اموزش بازی کارتی زتما  + بررسی بازی کارتی زتما

Zetema زیتیما یا زتما نام یک بازی پاسور و کارتی خفن مخصوص دورهمی ها میباشد که بسیار هیجان انگیز است در ادامه با نحوه بازی پاسور زتما + ترفند و قوانین لازم Zetema هاتم بت را دنبال نمایید .

 

اموزش بازی کارتی زتما 

Zetema یک بازی کارتی کمتر شناخته شده است که در دهه 1870 ساخته شد. اعتقاد بر این است که این بازی توسط والتر پلهام که در یک کارخانه تولید کارت بریتانیا کار می‌کرد، توسعه داده شد و قوانین و امتیازدهی بعداً توسط محققان کارت و طراحان بازی مانند دیوید پارلت و سید ساکسون اصلاح شد. گرچه محبوبیت آن هرگز افزایش نیافته است، اما یک بازی سرگرم کننده است و ارزش وقت گذاشتن برای یادگیری و بازی را دارد. Zetema Deck

نحوه بازی پاسور زتما + ترفند و قوانین لازم Zetema

 

بررسی بازی کارتی زتما

بازی استاندارد Zetema برای بازی توسط دو، سه یا پنج بازیکن طراحی شده است، با انواع کمی تغییر یافته «شامل مشارکت» که برای 4 و 6 بازیکن طراحی شده است «بخش تغییرات را در زیر ببینید». این بازی از یک عرشه مخصوص استفاده می‌کند که می تواند با استفاده از یک عرشه استاندارد 52 کارتی ساخته شود و یک مجموعه کامل از تمام کارت های‌ یک لباس از بسته دیگر به این عرشه اضافه شود تا یک عرشه 65 کارتی ایجاد شود. به طور سنتی، یک مجموعه کامل از کارت های‌ کت و شلوار پیک از عرشه دوم اضافه می‌شود .

 

اما برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند به جای آن لباس دیگری را جایگزین کنند. هر شرکت کننده در بازی باید بداند که لباس تکراری در عرشه چیست. این کت و شلوار تکراری، لباس سلطنتی نام دارد. عرشه دومی که کارت های‌ این لباس تکراری از آن اضافه شده است

 

باید به همان اندازه و طراحی پشتی عرشه اول باشد. رتبه بندی کارت ها در هر لباس از بالا به پایین به شرح زیر است. آس، شاه، ملکه، جک، 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2.

 

 

تعین موقعیت های نشستن در بازی کارتی زتما

تعیین موقعیت های‌ نشستن و اولین فروشنده را میتوان با استفاده از روش های‌ مختلفی انجام داد که کشیدن کارت های‌ بالا یک روش استاندارد است. برای انجام این کار، هر بازیکن باید یک کارت از عرشه به هم ریخته رو به پایین بکشد. سپس بازیکنان صندلی های‌ روی میز را به ترتیب رتبه کارت های‌ کشیده شده از بالاترین به پایین ترین انتخاب میکنند.

اموزش بازی کارتی زتما 

اگر دو یا چند بازیکن کارت هایی از یک فرقه بکشند، باید کارت دوم را بکشند تا ترتیب بین بازیکنانی که کارت های‌ مساوی کشیده اند مشخص شود. بازیکنی که بالاترین کارت را میکشد نیز اولین فروشنده میشود. بعد از هر عقربه، معامله در جهت عقربه های‌ ساعت دور میز میچرخد.

 

بیشتر بخوانید: 27 بازی پاسور و ورق مخصوص ۲ نفر | آموزش محبوب ترین بازی کارتی دونفره

 

نحوه بازی پاسور زتما + ترفند و قوانین لازم Zetema

پس از نشستن بازیکنان و انتخاب اولین فروشنده، فروشنده عرشه را به هم می‌زند و آن را به بازیکن سمت راست خود پیشنهاد می‌کند تا برش دهد.

 

پس از برش، فروشنده شروع به تقسیم کارت ها به صورت یک به یک و رو به پایین در یک چرخش جهت عقربه های‌ ساعت می‌کند و از بازیکن در سمت راست او شروع میکند. او به پخش کارت ها به همین ترتیب ادامه میدهد تا زمانی که هر بازیکن یک دست شش کارتی داشته باشد. سپس فروشنده باقی مانده عرشه را به صورت رو به پایین در مرکز میز به عنوان توده انبار قرار میدهد.

 

 

سپس بازی با بازیکن سمت چپ فروشنده آغاز می‌شود. یک بازیکن یک کارت از بالای سهام میکشد تا نوبت خود را شروع کند. پس از ترسیم، به او اجازه داده می‌شود که هر ترکیبی را که در دستش یافت میشود اعلام کند.

 

برای اعلام یک ترکیب، بازیکن نشان میدهد که ترکیب به ثمر رسیده و کارت هایی را که ترکیب را تشکیل می‌دهند نشان میدهد. پس از نشان دادن ترکیب، او کارت ها را روی میز نمی‌گذارد، اما کارت ها را دوباره به دست خود اضافه میکند.

 

سپس امتیاز ادغام به برگه امتیازات این بازیکن اضافه میشود. پس از ایجاد یک ترکیب، بازیکن هر کارتی را که انتخاب میکند به یک طرح ویژه که روی میز ساخته میشود، دور می‌اندازد. او باید یکی از کارت های‌ استفاده شده در ترکیب خود را دور بریزد. اگر بازیکن قادر به انجام این کار نبود یا تصمیم گرفت در نوبت خود ادغام نشود، ممکن است هر کارتی را از دست خود دور کند.

 

رتبه بندی کارت ها در بازی زتما

هنگام دور انداختن، بازیکن کارت را در مرکز میز در یک طرح خاص قرار می دهد. هر رتبه بندی کارت در شمع دور انداختن خودش قرار می‌گیرد، بنابراین 13 عدد از این شمع های‌ دور انداختن رو به بالا وجود خواهد داشت، یک شمع برای هر نام کارت. همچنین یک توده زباله رو به پایین وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد. بنابراین، هنگامی که یک بازیکن دور می اندازد .

اگر قبلاً یک انبوه حاوی کارتی با همان رتبه وجود داشته باشد، او دور انداختن خود را در بالای آن توده قرار میدهد. اگر هنوز هیچکس انبوهی از آن فرقه را شروع نکرده باشد، بازیکن با دور انداختن خود، انبوه جدیدی را آغاز میکند. انباشته ها باید کمی جابجا شوند، به طوری که هر کارت در آن انبوه دور انداختن بتواند حداقل تا حدی در همه ی ي زمان ها توسط هر بازیکن دیده شود.

 

Partnership Zetema «چهار بازیکن»: هنگامی که چهار بازیکن بازی می کنند، بازی معمولاًً در دو مشارکت دو بازیکن انجام میشود. این بازی به طور یکسان با نسخه استاندارد با تفاوت های‌ زیر با بازی استاندارد انجام میشود:

 

از آنجایی که بازی به صورت مشارکتی انجام می‌شود، برای هر مشارکت یک امتیاز ثبت می‌شود. بنابراین، هر امتیازی که برای Melds و Zetemas توسط هر یک از بازیکنان در شراکت ایجاد شود، به عنوان یک امتیاز داده میشود و امتیاز برای آن مشارکت جمع میشود.

 

بیشتر بخوانید: آموزش بازی کارتی میستری اکسپرس Mystery Express +‌ ترفند و قوانین لازم

 

قوانین بازی زتما

شراکت‌ها را میتوان به روش‌های‌ مختلفی تعیین کرد، با یک روش رایج که همه ی ي بازیکنان از عرشه به هم ریخته کارت بکشند. بازیکنانی که دو کارت بالاترین را می کشند به عنوان شریک در برابر بازیکنانی که دو کارت کمتر را میکشند بازی میکنند. اگر سه یا چند بازیکن کارت هایی از یک فرقه بکشند، همه ی ي بازیکنان این کارت ها را کنار می گذارند و یک کارت جدید میکشند.

 

بازیکنان در هر شراکت باید مستقیماً روبروی یکدیگر بر سر میز بنشینند به طوری که بازی به طور متناوب بین یک بازیکن از هر شراکت از نوبت به نوبت به عنوان نوبت دور میز بنشیند.

رتبه بندی کارت ها در بازی زتما

بازی تا زمانی ادامه مییابد که یک شراکت به 200 امتیاز برسد یا از آن فراتر رود و این مشارکت برنده بازی اعلام شود.در تمام جنبه های‌ دیگر، نسخه مشارکتی چهار بازیکن به طور یکسان با نسخه دو و سه بازیکن پخش می‌شود.

 

 

پنج بازیکن Zetema: Zetema همچنین میتواند به خوبی توسط پنج بازیکن بازی شود. مشابه نوع دو و سه نفره، وقتی پنج بازیکن بازی میکند، هر بازیکن به طور مستقل بازی می‌کند «بدون مشارکت». بازی به طور یکسان با نسخه استاندارد شرح داده شده در بالا با تغییرات زیر انجام می‌شود:

 

بازی زتما ۵ نقره است ؟

در طول هر دست، هر بازیکن تنها پنج کارت و در طول بازی دریافت میکند و هرگز نباید در پایان نوبت خود بیش از پنج کارت در دست داشته باشد.

 

به دلیل کاهش تعداد کارت های‌ موجود در دست هر بازیکن، برخی از الزامات ترکیبی تا حدودی به شرح زیر اصلاح می شوند:

دنباله – یک سکانس در این نوع متشکل از پنج کارت به ترتیب مستقیم است، نه همه ی ي از یک لباس.

فلاش – در این نوع یک فلاش شامل پنج کارت است که همگی یکسان هستند، اما نه به ترتیب.

دنباله فلاش – یک سکانس فلاش در این تنوع شامل پنج کارت به ترتیب مستقیم است که همگی یکسان هستند.

ترکیب های‌ اسمبلی و ترکیب های‌ ازدواج مانند بازی استاندارد هستند.

بازی تا زمانی ادامه مییابد که یک بازیکن به مجموع امتیاز 200 برسد یا از آن فراتر رود و در نتیجه آن بازیکن برنده بازی میشود.

از همه ی ي جهات دیگر، نسخه پنج بازیکن مانند نسخه استاندارد Zetema همان طور که در بالای صفحه توضیح داده شده است، پخش می‌شود.

 

Six Player Partnership Zetema: علاوه بر یک نوع چهار نفره، یک نوع شش نفره Zetema نیز توسعه یافته است. این نوع برای بازی توسط سه شراکت که هر کدام از دو بازیکن تشکیل شده است طراحی شده است. این نوع به طور یکسان با نسخه استاندارد 2 و سه بازیکن

 

از آنجایی که بازی در سه مشارکت انجام میشود، برای هر مشارکت یک امتیاز ثبت می‌شود. بنابراین، هر امتیازی که برای Melds و Zetemas توسط هر یک از بازیکنان در یک شراکت ایجاد میشود، با هم ترکیب می‌شود و به عنوان یکی برای شراکت امتیاز می‌گیرد.
شراکت‌ها را میتوان به روش‌های‌ مختلفی تعیین کرد، با یک روش رایج که همه ی ي بازیکنان از عرشه به هم ریخته کارت بکشند. با

 

بازی پاسور زتما 

بازیکنانی که دو کارت بالاترین را میکشند به عنوان شریک، دو کارت کمتر به عنوان شراکت دوم و دو بازیکن باقی مانده به عنوان آخرین شراکت بازی میکنند. اگر سه یا چند بازیکن کارت هایی از یک فرقه بکشند، همه ی ي بازیکنانی که این کارت های‌ یکسان را میکشند، آن کارت ها را کنار می گذارند و کارت های‌ جدید میکشند.

 

بازیکنان در هر شراکت باید در یک توالی متناوب دور میز بنشینند به طوری که هر بازیکن بین یک بازیکن از هر شراکت دیگری بنشیند.
در طول هر معامله، هر بازیکن تنها پنج کارت دریافت میکند و هرگز نباید بیش از پنج کارت در یک زمان در دست داشته باشد.

 

از آنجایی که دست هر بازیکن از پنج کارت تشکیل شده است، الزامات ترکیب زیر کمی تغییر می‌کند:

دنباله – یک سکانس در این نوع متشکل از پنج کارت به ترتیب مستقیم است، نه همه ی ي از یک لباس.

فلاش – در این نوع یک فلاش شامل پنج کارت است که همگی یکسان هستند، اما نه به ترتیب.

دنباله فلاش – یک سکانس فلاش در این تنوع شامل پنج کارت به ترتیب مستقیم است که همگی یکسان هستند

 

نحوه بازی پاسور زتما + ترفند و قوانین لازم Zetema

بیشتر بخوانید: انواع قوانین بازی کارتی خطر و تاس «+ترفند و استراتژي»

 

ورود به سایت معتبر

بازی تا زمانی ادامه مییابد که یکی از شراکت ها به 200 امتیاز برسد یا از آن فراتر رود و آن شراکت به عنوان برنده بازی اعلام شود.از همه ی ي جهات دیگر، این بازی به همان شکل استاندارد و غیر شراکتی که در بالا توضیح داده شد، انجام میشود برای ورود به سایت معتبر بازی کارتی کافیست که بر روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید .

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات