بیوگرافی + شروع صداپیشگی

آزاده مویدی فرد صدا پیشه و عروسک گردان ایرانی می باشد. او تا الان عروسک گردانی بیش از 65 عروسک را بر عهده داشته است که معروف ترین آن ها عروسک “چرا” در برنامه رنگین کمان است. از مهم ترین کارهای صداپیشگی او می توان به نی نی، گل بهار، چرا، بیژن، انیمیشن های نیروی انتظامی و سپیده اشاره نمود. با مجله شانس همراه باشید تا با زندگی شخصی و فعالیت های آزاده مویدی فرد بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی

آزاده مویدی فرد متولد آذر ماه سال 1356 صدا پیشه و عروسک گردان است. او در رشته تئاتر فارغ التحصیل شده است. از همان سال اول دانشگاه کار تئاتر انجام داد ولی چندان علاقه ای به آن نداشت و خیلی سریع آن را رها کرد. آزاده می گوید هنگامی که کار تئاتر را رها کرد تا یک سال روزهای سختی را سپری کرد تا بتواند خود را پیدا کند. او برای صدا پیشگی شاگردهایی دارد و به کار تدریس هم مشغول است. آزاده معتقد است که بخش اعظم صدا پیشگی به هوش هیجانی و قسمتی هم به جهان بینی شخص بستگی دارد. او می گوید یک صداپیشه خوب باید تمرکز بالایی داشته باشد تا حواسش هم به متن، و هم عروسک گردان و مانیتور باشد.

نام و نام خانوادگی آزاده مویدی فرد
تولد آذر 1356
ملیت تهران
شغل بازیگر، صداپیشه، عروسک گردان
تاهل متاهل
اینستاگرام azadeh_moayedi_fard (11K)
بیوگرافی آزاده مویدی فرد

شروع صداپیشگی

او کار هنری خود را از تئاتر آغاز نمود، سپس به صداپیشگی و عروسک گردانی روی آورد. اکنون دوباره کار تئاتر و بازیگری انجام می دهد. او می گوید کشف استعداد صداپیشگی او توسط حمید سمندریان بود. همچنین می گوید استاد سمندریان در درس بیان به من نمره بیست داد و معتقد بود که من از طریق حنجره ام موفق خواهم شد. او صدای خاطره انگیزی دارد.

شهرت

مویدی فرد در سال 1381 و با صدا پیشگی عروسک چرا در برنامه رنگین کمان به کارگردانی نگار استخر بسیار معروف شد. آزاده معتقد است که بخش بزرگی از صداپیشگی به تکنیک بستگی دارد و آن هم در طول سال ها کار کردن به دست می آید. آزاده در سال 1402 در فصل دوم سریال مستوران به ایفای نقش پرداخته است و در این سریال نقش سوده را بازی می کند.

همسر آزاده مویدی فرد

او چند سالی است که با دکتر کیوان خانبگی پزشک متخصص پوست و مو ازدواج کرده است. از آنجایی که آزاده بازیگر بی حاشیه ای است اطلاعات چندان زیادی در رابطه با خانواده او در دسترس نیست. در صورتی که اخبار و اطلاعات جدیدی در مورد خانواده و فرزندان او به دست برسد در این مطلب قرار می دهیم.

فهرستی از آثار

فصل دوم سریال مستوران

اینستاگرام آزاده مویدی فرد

این صدا پیشه موفق در شبکه اینستاگرام دارای صفحه شخصی می باشد. آزاده پست ها و استوری هایی از خود و فعالیت های کاری اش برای دنبال کنندگان به اشتراک می گذارد. تعداد دنبال کنندگان او در اینستاگرام (11K) می باشد که پیش بینی می شود با پخش سریال مستوران به این تعداد افزوده شود.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات