همه چیز در مورد ترنس ها  + ترنس ها چیست ؟‌

ترنس ها یا همان زنان و مردان متقابل بـه هم و دنیای پروانه اي افرادی هستند کـه با عمل هاي‌ زیبایی جنسیت خودرا عوض میکنند در ادامه با سوال عمل دردناک ترنس ها چگونه اسـت؟ «+تصویر و جزئیات» هاتم بت را دنبال کنید .

 

همه چیز در مورد ترنس ها 

امروزه بیماران زیادی در دنیا خواهان انجام جراحی تغییر جنسیت هستند یا تحت این عمل قرار گرفته‌اند. همین موضوع بهانه‌اي شد تا با پزشک بهرام میرجلالی، فوق تخصص جراحی تغییر جنسیت و نخستین جراح تغییر جنسیت بـه مصاحبه بنشینیم.

عمل دردناک ترنس ها چگونه است؟ «+تصویر و جزئیات»

پزشک میرجلالی از سال 56 تا کنون بیش از 1500 جراحی تغییر جنسیت انجام داده و همچنین بیش از 50 جراح تغییر جنسیت را در ایران تربیت کرده اسـت.

 

وی کـه 45 سال اسـت جراحی‌هاي‌ تغییر جنسیت در ایران انجام می دهد، تاکید میکند باوجود هزینه چشمگیر جراحی‌هاي‌ تغییر جنسیت در دنیا، این جراحی در کشور ما براساس استانداردهای روز دنیا با همان امکانات و تجهیزات دکتری و با هزینه‌هاي‌ بـه مراتب کمتری انجام می شود.

 

بیشتر بخوانید: دختری که بدون داشتن واژن حامله شد!!! «+عکس و جزئیات»

 

ترنس ها چیست ؟‌

ترانس سکشوال یا TS جزو اختلالات هویت جنسی محسوب میشود. اختلالات هویت جنسی یعنی مشکلاتی کـه یک فرد در باور و پذیرفتن جنسیت خودش دارد ودر واقع با رفتار و منش اجتماعی جنس دیگری در اجتماع زندگی میکند.

 

ترنس سکشوال‌ها را جزو آخرین گروه اختلالات جنسی قرار می دهند کـه تعداد خیلی کمی‌را در هر جامعه‌اي شامل می شوند و براساس آمار از هر صد هزار نفر، سه تا چهار نفر مبتلا بـه این بیماری هستند.

 

آیا نشانه‌هاي‌ این اختلال از کودکی در افراد قابل تشخیص اسـت یا در سن بلوغ یک‌باره بروز میکند؟
خیر. بـه هیچ عنوان یکدفعه‌اي نیست. در واقع این زمینه از کودکی وجوددارد و حتی می شود گفت یک زمینه ژنتیکی هم دارد و از زمان جنینی کـه کودک در بدن مادر اسـت این اختلالات شکل می گیرد.

 

مثلاً یک پسر بچه از سن سه، چهار سالگی دنبال بازی‌هاي‌ جنس خودش نمیرود یا در مدرسه نمیتواند با همکلاسی‌هایش بجوشد و بازی کند و این موضوع در دوره بلوغ خیلی مشخص‌تر بروز پیدا می کند. در سن بلوغ همین بدنی کـه مذکر یا مونث ساخته شده از خودش عوارض و علائم جنسی نشان میدهد.

 

انها نمیتوانند این تغییرات را بپذیرند و دلیل اصلی ان را هم نمی دانند و همین موضوع تعارض خاصی در انها ایجاد می کند کـه گاه باعث درگیر شدن انها با خانواده و اطرافیان نیز میشود.

 

 

عمل دردناک ترنس ها چگونه است؟ 

پزشکان و محققان پس از ده سال بحث و بررسی توانستند بفهمند در مغز چه اتفاقی رخ میدهد. در مغز انسان قسمتی بـه نام هیپوتالاموس وجوددارد کـه خودش از قسمت‌هاي‌ مجزایی تشکیل شده کـه یکی از انها مشخص‌کننده جنسیت و رفتار انسان اسـت.

همه چیز در مورد ترنس ها 

این نقطه در تی‌اس‌ها واژگون شده اسـت. البته این فعلا تنها چیزی اسـت کـه توانسته اند کشف کنند. مثلاً برای یک پسر، ان بخش از هیپوتالاموس دخترانه اسـت و برای یک دختر، پسرانه شکل گرفته اسـت. اصولا این ناهماهنگی یا اختلال در دوران جنینی اتفاق می‌افتد.

 

متاسفانه اغلب بیماران ترانس سکشوال با همجنسگراها اشتباه گرفته می‌شوندو بـه همین دلیل هم از سوی جامعه با رفتارهای ناخوشایندی مواجه می شوند، در حالی کـه این دو گروه زمین تا آسمان باهم متفاوت هستند. همجنسگراها از جنسیت خودشان کاملا راضی هستند. در حالی کـه بیماران تی‌اس با هویت جنسی‌شان مشکل دارند و نمی توانند با ان کنار بیایند.

 

عملکردهای رفتاری دختران و پسران در ترنس ها

توجه کنید کودکی کـه از چهار، پنج سالگی با یک چنین ناهماهنگی رشدکرده، زمینه شکست قوانین در او خیلی بیشتر اسـت، زمینه بروز اختلالات روانی نیز در او قویتر اسـت چون توقعاتش از زندگی چیزهای دیگری اسـت. این افراد بسیار حساس و شکننده‌ هستند.

 

کسانی کـه عمل نمیشوند در همین تضاد جسم و روح مجبورند زندگی کنند و متاسفانه بیشتر از یک سوم انها حتی خودکشی میکنند. کسانی هم کـه عمل میشوند، اگر شرایط خانوادگی و اجتماعی مساعدی نداشته باشند و زیر نظر روانپزشک دوره‌ مشاوره بعد از عمل را نگذرانند، احتمال خودکشی در آن ها هم وجوددارد،‌ ان هم نه بـه دلیل تضاد روحی و جسمی‌بلکه بـه دلایل اجتماعی.

 

وقتی فرد بیمار از روانپزشکی کـه زیر نظر او بوده نامه‌اي برای ما می‌آورد کـه گویای وجود چنین مشکلی در اوست، بـه این ترتیب کار اصلی شروع می شود. این بیمار باید بـه دادسرا فرستاده شود تا در دادسرا پس از انجام مراحل قانونی بـه دکتری قانونی برای بررسی بیشتر معرفی شود. در کمیسیون دکتری قانونی بعد از مجموعه‌اي آزمایش‌ها، معاینات دکتری و مشاوره‌هاي‌ روانی رای نهایی صادر می شود کـه همان برگه دکتری قانونی و مجوز نهایی عمل جراحی اسـت، همین روند ممکن اسـت حداقل شش ماه طول بکشد.

 

متاسفانه این روند طولانی باعث نارضایتی بیماران میشود کـه عواقب ان بعد از جراحی خودرا نشان میدهد یعنی خیلی از این افراد بعد از جراحی دیگر تمایلی ندارند دوره‌هاي‌ مشاوره را ادامه دهند، چون اینکار را خسته‌کننده میدانند.

 

تقریباً تعدادشان مساوی اسـت، اما مردها حدود 2 تا 3 درصد بیشترند. مثلاً از 100 مورد 52 مورد پسر هستند کـه میخواهند دختر شوند و 48 مورد دختر هستند کـه قصد دارند پسر شوند.

 

دراین میان، درصد کسانی کـه عمل میشوند و کسانی کـه احتیاج بـه عمل دارند، متفاوت اسـت. کسانی کـه مرد هستند چون بیشتر در اجتماع هستند و بیشتر دیده می شوند و حتی ممکن اسـت بیشتر با واکنش‌هاي‌ منفی اطرافیان مواجه شوند بیشتر متقاضی جراحی هستند؛ اما دختری کـه حجاب دارد کمتر برای عمل مراجعه میکند چون شرایط ظاهری و رفتارهایش طوری نیست کـه چندان در اجتماع جلب توجه کند.همه ی چیز درباره ترنس ها + شرایط سنی و نحوه جراحی تغییر جنیست

 

عمل دردناک ترنس

از لحاظ جراحی بـه‌طور کلی تفاوت وجوددارد. جراحی مردی کـه میـــخواهد بـه زن تبدیل شود منطقی‌تر و آسان‌تر و طولانی‌تر اسـت، اما در مورد زن‌هایي کـه قراراست مرد شوند هنوز عملی کـه بتواند در آن ها بـه نوعی توان رابطه جنسی ایجاد کند کشف نشده اسـت.

عمل دردناک ترنس ها چگونه است؟ «+تصویر و جزئیات»

البته از لحاظ روانی و اجتماعی برعکس اسـت. یعنی آنهایی کـه زن هستند پس از جراحی هم خصوصیات یک مرد کامل را پیدا میکنند هم از لحاظ اخلاقی و هم رفتاری، اما برعکس برخی مردهایی کـه زن شده‌اند فقط رفتارها و حرکات لوس و اغراق شده‌اي را بـه نمایش میگذارند .

 

این‌ها بچه‌داری و خانه‌داری هم میکنند. در کل زن‌ها بهتر در جامعه پذیرفته می شوند. اغلب‌شان ازدواج می کنند و شغل دارند، اما امکان بچه‌دار شدن ندارند. زیرا فقط بخش ظاهری و بیرونی بدن مورد اصلاح قرار می گیرد. مثلاً با تزریق هورمون مردانه برای این‌کـه ریش دربیاورند یا تزریق هورمون زنانه برای این‌کـه چهره‌شان از حالت مردانه خارج شود، تلاش می کنند بخش بیرونی بدنشان را اصلاح کنند.

 

بله، متاسفانه همین‌طور اسـت، این موضوع هم خیلی وقت‌ها برایشان گران تمام میشود و حتی گاهی کار بـه متارکه در زندگی مشترک هم ممکن اسـت کشیده شود، زیرا برخی از این بیماران پس از جراحی ترجیح میدهند واقعیت را بـه طرف مقابل‌شان نگویند و صرفا عنوان کنند کـه بـه دلیل یک بیماری خاص تحت جراحی قرار گرفته‌اند. البته این تنها دلیل بـه مشکل خوردن این بیماران پس از انجام جراحی و ازدواج نیست.

 

بیشتر بخوانید: سلبریتی معروفی که پسران خود را تبدیل به دختر کرد!!! «+عکس»

 

عکس هایی از عمل کردن ترنس ها

متاسفانه دیده می شود پسرهایی کـه تبدیل بـه دختر می شوند، پنهانکاری نیز در انها بیشتر اسـت. این دخترها پس از جراحی طبق معمول تبدیل بـه دختران زیبایی میشوند کـه خیلی بـه خودشان می‌رسندو میخواهند همواره در دسترس توجه جنس مخالف قرار بگیرند. این افراد طبق معمول زودتر موفق بـه انتخاب همسر میشوند، اما واقعیت را بـه طرف مقابل‌شان نمی گویند.

 

قانون تشخیص جنسیت 2004 «GRA» بزرگسالان تراجنسیتی را قادر می سازد تا برای دریافت گواهی تشخیص جنسیت «GRC» بـه پنل تشخیص جنسیت مراجعه کنند. متقاضیان موفق، کـه GRC کامل دریافت می کنند، از تاریخ صدور، طبق قانون از جنس اکتسابی خود درنظر گرفته می شوند. قانون جداگانه اي از مردم در برابر تبعیض بر اساس “تغییر جنسیت” محافظت می کند.

 

در زمان تصویب، GRA بـه عنوان پیشگام در جهان درنظر گرفته شد. اگر چه اکثر متقاضیان برای بـه رسمیت شناختن قانونی باید شواهدی مبنی بر تشخیص دکتری نارسایی جنسیتی ارائه دهند، هیچ الزامی برای انجام جراحی تغییر جنسیت یا درمان هورمونی برای آن ها وجود ندارد. با این حال، برخی از مردم اکنون GRA را قدیمی می دانند. فراخوان هایي از جمله توسط کمیته زنان و برابری مجلس عوام برای سیستمی برای بـه رسمیت شناختن قانونی بر اساس خودشناسی جنسیت وجود داشته اسـت.

 

دولت بریتانیا و دولت اسکاتلند بـه ترتیب در انگلستان و ولز و اسکاتلند رایزنی‌هاي‌ جداگانه‌اي را در مورد اصلاح فرآیند دستیابی بـه رسمیت شناختن جنسیت قانونی انجام داده‌اند.

 

این مقاله توجیهی قانون فعلی مربوط بـه تشخیص جنسیت قانونی را درنظر می گیرد. تشخیص دکتری نارسایی جنسی؛ حمایت هاي‌ فعلی در برابر تبعیض؛ تشخیص جنسیت و خردسالان؛ مشاوره در مورد اصلاح GRA؛ و بحث خودشناسی

 

اصطلاحات مخصوص ترنس ها

اصطلاح “فرد«هاي‌» تراجنسی” «کـه اکنون یک اصطلاح عمدتاً تاریخی اسـت» در زمینه ارجاعات بـه قانون برابری 2010 استفاده می شود و واژگان مورد استفاده در ان قانون را منعکس می کند. در غیر این صورت، اصطلاح استفاده شده «فرد یا افراد تراجنسیتی» اسـت.

عکس هایی از عمل کردن ترنس ها

اصطلاح “جنسیت اکتسابی” منعکس کننده اصطلاح استفاده شده در GRA اسـت. کمیته زنان و برابری‌هاي‌ مجلس عوام دریافت کـه بسیاری از مردم اکنون اصطلاح «جنسیت تأیید شده» را ترجیح میدهند.

 

نارسایی جنسیتی اصطلاحی اسـت کـه برای توصیف احساس ناراحتی کـه ممکن اسـت یک فرد بـه دلیل عدم تطابق بین جنسیت بیولوژیکی و هویت جنسی خود داشته باشد استفاده می شود. هدف درمان نارسایی جنسی کمک بـه افراد برای زندگی بـه گونه‌اي اسـت کـه می خواهند، در هویت جنسی ترجیحی خود یا بـه صورت غیر دودویی.

 

نارسایی جنسیتی یا خدمات هویت جنسی، خدمات تخصصی هستند کـه مستقیماً توسط NHS انگلستان سفارش داده می شوند. سه مولفه در مسیر نارسایی جنسیتی وجوددارد کـه هر کدام با مشخصات خدمات جداگانه اي کار می کنند:

 

بیشتر بخوانید:  رها پیت کیست ؟ | لایو جنجالی رها پیت با ساشا سبحانی و پویان مختاری «18+»

 

اصطلاحات مخصوص ترنس ها

عمل دردناک ترنس ها چگونه است؟

قانون برابری 2010 تبعیض را ممنوع می کند، بـه عنوان مثال در استخدام یا ارائه خدمات عمومی، بر اساس ویژگی هاي‌ محافظت شده، کـه یکی از آن ها تغییر جنسیت اسـت. با این حال، این قانون بـه ارائه دهندگان این امکان را می دهد کـه خدمات تک جنسیتی را ارائه دهند کـه افراد تراجنسیتی را درصورت تناسب با انجام ان مستثنی می کند و بـه یک هدف مشروع دست مییابد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات