افسانه ها و دست های برنده در مسابقات پوکر

 افسانه ها و دست های برنده در مسابقات پوکر

 افسانه ها و دست های برنده در مسابقات پوکر مسلماً؛ یکی از محبوب‌ترین و حتی سرگرم‌کننده‌ترین «حداقل از منظر بیننده»؛ فعالیت‌هاي‌ قمار در جهان، هزاران نفر در طول دهه‌ها در کازینو، خانه، محل کار و مکان‌هاي‌ دیگر بـه طور یکسان بازی کرده‌اند.

 

پوکر، صرف نظر از این کـه در چه شکلی باشد، امروزه همان‌ گونه بـه همان اندازه محبوب اسـت کـه در اوایل قرن بیستم بود. با این حال، این بـه سطح بعدی کشیده شده اسـت. در طول چند دهه گذشته، ما شاهد بودیم کـه بازی پوکر اساساً بـه یک برند تقریبا جهانی تبدیل شده اسـت، کـه بـه نوبه خود، سر و صدای زیادی را در اطراف خود بـه خود جلب کرده اسـت.

 

این مطمئناً در مورد تورنمنت‌ها، بـه‌ویژه سری جهانی پوکر «WSOP» صدق می کند، کـه عده اي از بزرگ‌ترین و مشهور‌ترین قماربازان را از سرتاسر جهان جذب می کند و هر کدام برای جایزه‌هاي‌ غالباً قابل توجهی رقابت میکنند .

افسانه ها و دست های برنده در مسابقات پوکر

علاوه بر این، هیاهویی کـه پیرامون این موضوع وجوددارد، توجه تلویزیونی قابل توجهی را نیز بـه خود جلب میکند، کـه باعث شده اسـت شرکت‌هاي‌ رسانه‌اي، علاوه بر تبلیغ‌کنندگان از سراسر جهان، میلیون ها دلار برای دریافت بخشی از این اقدام بپردازند کـه این امر بـه هزینه‌هاي‌ عملیات کمک می کند.

 

در حالی کـه WSOP درسال 1971 شروع شد، تا اوایل دهه 2000 بود کـه این تورنمنت بـه اوج رسید کـه هنوز هم در ان اسـت. دهه‌ها پیش، این موضوع بسیار کم‌کلاس‌تر بودو مطمئناً توجه تلویزیون یا رسانه‌هاي‌ اصلی را بـه خود جلب نکرد. شاید حداکثر چند اینچ ستون. علاوه بر این، برنده جایزه بسیار کمتر بود.

 

در چند سال گذشته، واقعاً بازی‌هاي‌ پر تنش و تماشایی در سری جهانی پوکر وجود داشته اسـت کـه شاهد جوایز نقدی رکورد و دست‌هاي‌ برنده فوق‌العاده بوده اسـت .

مسابقات پوکر جوایز نقدی را ثبت می کنند

این مسابقاتی اسـت کـه بالاترین جایزه نقدی را تا بـه امروز برای یک تورنمنت پوکر اعطا کرده اسـت . مسابقات Triton Super High Roller Series – Triton Million کـه درسال 2019 برگزار شد، چند شرط در مورد ان داشت.

 

علیرغم این کـه تریتون خرید خیره کننده اي کمتر از 1 میلیون دلار داشت، اما همان‌ گونه 54 شرکت کننده از سراسر جهان را جذب کرد و مجموع جوایز ان چیزی بیش از 65 میلیون دلار بود.

 

برنده نهایی تورنمنت تریتون میلیون ؛ آرون زانگ بودو در حالی کـه جایزه او 20 میلیون دلار بود، با نفر دوم برایان کنی کـه چهار برابر بیشتر از زانگ چیپ داشت، معامله کرد. روی میز نهایی

 

کنی همچنین کیف بزرگ جایزه پوکر 16 میلیون دلاری را بـه خانه برد، در حالی کـه باوجود شکست زانگ در مرحله ریور مسابقه، جایگاه دوم را در فهرست پولی تمام دوران برای بردهای پوکر بـه دست آورد.

 

با 48 شرکت کننده مختلف از سراسر جهان، مسابقات پوکر The Big One for One Drop درسال 2012 بـه WSOP اضافه شد، با این تورنمنت کـه 100000 دلار خرید هر بازیکن صرف امور خیریه می شود.

افسانه ها و دست های برنده در مسابقات پوکر

در همین حال، مجموع جوایز تورنمنت پوکر چیزی بیش از 42 میلیون دلار بود کـه برنده و اسطوره ارجمند بازی، آنتونیو اسفندیاری، زهر تریکت را شکست داد و کمی بیش از 18 میلیون دلار بـه خانه برد.

 

دست برنده اسفندیاری باعث شد کـه تریکت دریک تخته Jd-5d-5c، 7d-5s را برای سه نفر نگه داشته و حریفش Qd-6d را برای فلاش تساوی نشان دهد.

 

پس از برد خود، این مرد آمریکایی در ان زمان فاش کرد: “در واقع قلب من آنقدرها هم نمیتپید. من فقط این روند را طی کردم و فکر کردم، “این جا هستیم. این لحظه اسـت. اگر این فلاش تساوی را محو کنید، شـما برنده بزرگ ترین تورنمنت در تاریخ جهان. لطفا، عیسی، یکبار! فکر می کنم «یک‌بار» خودرا دراین تورنمنت مصرف کردم.

 

علاوه بر این، میچ گاربر، مدیر عامل شرکت Caesars Entertainment، کـه شریک این رویداد بود، در مورد این مسابقات گفت: “فکر میکنم این مسابقات همه ی چیز داشت، درام، خیریه، پوکر عالی، هر دست بزرگی کـه می‌توانستید ببینید.

 

ما یک فینال عالی داشتیم. میز و اجرای فوق‌العاده توسط تاجران و حرفه‌اي‌ها بـه طور یکسان. ما یک نمایش فوق‌العاده بـه نمایش گذاشتیم و 5.3 میلیون دلار برای امور خیریه جمع‌آوری کردیم، بنابر این، برای من، این یک موفقیت کامل برای همه ی اسـت.”

 

سومین دوره این رویداد شاهد چهارمین پرداخت بزرگ در تاریخ مسابقات پوکر بود، با برنده نهایی، دانیل کولمن، تنها بیش از 15 میلیون دلار برنده جایزه شد و فینالیست «و اسطوره مشهور پوکر» دنیل نگرانیو را شکست داد . باوجود این کـه دوم شد، فاصله قابل توجهی بین جوایز وجود داشت و نگرانیو بیش از 8 میلیون دلار بـه خانه برد. علاوه بر این، مجموع جوایز این تورنمنت پوکر با شرکت 42 بازیکن 37333338 دلار بود.

افسانه ها و دست های برنده در مسابقات پوکر

از طرف آخر، در فینال، کولمن KQo را در اختیار داشت در حالی کـه نگرانیو A4o را در اختیار داشت. در نتیجه، فلاپ جک، آس، چهار بود، کـه بـه این معنی بود کـه نگرانیو دو جفت داشت و کولمن یک تساوی مستقیم با گات شوت داشت. ثابت شد کـه این تصمیم درستی برای کولمن بود، کـه برای برنده شدن در تورنمنت پوکر یک ‘ده’ روی رودخانه زد .

 

این تورنمنت پوکر با 28 شرکت کننده کـه شامل دو خرید مجدد و جایزه بیش از 27 میلیون دلاری بود، در مونت کارلو برگزار شد و مطمئناً سهم مناسبی از سرگرمی داشت. برنده التون تسانگ قبلاً شاهد شهرت و موفقیت در صحنه پوکر بوده اسـت، حتی بنیانگذار نخستین تورنمنت پوکر زنده در چین و بخشی از بزرگ ترین پات تلویزیونی زنده در ان زمان.

 

تسانگ، متولد کانادا، با شکست دادن آناتولی گورتوفوی روسی، کمی بیش از 11.5 میلیون دلار بـه خانه برد. در پوکر برنده ؛ تسانگ رقیب خودرا در رودخانه با یک چماق چشمگیر مستقیم شکست داد و گورتووی با مبلغی بیش از 5 میلیون دلار بـه عنوان جایزه پرداخت.

 

با تعداد خیره کننده 8773 شرکت کننده دراین تورنمنت از سراسر جهان، این جیمی گلد بود کـه درسال 2006 دستبند محبوب WSOP Main Event را بـه خانه برد، کـه این یکی از تماشایی ترین مسابقات WSOP برای مدتی طولانی بود. طلا پس از غلبه بر رقیب پل واسیکا، جایزه بزرگ 12 میلیون دلاری را از ان خود کرد.

 

در آخرین سمت، Wasicka با جیبی 10 پری فلاپ را افزایش داد، در حالی کـه گلد با Q-9 فراخوانی کرد. در همین حال، فلاپ Q-8-5 را نشان داد کـه گلد تصمیم گرفت دستش خیلی خوب اسـت ؛ کـه بـه ثمر نشست.

محبوبیت و میراث رو به رشد پوکر

پوکر در طول سالها از یک بازی ورق محبوب کـه در محیط‌هاي‌ مختلف انجام می شود بـه یک پدیده جهانی تبدیل شده اسـت کـه تخیل میلیونها نفر را بـه خود جلب می کند. ظهور مسابقات پوکر، بـه ویژه سری جهانی پوکر «WSOP» و سایر رویداد های معتبر، این بازی را بـه سطوح بی‌سابقه‌اي از محبوبیت و رقابت رسانده اسـت.

 

این مسابقات نه تنها عده اي از بزرگ ترین و معروف ترین بازیکنان در سراسر جهان را بـه خود جلب کرده اسـت، بلکه توجه مخاطبان تلویزیونی و تبلیغ کنندگان را نیز بـه خود جلب کرده اسـت و بـه رشد این ورزش کمک می کند.

 

بـه طور قابل‌توجه، ظهور رویداد های بزرگ مانند سری تریتون سوپرهای رولر، Big One for One Drop، و Monte-Carlo One Drop Extravaganza منجر بـه رکوردشکنی جایزه‌ها و لحظات شگفت‌انگیزی شده اسـت کـه همان‌ گونه جذابیت پوکر را تعریف می کند. . این مسابقات ترکیبی از مهارت، استراتژی و غیر قابل پیشبینی بودن را بـه نمایش میگذارد کـه پوکر را بسیار جذاب می کند.

افسانه ها و دست های برنده در مسابقات پوکر

همان طور کـه ما در مورد سفر قابل توجه پوکر، از آغاز فروتنانه ان تا وضعیت فعلی ان بـه عنوان یک نام تجاری جهانی، فکر میکنیم، مشخص می شود کـه محبوبیت و میراث بازی بـه طور محکم در دنیای سرگرمی و رقابت جا افتاده اسـت. جذابیت پایدار پوکر تضمین می کند کـه در بالاترین سطح بـه پیشرفت خود ادامه خواهد داد و آینده اي پر از لحظات هیجان انگیز و تجربه هاي‌ فراموش نشدنی را برای بازیکنان و طرفداران نوید میدهد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات