خانواده سِدا بایکان + آغاز شهرت سِدا بایکان

سِدا بایکان (Seda Bakan) یک بازیگر ترکیه‌ای است. که در تلویزیون و سینما فعالیت می‌کند. او در تاریخ 23 ژوئیه 1984 در شهر ازمیر ترکیه متولد شد. پس از تحصیل در رشته روانشناسی، به صنعت سینما و تلویزیون روی آورد.

سِدا بایکان اولین تجربه بازیگری خود را در سال 2006 با فیلم “Güneşi Gördüm” (من خورشید را دیدم) داشت. اما شهرت و شناخت وسیعی پس از بازی در سریال محبوب “Muhteşem Yüzyıl” (دهکده) در سال 2011 به دست آورد. نقش گلسم در این سریال، او را مورد توجه و تحسین قرار داد و به او یک جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم Altın Kelebek (پروانه طلایی) برای سال 2011 داد.

سِدا بایکان در طول سال‌های بعدی در سریال‌های محبوب دیگری مانند “Güzel Köylü” (دهکده زیبا)، “Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz” (زورباها حاکم می‌شوند) و “Çukur” (گودال) نیز به ایفای نقش پرداخت است.

به علاوه، سِدا بایکان در کنار بازیگری، فعالیت‌هایی در زمینه تبلیغات و مدلینگ نیز داشته است. او به خاطر زیبایی و استعداد هنری خود مورد توجه و علاقه هواداران زیادی قرار دارد.

خانواده سِدا بایکان

او متأهل است و در سال 2017 با مهندس معمار به نام تولگا توکتاش ازدواج کرده است. اطلاعات بیشتر درباره والدین، خواهران و برادران و سایر اعضای خانواده او در دسترس عموم نیستند، زیرا سِدا بایکان به طور معمول جزئیات شخصی خود را در مورد خانواده‌اش حفظ می‌کند.

آغاز شهرت سِدا بایکان

سِدا بایکان شهرت خود را از سال 2011 با بازی در سریال محبوب تلویزیونی “Muhteşem Yüzyıl” (دهکده) کسب کرد. در این سریال، او نقش گلسم را بازی کرد که توانست توجه و تحسین بسیاری را به خود جلب کند. بازی برجسته او در این سریال، باعث شد تا در سال 2011 جایزه بهترین بازیگر زن را در مراسم Altın Kelebek (پروانه طلایی) بگیرد.

آغاز شهرت سِدا بایکان

این جایزه، به عنوان یکی از معتبرترین جوایز تلویزیونی در ترکیه شناخته می‌شود. بعد از موفقیت در سریال “Muhteşem Yüzyıl”، سِدا بایکان در سال‌های بعدی نیز در سریال‌های محبوب دیگری همچون “Güzel Köylü” (دهکده زیبا)، “Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz” (زورباها حاکم می‌شوند) و “Çukur” (گودال) نقش آفرینی کرده است. با استعداد و زیبایی خود، سِدا بایکان توانست جمعیت زیادی از هواداران را به خود جذب کند و به یکی از صدای برجسته صنعت سینما و تلویزیون در ترکیه تبدیل شود.

فیلم ها و سریال ها

سِدا بایکان در طول سال‌های فعالیت خود در صنعت سینما و تلویزیون در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های محبوب حضور داشت است. در زیر به برخی از مهم‌ترین آثار او اشاره می‌کنم:

فیلم ها و سریال های سِدا بایکان

– سریال “Muhteşem Yüzyıl” (دهکده): در این سریال سِدا بایکان نقش گلسم را بازی کرد. و موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن شد.

– سریال “Güzel Köylü” (دهکده زیبا): در این سریال کمدی او نقش بانویی به نام زلفه را ایفا می‌کند.

– سریال “Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz” (زورباها حاکم می‌شوند): در این سریال اکشن و جنایی سِدا بایکان نقش زنی به نام زلفه را بازی می‌کند.

– سریال “Çukur” (گودال): سِدا بایکان در این سریال در نقش نرگس، عضو خانواده‌ای جنایتکار حاکم بر محله‌ای خطرناک به ایفای نقش می‌پردازد.

علاوه بر اینها، سِدا بایکان در سایر فیلم‌ها و سریال‌هایی نیز حضور داشته است. که می‌توان به “Beyaz Melek” (فرشته سفید)، “Bana Masal Anlatma” (به من قصه بگو)، “Aşk Eski Bir Yalan” (عشق یک دروغ قدیمی است) و “Pek Yakında” (به زودی) اشاره کرد.

نظرخودتان را ثبت نمایید

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات