معرفی بازی escape plan و یا نقشه فرار

معرفی بازی escape plan و یا نقشه فرار

معرفی بازی escape plan و یا نقشه فرار امروز قصد داریم بازی مهیج و پرطرفدار escapeplan یا نقشه فرار رو بـه شـما معرفی کنیم. در ظاهر بازی آنلاین Spaceplan یک بازی کلیکی تکراری ست کـه بـه عنوان وسیله اي برای پرت کردن حواس شـما طراحی شده اسـت. اما اگر پوشش هندسی ان را را پاک کنید و متوجه خواهید شد کـه یک بازی آنلاین واقعاً خاص را دانلود کرده‌اید.

 

اگر اهل بازی هاي‌ آنلاین بسیار جدی نیستید، Spaceplan برای شـما تا بسیار مناسب اسـت. شـما بیشتر وقت خودرا صرف تعمیر یک کشتی میکنید. تعمیر کشتی با استفاده از امتیازاتی ست کـه بـه نام “Thing Maker” قابل انجام اسـت و همانگونه کـه از نام ان پیداست.

 

بـه شـما امکان می دهد وسایلی برای تعمیر کشتی خود بسازید و یا خریداری نمایید ودر محیط بازی حرکت کنید. هنگامی کـه چند وسیله را راه اندازی کردید، بازی بـه خودی خود شروع می شود.

 

در حالی کـه در محیط بازی منتظر میمانید، امتیازات دریافتی را کـه برای تامین انرژی وسایل خود استفاده میکنید، جمع میکنید. Spaceplan یک بازی عالی برای پریدن بـه یک فضای خیالی ست و خروج از ان فقط با گذاشتن ان دریک برگه در پس‌زمینه امکان‌پذیر اسـت.

 

فرار بزرگ خودمان

در پادگان یک اردوگاه اسرا، شـما و همرزمانتان بـه سرعت افسانه باب هیلز را کشف می‌کنید – تنها زندانی کـه با موفقیت از اردوگاه فرار کرده اسـت. و علاوه بر این، او دفترچه یادداشت خودرا برای شـما گذاشته اسـت تا بـه شـما و تیمتان کمک کند تا از دشمن فرار کنید و خودرا نجات دهید. اما آیا انچه را کـه برای بـه دست آوردن آزادی لازم اسـت دارید؟ اگر مطمئن نیستید کـه کدام بازی را اول بازی کنید یا جوانانی را می‌آورید، این بازی را توصیه میکنیم.

 

مسلماً ما در صحنه اتاق فرار نسبتاً جدید هستیم، اما ماجراجویی آغاز میشود مدتی اسـت کـه در رادار ما بوده اسـت، بـه ویژه پس از لذتی کـه نبرد برای بریتانیا بود . بیش از یکسال اسـت کـه می خواهم بـه مکان شوردیچ Escape Plan بروم، اما تا زمان تغییرات اخیر در ساختار قیمت‌گذاری شرکت، برای یک تیم دو نفره هزینه زیادی نداشت، کـه بـه معنای تلاش برای برنامه‌ریزی کاری با تیم توسعه‌یافته بود. – شاهکار کوچکی نیست، زیرا نیمی از تیم معمولی قبلاً بازی کرده بودند!

معرفی بازی escape plan و یا نقشه فرار

اما، با معرفی قیمت‌هاي‌ اوج، خارج از اوج ودر حال حاضر فوق‌العاده خارج از اوج، اگر در مورد زمان بازی انعطاف‌پذیر باشید، قیمت هر نفر برای یک تیم دو نفره در حال حاضر مطابق یا کمتر از قیمت اسـت. بازی هاي‌ دیگر در سراسر لندن، و حتی منطقی تر برای تیم هاي‌ بزرگ تر بـه ازای هر نفر.

 

Adventure Begins در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد و تنها چند دقیقه پیاده از ایستگاه خیابان شوردیچ در زیرزمین مرکز سینما و هنر RichMix فاصله دارد. ما رسیدیم، با گیشه سینما تماس گرفتیم تا بـه تیم اطلاع دهیم کـه آنجا هستیم. چند لحظه بعد، تیم Escape Plan ظاهر شد و پس از یک گپ سریع با برندان، صاحب Escape Plan، و معرفی جنرال موتورز ما، مت، زمان رفتن بـه طبقه پایین فرا رسید.

 

دریک منطقه توجیهی با مضمون خوب، مت برنامه سلامت و ایمنی معمولی را بـه همراه برخی پوشش‌هاي‌ عمیق‌تر از هر چیز خاص این بازی کـه ممکن اسـت لازم باشد بدانیم ارائه کرد. سرانجام، او ژورنال بسیار مهم باب هیلز را قبل از فرستادن ما بـه سال 1941 تحویل داد.

 

پازل ها

مجله Bob Hails بـه هر پازلی کمک نمی‌کند، اما همه ی چیز در مجله مفید اسـت. تیم‌هایي کـه از عنصر جستجوی اتاق فرار خوششان نمی آید، خوشحال می شوند کـه بدانند ماجراجویی آغاز می شود، درگیر بسیار کمی اسـت، بدون مکان‌هاي‌ مخفی مخصوصا یواشکی، و بیشتر چیزها در معرض دید عموم قرار می گیرند، و بـه بازی اجازه می دهد بـه شکلی غیرخطی باز شود. برای گروه هاي‌ کمی بزرگ‌تر ایده آل اسـت.

 

پازل ها خود با موضوع مطابقت داشتند ودر بیشتر موارد، ماهیت منطقی یا مشاهده اي داشتند. در حالی کـه از پازل ها لذت می بردم، برای من یکی از نکات برجسته مکانیزم هاي‌ قفل بسیار جالب و دست ساز بود کـه گهگاه بـه جای قفل ها استفاده می شد.

 

یک چیز قانون ناگفته اتاق فرار را شکست کـه فقط یکبار استفاده شود، اما این بـه وضوح توسط مت قبل از ورود بـه اتاق توضیح داده شد. این فقط موضوع این بود کـه بفهمیم کدام چیز بیش از یکبار مورد استفاده قرار میگیرد.

معرفی بازی escape plan و یا نقشه فرار

مگر این کـه این نخستین نقد من باشد کـه میخوانید، احتمالاً با احساسات من در قفل هاي‌ قفلی آشنا خواهید شد و The Adventure Begins بسیاری از انها را دارد. من میدانم کـه فردی حساس هستم، اما با پیشرفت هاي‌ مستمر در طراحی بازی، و ترجیح شخصی من برای بازی هایي کـه مرا وادار می کند با عناصر اطراف خود تعامل داشته باشم.

بـه جای حل کردن کد، متوجه میشوم کـه مگر این کـه قفل ها: 1» فقط نصب شوند. بـه چیزهایی کـه طبق معمولً انتظار می رود قفلی روی ان‌ها پیدا شود، 2» پشتیبان‌گیری شده توسط پازل‌هاي‌ محکم و متنوع، و 3» تمام تلاش‌هاي‌ طراحان برای ساخت یک مجموعه زیبا و همه ی‌جانبه خراب نشود، سپس استفاده از ان‌ها کمی مرا اذيت می دهد.

معرفی بازی escape plan و یا نقشه فرار

«بـه خصوص اگر نور کم باشد». این گواهی بر طراحی بازی، قدرت پازل ها، سبک قفل هاي‌ انتخاب شده و حتی نورپردازی اسـت. وقتی بـه شـما میگویم کـه قفل هاي‌ قفل در The Adventure Begins من را خشمگین نکردند. گورد، از طرف دیگر، انها را دوست دارد و احتمالاً حتی بـه ان اشاره نمیکند!

 

در حالی کـه تعدادی قفل وجود داشت، هر قفل بـه وضوح مشخص شده بود تا بـه ما اطلاع دهد کـه کدام پازل کد مورد نیاز را تولید میکند، و بـه تیم‌ها این امکان را میدهد تا از تلف وقت گرانبها برای وارد کردن کد چهار رقمی یا کلمه در هر قفلی کـه با ان برخورد میکنند، پیشگیری کنند. این تابلوی راهنما مطمئناً تفرقه افکن اسـت – برخی ان را دوست دارند، عده اي از ان متنفرند. من این جا دو دل هستم از یک طرف، من متوجه شدم کـه این راهنمایی باعث می شود احساس کنم کمی کمتر در بازی غوطه ور هستم.

 

از سوی دیگر، دانستن این کـه دقیقاً کدام قفل با کدی کـه دارم باز می شود بـه این معنی اسـت کـه از امتحان کردن کد در هر قفلی ناراحت نمیشوم، ودر صورتی کـه کد صحیح یا غلط اسـت همچنین برای من یک امتیاز اسـت کـه خود قفل ها بـه عنوان بیش از حد مدرن بـه چشم نمی آمدند.

 

طراحی اتاق غوطه ور

ماجراجویی آغاز میشود نزدیک بـه نیم دهه اسـت کـه در عده اي از تجسم‌ها وجود داشته اسـت، اما با نگاه کردن بـه ان نمیتوانید ان را حدس بزنید. بله، از محلی کـه اکنون The Battle for Britain را در خود جای داده اسـت، جابجا شد، اما مجموعه، لوازم، قفل‌ها و مکانیسم‌هاي‌ سفارشی همه ی در شرایط بی‌نظیری قراردارند – شاید گواهی بر کیفیت ساخت و عشقی کـه بـه وضوح از بین رفته اسـت. و همان‌ گونه بـه این بازی ادامه می دهد.

 

همانگونه کـه از نام ممکن اسـت نشان دهد، بازیکنان واقعاً وارد یک ماجراجویی می شوند، زیرا شـما پازل هایي را حل می‌کنید تا از اردوگاه زندان خارج شوید. ما خودمان را در داخل کابینی دیدیم کـه بـه نظر می رسید می توان ان را مستقیماً از The Great Escape بیرون آورد .

معرفی بازی escape plan و یا نقشه فرار

ودر حالی کـه ما وادار بـه حفر تونل نبودیم، شایان ذکر اسـت کـه حداقل یکی از اعضای تیم شـما باید بـه اندازه کافی چابک باشد تا بخزد. با این حال، هنگامی کـه از این مرحله عبور کردید، بازی دوباره باز می شود و کاملاً در معرض اسـت «درصورت نیاز یک آسانسور بـه زیرزمین از RichMix نیز وجوددارد».

 

بازی از لحظات بسیار سرگرم کننده و مجموعه اي با نواحی متمایز و متفاوت بهره میبرد، و توجه بـه جزئیات در جنبه هاي‌ مختلف در مسیری کـه ما در راه بودیم، با موسیقی متن جوی گاردها و هواپیماها، چشمگیر بود. داستان بـه زندگی بازی جریان فوق‌العاده‌اي داشت، با یک نقطه اوج و پایانی متمایز و پیروزمندانه کـه کلید فرار نهایی خودرا پیدا کردیم.

 

سیستم GM/CLUE

پازل‌هاي‌ ماجراجویی آغاز می شود بـه قدری برای ما جریان داشت کـه مت نیازی بـه ارائه کمک نداشت، اگر چه اگر ما بـه ان نیاز داشتیم، هر کمکی از طریق سیستم بلندگو ارائه میشد، زیرا او بـه اسانی نظارت ارتباطات اردوگاه اسرا را بـه دست آورده بود. شبکه برای یک ساعت آینده «من خیلی دوست دارم سیستمی کـه توسط ان راهنمایی دریافت می کنیم توسط داستان پشتیبانی شود».

 

اگر بـه کمک نیاز داشتیم، شک ندارم کـه مت بـه سرعت برای نجات ما صدا می زد. او بـه وضوح بـه جایی کـه ما در بازی هستیم دقت میکرد، زیرا میدانست کـه چه زمانی باید آدرنالین را افزایش دهد یا بـه‌طور لحظه‌اي مانع پیشرفت ما شود «بـه روشی سرگرم‌کننده» پس از این کـه گورد یک پازل را دور زد.

 

چیز دیگری مد نظر دارید

TL;DR – The Adventure Begins یک بازی فوق العاده با پازل هاي‌ هوشمندانه، مجموعه اي عالی و لحظاتی واقعاً سرگرم کننده اسـت. دریغ نمیکنم این اتاق را بـه تیم‌هایي کـه می خواهند نخستین اتاق فرار خودرا پیدا کنند یا بـه علاقه‌مندان توصیه می کنم، بـه‌ویژه ان‌هایي کـه میخواهند در نخستین اتاق خود بـه عنوان یک تیم دو نفره تلاش کنند.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات