3. از موارد دیگری که کولد کالینگ در پوکر در آن خالی از لطف نیست، شرایط زیر است. مثلا شما تصور کنید در حال بازی بر روی یک میز 9 نفره در یک تورنومنت پوکر هستید.
    بلایند ها 100/500/1000 می باشد. سپس یک بازیکن با 33000 استک 2500 ریز را می‌ دهد. پس از آن بازیکن بعدی با 28000 آن را کال می‌ نماید.
    اکنون نوبت به شما می رسد که در این حالت شما 60000 استیک دارید. در چنین شرایطی شما هم می توانید ریز کنید و هم قادر هستید Cold Calling را انجام دهید.

 

 

زمان نامناسب برای استفاده از کولد کالینگ

گاهی اوقات در شرایطی خاصی ترفند کولد کالینگ در پوکر، بهتر است مورد استفاده قرار نگیرد. اگر بازیکن دست قدرتمندی دارد و در حالت دیپ استیک است، توصیه می شود ریز انجام دهد تا پات سنگین گردد.

استفاده از تکنیک کولد کال در این شرایط سود چندانی را برای بازیکن در بر نخواهد داشت. باید بدانید که کولد کال کردن بر روی آن میز هایی که بازیکنان آنان منطق بازی می ‌کنند، اصلا کار مناسبی نیست.

هنگامی که بازیکن یک دست قوی دارد، وظیفه دارد از آن مراقبت نماید. همچنین توصیه می شود که در برابر بازیکنان ثابت نیز از کولد کالینگ استفاده نکنید.

زیرا اصلا نتایج سود آور و خوبی را به دست نخواهید آورد. نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که در هنگام کولد کالینگ اصلا نباید تدافعی بازی کنید.

بسیاری از گیمر ها با انجام این اشتباه، به دام افتاده اند. زمانی که شما کولد کالینگ در پوکر را انجام می دهید، در حقیقت برای یک رویکرد تهاجمی خود را آماده کنید.

زیرا تصمیم دارید در اولین فرصت ممکن زهر خود را بریزید. در زمان Cold Calling نباید پوزیشن را نادیده نگیرید. در هنگامی که حریف در موقعیت آندرگان ریز داده و نفر بعد نوبت شما است، باید دقت کنید.

برای مثال اگر شما در دست خود K♥Q♣ دارید، به هیچ عنوان نباید کولد کال انجام دهید. چرا که سایر بازیکنان روی میز هنوز بازی خود را انجام نداده اند. چنانچه یکی از آن بازیکنان ری-ریز انجام دهد،K♥Q♣  توانایی رو در رویی با آن را ندارد.

 

 

استفاده از کولد کال در زمانی برخورداری ازAK

احتمالا می دانید که برای استفاده از دست های قدرتمند در بازی پوکر، هیچ قانون ثابتی وجود ندارد. اما عده ای عقیده دارند که استفاده از کولد کالینگ در پوکر در یک دست قوی مانند AK موجب پایین آمدن ارزش دست می شود.

توصیه می شود که به جای تکنیک کولد کال، ریز بدهید. البته این عقیده شامل همه شرایط نمی شود. زیرا در برخی مواقع خاص، استفاده از کولد کال گزینه بهتری در مقایسه با ریز دادن است.

به عنوان مثال تصور کنید یک بازیکن در هر زمانی که AK دارد، ریز می‌ دهد. در نتیجه رقیب او با اطلاع از این موضوع، مراحل بازی خود را بر ضد آن انجام می دهد. از طرف دیگر بازیکن می تواند با کولد کال کردن AK دست خودش را متعادل‌ کند.

در این صورت حریفان او متوجه می شوند که او با هر دستی می ‌تواند از هر ترفندی استفاده کند. بنابراین روحیه‌ خود را باخته و این موضوع به نفع بازیکن خواهد بود.

البته متعادل سازی دست هنگامی خوب است که بازیکن به طور مداوم با افرادی مشخص بازی کند. زیرا این گونه این افراد با روش بازی بازیکن آشنایی دارند.

اگر جز این باشد به متعادل سازی نیازی نبوده و بهتر است بازیکن از ریز دادن استفاده نماید.

تفاوت کولد کالینگ با کالینگ

دو اصطلاح رایج در پوکر، کولد کالینگ و کالینگ هستند که یک بازیکن حرفه ای با مفهوم و نحوه انجام آن به خوبی آشنایی دارد. لازم به ذکر است که در مفهوم این دو اصطلاح تفاوت هایی وجود دارد.

در حقیقت این تفاوت بر گرفته از مبلغی است که بازیکنان پوکر در پات قرار می دهند. اگر یک بازیکن مبلغی پول را در پات سرمایه گذاری نموده و عمل کولد کالینگ در پوکر را انجام دهد، شرط را کال کرده است.

در این صورت بازیکن شرط را کامل کرده و به هیچ عنوان دیگر نمی تواند از کالینگ استفاده نماید.

مزایای استفاده از کولد کالینگ

گاهی اوقات یک بازیکن حرفه‌ ای با تسلط کافی خود بر روی بازی می تواند از تکنیک کولد کالینگ در پوکر به خوبی استفاده کند در این صورت احتمال این که بازیکن در آخر بازی بتواند به درآمد خوبی دست پیدا کند بسیار زیاد می شود.

در زمانی که بازیکنان دیگر دست ضعیفی دارند، یک بازیکن خوب با استفاده از این روش می تواند شرط بندی آنلاین را افزایش دهد. همچنین می تواند از استراتژی های مختلفی جهت رسیدن به پیروزی استفاده کرده و درآمد بسیار به دست آورد.

 

 

معایب استفاده از کولد کالینگ

همان طور که برخی از تکنیک ها در بازی پوکر سود های بسیاری برای بازیکنان دارد، با معایبی نیز همراه است. در مورد روش کولد کالینگ در پوکر نیز نکاتی وجود دارد.

در برخی موارد بازیکنی پیش از این که شما شرط سوم خودتان را بگذارید، Cold Calling می کند. بنابراین احتمال دارد که شما در تنگنا قرار بگیرید و مجبور گردید تا از پات خارج شوید.

گاهی اوقات چند بازیکن در پات باقی ماندند و شانس خوبی دارند تا مبلغ بالایی را کال کنند. در این زمان اگر شرط سوم وجود داشته باشد، این امکان است که دست های خودشان را فولد کنند.

همچنین در برخی از موارد ممکن است چند بازیکن در پات بمانند که موجب می شود سهم شما کم تر شود. علاوه بر آن، این امکان هم وجود ندارد که شما در پس فلاپ پیروز شوید. پس در این شرایط بهتر است که بلوف زده یا این که چیزی را به دست آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل