معرفی بازی اسکربل + این بازی چه قوانینی دارد؟

بازی اسکربل یکی از بازی های دورهمی و گروهی است اما افراد می توانند آن را به صورت تکی نیز انجام دهند. در این بازی تعداد زیادی قطعه های کوچک چوبی و یا پلاستیکی وجود دارد که بر روی هر کدام از این قطعه ها حرووف الفبا نوشته شده است و بازیکن به وسیله آن ها بازی خود را انجام می دهد. در این مطلب می خواهیم در مورد این بازی، قوانین و محتویات آن اطلاعاتی را برای شما بیان کنیم تا بیش تر با آن آشنا شوید.

معرفی بازی اسکربل

معرفی بازی اسکربل

همان طور که در ابتدا بیان کردیم این بازی به وسیله تعداد زیادی از حروف الفبا تشکیل شده است. بازیکن ها باید بتوانند به وسیله آن ها کلمات معنا داری بسازند. نام این بازی در کانادا و ایالات متحده آمریکا هم اسکربل می باشد و این گیم طرفداران زیادی در این کشور ها دارد. از این بازی به عنوان یک برند تجاری هم استفاده شده است و از سال 1999 مالکیت آن به برادران پارکرز واگذار شد. اسکربل به عنوان یک چالش برای ذهن بازیکن ها به حساب می رود و می تواند افراد را به لغت های زیادی آشنا کند. برای انجام آن باید یک صفحه بازی وجود داشته باشد. این صفحه ابعاد 15 در 15 دارد و قطعه های بازی باید درون آن قرار بگیرد.

بازیکن ها می توانند در این گیم، قطعه های بازی را به صورت عمودی و یا افقی بر روی صفحه قرار بدهند فقط مهم این است که کلماتی که ساخته می شوند معنا دار باشند. افراد می توانند از کلمات درون لغت نامه نامه و فرهنگ نامه واژه ها نیز استفاده کنند. تا به امروز این گیم طرفداران زیادی به دست آورده است و امروزه در 121 کشور به فروخته می شود. یک نکته جالب در مورد این بازی این است که توانسته اند آن را به 21 زبان مختلف ترجمه کنند تا همه مردم دنیا بتوانند آن را انجام بدهند و لذت ببرند. هم اکنون گفته شده است که 150 هزار نسخه از این گیم را در سراسر جهان به فروش رسانده اند. البته حدود 4 هزار باشگاه هم ایجاد شده اند تا طرفداران اسکربل بتوانند در این مکان ها به بازی های گروهی بپرازند و مسابقاتی را برگزار نمایند.

این بازی به تازگی در سایت شرط بندی نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است شما به راحتی با دوستان خود و کاربران دیگر می توانید یک تجربه مهیج از این بازی را در اختیار داشته باشید.

این بازی چه قوانینی دارد؟

این بازی چه قوانینی دارد؟

مهم ترین قانون در این بازی با معنا بودن کلماتی است که بازیکن ها می سازند. هر بازیکن باید فقط در نوبت خود بازی کند. تمامی کلمات هم باید حتما در صفحه بازی قرار داشته باشند. هر بازیکن می تواند در نوبت های خود از یک یا چند قطعه استفاده کند اما باید دقت داشت که این حروف باید در کنار خانه هایی که پر شده اند قرار بگیرند. در هر بازی تعداد بازیکن ها و تیم ها حتما باید دو باشد. مثلا دو بازیکن با هم بازی کنند و یا دو تیم با هم مسابقه بدهند. با دانلود بازی اسکربل فارسی می توان این بازی را به آسانی انجام داد.

محتویات بازی اسکربل چیست؟

بازیاسکربل محتویات زیادی ندارد. این بازی به صورت یک بسته عرضه می شود که در آن یک صفحه مربعی شکل و تعداد زیادی قطعه های کوچک وجود دارد که بر روی آن ها حروف الفبا نوشته شده است.

آموزش بازی اسکربل

آموزش بازی اسکربل

برای آموزش بازی اسکربل، بازیکن ها باید دایره گسترده ای از کلمات را آموخته باشند. سپس به کمک قطعه ها و حروف الفبا باید کلماتی بسازند که معنا داشته باشد. اما هر بازیکن نمی تواند به یک باره تمامی حروف را در صفحه بازی قرار دهد و در هر نوبت فقط می تواند یک یا چند حرف را اضافه کند و در نهایت به کلمه مورد نظر خود برسد و امتیاز دریافت نماید. اما اگر تمایل به آموزش کامل تری از این بازی دارید، می توانید به سایت های معرفی بازی و یا سایت یکی پدیا مراجعه نمایید. در بسته های این بازی راهنما و بروشور نیز وجود دارد که به کمک آن می توان قوانین و نکات مهم را آموخت.

تعداد نفرات لازم برای انجام این بازی چند نفر است؟

اسکربل برای دو بازیکن تهیه شده است و در تمامی مسابقات و تورنمنت ها از دو بازیکن استفاده می شود اما می توان آن را در جمع ها و دورهمی های خود استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت که با زیاد شدن تعداد بازیکنان هیجان و لذت بازی هم افزایش پیدا می کند. اسکربل دو زبانه نیز وجود ارد که می توان آن را تهیه و بازی کرد.

این بازی شرایط سنی دارد؟

این بازی شرایط سنی دارد؟

این بازی برای افراد بزرگ سال نوجوانان و جوانان تهیه شده است. کودکان و افراد خردسال نمی توانند این بازی را به درستی انجام بدهند چرا که با کلمات کمی آشنا هستند و نمی توانند معنای بسیاری از کلمات را متوجه بشوند. به همین دلیل است که رده سنی این بازی 14 سال به بالا می باشد. مونوپولی هم یک بازی فکری است که شباهت زیادی به این بازی دارد. در مونوپولی 4 نفر می توانند حضور داشته باشند و مونوپولی ا در یک ساعت به اتمام برسانند.

زمان لازم برای انجام بازی اسکربل چند دقیقه است؟

اگر دو بازیکن در این بازی شرکت کنند می توانند بازی را در نیم ساعت و یا چهل دقیقه انجام دهند اما اگر تعداد بازیکن ها بیش تر باشد زمان کم تری برای به پایان رساندن بازی نیاز است. بازی فکری اسکربل ذهن انسان را به چالش می کشد و می تواند کمک زیادی به یادگیری لغات جدیدی بکند و گفته می شود که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ذهنی نیز بسیار مفید است.

چگونه می توانیم این بازی را خریداری کنیم؟

چگونه می توانیم این بازی را خریداری کنیم؟

برای خرید بازی اسکرابل می توان به آنلاین شاپ هایی مانند دیجی کالا و ترب مراجعه کرد. بسته مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از ثبت سفارش، مبلغ مورد نظر را واریز نمایید. پس از گذشت چند روز می توان این بسته را درب منزل خود تحویل بگیرید.

سوالات متداول

  1. در بازی اسکربل چند بازیکن شرکت می کنند؟

    بازی اسکربل دو تا 10 نفر می توانند حضور داشته باشند.

  2. بازی اسکربل در چه سالی به برادران پارکرز واگذار شد؟

    بازی اسکربل در سال 1999 به برداران پارکرز واگذار شد.

  3. بازی اسکربل چند کاشی دارد؟

    در بازی اسکربل تعداد زیادی کاشی وجود دارد.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات