بیوگرافی مارگارت کورت + مارگارت کورت چند عنوان گرند اسلم کسب کرده است؟

مارگارت کورت یکی از ۵ تنیسور برتر تمام دوران این ورزش پرطرفدار محسوب می شود. عناوین و موفقیت های او آنقدر زیاد است که گاهی باورناپذیر می شود. نام این ورزشکار زن استرالیایی بر روی استادیوم ملبورن گذاشته شده است.

در چند سال اخیر حاشیه هایی هم پیرامون او در مورد اظهارنظرهای شخصی اش در مورد ازدواج همجنسگرایان به وجود آمد. تا جایی که برخی از ورزشکاران خواستار برداشتن نام او از روی این استادیوم شدند. در پایان این مقاله به این حاشیه ها خواهیم پرداخت.

  • برای ورود به بهترین سایت شرط بندی تنیس کافی است تا بر روی “ورود به وب سایت” موجود در همین مقاله کلیک کنید.
بیوگرافی مارگارت کورت

بیوگرافی مارگارت کورت

مارگارت کورت بازیکن بازنشسته تنیس و یکی از بهترین و موفق ترین تنیس بازان تاریخ این رشته ورزشی است. او اصالتا استرالیایی است و در ۱۶ جولای سال ۱۹۴۲ در آلبوری استرالیا به دنیا آمده است. کورت در مدت ۱۷ سال فعالیت حرفه ای خود دستاوردها و جوایز زیادی کسب کرد و نام این تنیسور استرالیایی بر روی استادیوم تنیس ملبورن نقش بسته است.

مارگارت کورت چند عنوان گرند اسلم کسب کرده است؟

او در رشته تنیس انفرادی بانوان موفق به دریافت ۲۴ عنوان گرند اسلم شده است که ۱۱ تای آن را در گرنداسلم آزاد استرالیا کسب کرده است. او در این تعداد رکورددار است و این بیشترین تعداد عناوین گرند اسلم است که تا به امروز توسط تنیس بازان زن و مرد کسب شده است. مارگارت در سال ۱۹۷۰ موفق شد در هر چهار گرنداسلم سال، عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کند.

مارگارت کورت در چه سال‌هایی فعالیت داشت؟

مارگارت کورت در چه سال‌هایی فعالیت داشت؟

مارگارت فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۹۶۰ آغاز کرد و در طول چند سال فعالیتش تا سال ۱۹۷۷ دستاوردها و جوایز ارزشمند زیادی کسب کرد.

مارگارت کورت چه رکوردهایی دارد؟

او علاوه بر داشتن بیشترین تعداد عنوان اصلی گرند اسلم، نامش به عنوان تنها بازیکنی برده می شود که در ۴ دوره گرند اسلم دو بار برنده شده است. در سال ۱۹۷۰ او دومین زن در تاریخ ورزش تنیس شد که برنده هر چهار گرند اسلم سال شده بود. کورت در سه نوبت، در سال ‌های ۱۹۶۵، ۱۹۶۹ و ۱۹۷۳ برنده سه رویداد از چهار رویداد اصلی شد. او همچنین بیشترین رکورد درصد برنده شدن در تاریخ تنیس را کسب کرده است که معادل ۹۲ درصد برنده شدن است.

این تنیسور در چه سالی به تنیس حرفه‌ای خداحافظی گفت؟

این تنیسور در چه سالی به تنیس حرفه‌ ای خداحافظی گفت؟

او اگر چه پس از تولد هر یک از سه فرزند خود وقفه و استراحت کوتاهی داشت، اما ۱۷ سال به عنوان بهترین بازیکن این رشته شناخته می شد. مارگارت کورت نهایتا در سال ۱۹۷۷ و در ۳۵ سالگی تنیس حرفه ای را کنار گذاشت. آخرین سالی که مارگارت توانست در مسابقات گرند اسلم عنوان کسب کند، سال ۱۹۷۳ بود که به جز ویمبلدون در سه رویداد دیگر برنده شد. پس از آن مارگارت تنها در سال ۱۹۷۵ در گرند اسلم آزاد آمریکا و در مسابقات دو نفره برنده شد. او سال ۱۹۷۳ و ۱۹۷۷ در تورنمنت تور فاینال هم توانست عنوان برنده را کسب کند و این پایان کار حرفه ای این تنیسور استرالیایی بود. 

آیا او همچنان در زمینه تنیس فعال است؟

او در حال حاضر ۸۲ سال سن دارد و فعالیت ورزشی در این رشته ندارد. اما به عنوان مربی و نظریه پرداز همچنان در این رشته ورزشی فعال است و به همین دلیل نامش هنوز در رسانه ها شنیده می شود.  

بررسی حاشیه های مارگارت کورت

او چند سال پیش اظهار نظرهایی کرد که مورد پذیرش بسیاری از ورزشکاران و عموم مردم قرار نگرفت. مارگارت به طور علنی با ازدواج همجنسگرایان مخالفت کرد و این اظهار نظر او با انتقادات زیادی همراه بود. یکی از این انتقادات از جانب اندی ماری تنیس باز مشهور حال حاضر است. او در سال ۲۰۲۰ در گرند اسلم آزاد استرالیا گفت: دیدگاه های کورت با روح ورزش تنیس در تضاد است و باید نامش را از روی استادیوم ملبورن بردارند، چون باعث حواس پرتی می شود.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات