دویل برانسون؛ عصای معجزه‌آسای پوکر + تولد doyl brunson؛ پادشاه القاب

دویل برانسون؛ عصای معجزه‌آسای پوکر

دویل برانسون (Doyle Brunson) نامش در کنار شناسنامه پوکر آورده می‌ شود. یک اسطوره تمام‌عیار که آشنایی با شخصیت، تفکر و دانش او، دریای پرتلاطم پوکر را برای علاقه‌ مندان به این بازی، قابل مهار می‌ کند.

آشنایی با زندگی‌ نامه دویل برانسون، مشابه یک فیلم سینمایی دراماتیک است که شما را در بسیاری از لحظات میخ‌کوب می‌ کند. پس به شما پیشنهاد می‌ کنیم که در لحظه‌ به‌ لحظه این فیلم سینمایی، در کنار ما باشید.

 

 

عکس قدیمی دویل برانسون
عکس قدیمی دویل برانسون

تولد doyl brunson؛ پادشاه القاب

دویل برانسون در سال 1933 در تگزاس چشم به جهان گشود. او نیم‌قرن در دنیای پوکر حضور داشت و توانست در این مدت با عصای همیشگی خود، چراغ راه بسیاری از پوکربازان حرفه‌ ای و مبتدی باشد.

به‌ دلیل محبوبیت وصف‌ ناپذیر دویل برانسون در بین پوکربازان، القاب بسیار زیادی به او داده شده است. از جمله این القاب می‌ توان به «پدرخوانده»، « Texas Dolly» و «افسانه زندگی پوکر» اشاره کرد.

گرچه دویل برانسون بازنشسته شده است، اما در سال 2018 و در سن 84 سالگی، جدول نهایی مسابقات جهانی WSOP را تهیه کرد.

تولد دویل برانسون؛ پادشاه القاب
دویل برانسون

بسکتبال؛ عشق نافرجام دویل برانسون

doyl brunson یک ورزش‌ کار حرفه‌ ای بود. گویا شخصیت او به‌گونه‌ای بوده که در هر رشته‌ای که وارد می‌ شود، در آن بهترین شود. دویل برانسون در جوانی در تیم بسکتبال All-State به‌طور حرفه‌ای بازی می‌ کرد.

حرفه‌ ای‌ بودن او سبب شد تا دانشگاه‌ های ورزشی به‌دنبال بورس‌کردن دویل برانسون باشند. او از بین پیشنهادات مختلف، سرانجام دانشگاه «هاردين سيمونز» را به‌دلیل این‌ که نزدیک به محل زندگی پدر و مادرش بود را انتخاب کرد.

در همین اثنا، او از طرف باشگاه Minneapolis پیشنهاد بازی در این تیم را دریافت کرد و سودای تبدیل‌ شدن به یک بسکتبالیست حرفه‌ای، در او زنده‌تر شد. او در آستانه پیوستن به این تیم بود که…

 

 

بسکتبال عشق نافرجام دویل برانسون
بسکتبال عشق نافرجام دویل برانسون

پوکر، راه درمان doyl brunson

همه‌ چیز داشت خوب پیش می‌ رفت، اما یک مصدومیت غیرمنتظره، تمام آرزو های ورزشی دویل برانسون را بر باد داد. doyl brunson از ناحیه زانو مصدومیت شدیدی پیدا کرد و مجبور شد از دانشگاه و تیم باشگاهی‌ اش انصراف دهد. او از سر ناچاری، در رشته MBA در دانشگاه به تحصیل پرداخت.

پدرخوانده پوکر از نظر مالی شرایط مناسبی نداشت. او دربه‌در به‌دنبال راهی می‌ گشت تا بتواند پولی به‌دست آورد و هزینه جراحی‌ اش را بپردازد.

از همین‌ رو، تصمیم گرفت به قمارخانه‌ای برود و به تماشای بازی پوکر بنشیند. هیچ‌کس در آن زمان فکرش را هم نمی‌ کرد که جوان عصابه‌ دستی که وارد قمارخانه شده است، سال‌ها بعد به یک افسانه‌ بی‌بدیل تبدیل می‌ شود.

دویل برانسون با تماشای بازی پوکر، به این بازی علاقه‌مند شد و توانست با هوش بی‌نظیر خود، بسیاری از قواعد را صرفا با تماشای بازی یاد بگیرد. او سپس تصمیم گرفت به این بازی ورود کند.

دانش خود را افزایش داد و در مسابقات متعددی شرکت کند. پدرخوانده سرانجام توانست در یک مسابقه سخت و طاقت‌فرسا، به یک پیروزی دل‌چسب برسد. پیروزی‌ ای که هزینه جراحی دویل برانسون را تامین کرد.

پوکر، راه درمان دویل برانسون
دویل برانسون و مسابقات جهانی پوکر

تشکیل خانواده و رویارویی doyl brunson با سرطان

اسطوره دنیای پوکر، در سال 1965 با دختری به نام لوئیز ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند بود: یک پسر و دو دختر. اولین فرزند او پسر بود و در همان حین که مشغول وقت‌ گذرانی با پسرش بود، بیماری سرطان به‌ سراغ doyl brunson آمد.

یک توده سرطانی در گردن او شروع به رشد کرد و زندگی او را تحت تاثیر قرار داد. خوشبختانه او توانست در تقابل با سرطان هم پیروز از میدان خارج شود.

اسطوره پوکر پس از آن که بهبودی خود را به‌ دست آورد، صاحب 2 دختر شد. پس از دویل، همسرش هم به بیماری مبتلا شد و او هم همانند همسرش در شکست‌ دادن بیماری موفق ظاهر شد.

اما متاسفانه گویا معضل بیماری قرار نبود از این خانواده ریشه‌کن شود. به‌ همین‌ منظور دختر هجده‌ ساله او، در اثر بیماری قلبی از دنیا رفت.

 

 

تشکیل خانواده و رویارویی دویل برانسون با سرطان
خانواده دویل برانسون

دستاوردهای دویل برانسون

در دهه 1970 بود که پدرخوانده به برخی از صاحب‌ نام‌ های پوکر در آن عصر از جمله جک بینیون کمک کرد تا مسابقات جهانی پوکر راه‌اندازی شود. او در سال‌ های 1976 و 1977 موفق شد در دو سال پیاپی به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

شاید جالب باشد بدانید که او در این دو تورنمنت پوکر، با دست‌های 2 و 10 موفق به پیروزی شد. از آن به بعد این دست‌ ها به نام دست‌ های دویل برانسون معروف شده‌ اند.

او توانست در طول دوران حرفه‌ای‌اش، ده دستبند مسابقات پوکر را دریافت کند. نام برانسون در سال 1988 در سال مشاهیر پوکر ثبت شد. از افتخارات و قهرمانی‌ های او می‌ توان یک کتاب تهیه کرد.


گوری بابای سگه! ولش کن!

doyl brunson در سال 1979 اولین کتاب خودش به نام «سوپر سیستم» را در خصوص آموزش پوکر منتشر کرد. پوکربازان مطرح دنیا از این کتاب به‌عنوان «انجیل پوکر» یاد می‌ کنند.

او 26 سال پس از کتاب اول خود، کتاب دومش را در سال 2005 با نام «سوپر سیستم2» منتشر کرد. در کتاب او روایات و ماجراهای جذابی نوشته شده که یکی از آن‌ ها تبدیل به یک اصطلاح در بین پوکربازها شده است.

او در قسمتی از کتابش درخصوص اخلاق و رفتار یکی از دوستانش به نام «سام» صحبت می‌ کند و می‌ گوید او به‌ شدت غیرحرفه‌ای بازی می‌ کرد و زمانی‌ که مسابقه‌ ای را برنده می‌ شد، فورا بازی را ول و با بهانه‌ های مختلف بازی را ترک می‌ کرد.

دویل برانسون تعریف می‌ کند که در یکی از دست‌ هایی که سام قصد کناره‌ گیری از بازی را داشته، برانسون با بهره‌ گرفتن از یک ترفند حرفه‌ای، او را مغلوب می‌ کند. سام که در حال برنامه‌ ریزی برای برد و کناره‌گیری بوده، ناگهان خود را شکست‌ خورده می‌ بیند.

در همان زمان همسر سام که از نقشه‌ های او آگاه بوده، به بهانه بیماری سگ‌ شان به‌سراغ سام می‌ آید تا او را از بازی خارج کند. به او می‌ گوید که حال سگ‌ شان خوب نیست و باید به دکتر مراجعه کنند.

اما چون سام در لحظات آخر شکست خورده و مبلغ زیادی را از دست داده بود، داد می‌ زند و به همسرش می‌ گوید:

“گور بابا سگه! ولش کن بذار بمیره!”

این بخش از کتاب در بین پوکربازها حسابی محبوب شد و از آن پس به کسی که در پوکر تصمیم می‌ گیرد با بهانه‌ های مختلف بازی را ترک کند و برود، می‌ گویند: “گور بابا سگه! ولش کن بذار بمیره!”

 

 

دست های به یاد ماندنی دویل برانسون

دست های به یاد ماندنی دویل برانسون

دویل برانسون در مدت حرفه ‌ای بودن خود، بازی‌ های به یاد ماندنی بی شماری را داشته است. بسیاری از دست‌ های این پوکر باز معروف به خاطر موفقیت‌ ها و تصمیم‌ های هیجان انگیز او در بازی‌ های پوکر، در ذهن مخاطبین به یادگار مانده است.

از به یاد ماندنی ترین دست های دویل برانسون در بازی پوکر عبارتند از:

  • دست Ten-Deuce

در سال 1976 یعنی شش سال پس از آغاز رویداد اصلی جشنواره جهانی پوکر، دویل برانسون در مسابقات WSOP ، شرکت کرد. دویل در این رویداد، اولین عنوان خود را به دست آورد.

او به شکل خیلی معروفی یک پات از بازی پوکر در دور دو نفره را که با بد ترین دست ممکن شروع کرده بود، با ساخت یک فول هاوس و کسب امتیاز 10-2 برنده شد.

دویل در مقابل حریف قوی خود یعنی جسی آلتو که دست بسیار قوی تری داشت، بلوف زد. او در این دست توانست جایزه بزرگ 220,000 دلاری را کسب کند. در نتیجه این دست به عنوان یکی از بهترین و حرفه ای ترین بلوف ‌های پوکر در طول تاریخ به یاد ماند.

یک سال پس از آن، دویل تاج خود را حفظ کرده و با شکست دادن گری برلند آن هم دوباره با ساخت فول هاوس با دست 10-2، پیروزی بزرگی را به دست آورد.

از آن زمان تا کنون در سراسر جهان، دست 10-2 با نام “دویل برانسون” شناخته می‌ شود.

  • دست Amarillo Slim

در دهه ۱۹۸۰ و در یک بازی نقدی پر مخاطب، دویل یک کال افسانه ای را بر علیه همکار پوکر باز خود، اماریلو اسلیم انجام داد. او شرط آل ‌این اماریلو اسلیم را تنها با یک آس، فرا خواند.

دویل به درستی حدس زده بود که حریف با دست بسیار ضعیف ‌تری در حال بلوف زدن است. بنابراین دویل برانسون با بلوف خود، او را فریب داده و یک برد تاریخی را رقم زد.

 

 

  • دست Big Laydown

در سال ۲۰۰۶ و در رویداد اصلی WSOP ، دویل برانسون توانست در برابر حریف حرفه ای خود دانیل نگریانو یک بازی بسیار بزرگ را انجام دهد. در این دست دویل، آس های ضعیف تر از دست حریف خود داشت و در مقابل نگریانو از یک سری جک برخوردار بود.

اما در این حالت دویل احساس کرد که در این میان چیزی ناقص است. بنابراین دست خودش را فولد کرده و توانست از ضرر بزرگی جلوگیری نماید.

  • دست مرد مرده

در سال 1972 و در یک بازی در فورت ورث در تگزاس، دویل برانسون در حال بازی با اسطوره پوکر وایلد بیل هیکوک بود. وایلد بیل هیکوک در حین انجام این بازی، کشته شد و او یک جفت آس و نیز یک جفت هشت در دست داشت. به همین دلیل است که از آن زمان تا کنون این دست به عنوان دست مرد مرده معروف شده است.

این دست ها فقط برخی از دست های به یاد ماندنی دویل برانسون است که در طول سال ها بازی پوکر خاطره انگیز شده است. این دست‌ ها و نیز لحظات درخشان بازی‌ doyl brunson موجب شده‌ است تا موقعیت او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پوکر در جهان در تمام دوران تثبیت گردد.

در نتیجه این بازی ها، او توانست به یکی از بزرگ ‌ترین اسطوره ‌های پوکر تبدیل شده و از برترین بازیکنان تاریخ این رشته به شمار آید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات