معرفی استادیوم آمستردام آرنا + ظرفیت ورزشگاه آمستردام آرنا چقدر است؟

استادیوم آمستردام آرنا یکی از بزرگ ترین و زیباترین استادیوم های فوتبال می باشد. ویژگی های زیاد در این استادیوم باعث معروفیت آن شده است. ورزشگاه آمستردام آرنا در کشور هلند ساخته شده است و در اختیار تیم قدرتمند باشگاه فوتبال آژاکس می باشد.

معرفی استادیوم آمستردام آرنا

معرفی استادیوم آمستردام آرنا

ورزشگاه یوهان کرایف آرنا یا همان استادیوم آمستردام آرنا در یکی از بزرگ ترین ورزشگاه های جهان است. این ورزشگاه در کشور زیبا و خوش آب و هوای هلند ساخته شده است. باشگاه آژاکس یکی از تیم های مطرح هلند را دارد که این ورزشگاه در اختیار آن می باشد. دولت هلند برای پیشرفت تیم های خود دست به ساخت ورزشگاه هایی درخور تیم های این کشور زده است. هلند چند دهه قبل ورزشگاه آمستردام را در شهر آمستردام این کشور ساخت. برای ساخت این ورزشگاه هزینه بسیار زیادی صرف شده است. زمانی که فوتبال آژاکس توانست جزو مدعیان کشور هلند و اروپا به شمار برود، برای این باشگاه ورزشگاهی ساخته شد تا بازیکنان این تیم در آن تمرین های قبل بازی را انجام بدهند و رقابت های جام حذفی، لیگ هلند و … را در این ورزشگاه برگزار کنند.

  • اگر قصد شرط بندی روی بازی های آزاکس را دارید لازم است که کمی بیشتر با این ورزشگاه آشنا شوید. پس همراه ما باشید.

ظرفیت ورزشگاه آمستردام آرنا چقدر است؟

ورزشگاه آمستردام آرنا یکی از بزرگ ترین و مجهز ترین ورزشگاه های هلند می باشد. برای معرفی مشخصات استادیوم فوتبال آمستردام آرنا و همچنین تعداد ظرفیت آن باید گفت که این ورزشگاه ۵۳۰۵۲ نفر ظرفیت دارد. در ابعاد ۶۸ در ۱۰۵ متر ورزشگاه آمستردام آرنا تعداد بی شماری صندلی گذاشته شده است. تلاش باشگاه هلند بر این است که تعداد ظرفیت را با توجه با بالا رفتن طرفدارانش بیش تر کند. این باشگاه ستارگان بزرگی را خریداری کرده است. بازی های خوب این تیم در رقابت های گذشته، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. بنابراین برای جای دادن به این تعداد تماشاچی، باشگاه آژاکس قصد افزایش ظرفیت ورزشگاه را دارد.

استادیوم آمستردام آرنا کجا قرار دارد؟

شهر زیبای آمستردام در کشور هلند مردم فوتبال دوست زیادی دارد. چندین سال پیش بودجه ای در اختیار شهرداری این شهر قرار داده شد. این بودجه برای ساخت ورزشگاهی مجهز و مناسب برای تیم های حاضر در لیگ هلند اختصاص داده شد. بنابراین چند سال بعد مراسم افتتاحیه ورزشگاه آمستردام آرنا خبری بود که در تیتر روزنامه ها خودنمایی می کرد. بعد از ساخت این ورزشگاه، که هم اکنون با نام استادیوم آژاکس شناخته می شود، بسیاری از مشکلات آژاکس بر طرف شد. این تیم نیاز به زمینی مناسب برای تمرین بازیکن و توسعه فوتبال خود داشت. انجام رقابت های حساس در شهر آمستردام و درست در محل این تیم، بسیار به پیشرفت آن ها کمک کرده بود. بازیکنان تیم آژاکس نیاز به طی کردن مسیر طولانی نداشتند و در زمان بازی انرژی بیش تری برای مقابله با حریفان در دسترس داشتند. ورزشگاه آمستردام آرنا در منطقه ای وسیع و با مسیر های رفت و آمد مناسب قرار گرفته است. خیابان های بزرگ و جدا از شهر این منطقه در زمان برگزاری بازی ها از ایجاد ترافیک جلوگیری کرده است‌. علاوه بر ترافیک، این منطقه امنیت لازم را برای شهروندان فراهم آورده است و شهرداری برای جلوگیری از تنش های بعد از بازی و شلوغی خیابان ها، استادیوم را خارج از محدوده شهرنشینی ساخته است.

این ورزشگاه میزبان بازی های خانگی کدام تیم است؟

زمانی که ورزشگاه آمستردام آرنا در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد، در اختیار باشگاه آژاکس قرار گرفت. تا امروز این ورزشگاه همچنان در اختیار تیم پر قدرت آژاکس بوده است. آژاکس تمامی بازی هایی که میزبان بوده است را در استادیوم آمستردام آرنا انجام داده است. لیگ هلند یکی از لیگ های جذاب جهان می باشد. تیم آژاکس بازی های لیگ را در استادیوم آمستردام آرنا انجام می دهد. همچنین برخی دیگر از تیم ها رقابت های خود را در ورزشگاه آرنا انجام می دهند. دیگر بازی های حذفی و لیگ اروپا و جام ملت ها و دیگر رقابت های مهم جهانی نیز گاهی در استادیوم آمستردام آرنا انجام شده است. باشگاه آمستردام آدمیرالز یکی از تیم های شهر آمستردام می باشد که شهرت آنچنانی ندارد. این تیم بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ به صورت اشتراکی با باشگاه آژاکس از استادیوم آمستردام آرنا استفاده می کرد. این تیم در این سال ها علاوه بر انجام تمرینات خود، برای انجام رقابت هایی که میزبانی آنان را برعهده از ورزشگاه آمستردام آرنا استفاده می کرد.

استادیوم آمستردام آرنا در چه سالی ساخته شد؟

استادیوم آمستردام آرنا در چه سالی ساخته شد؟

زمانی که در شهر آمستردام دو تیم مدعی برای حضور در لیگ هلند حاضر شدند، شهرداری از جانب صاحبان این باشگاه ها تقاضایی برای دولت هلند برد. در این تقاضا خواستار ساخت و تاسیس ورزشگاهی برای تمرین و بازی های خانگی این دو تیم شد. دولت بعد از جلسات فراوان سرانجام در سال ۱۹۹۳ شروع به ساخت ورزشگاهی در شهر آمستردام کرد. این ورزشگاه هزینه ای زیادی را مصرف کرده و سه سال ساخت آن طول کشید. سرانجام در سال ۱۹۹۶ ورزشگاه آمستردام آرنا ساخته شد و در همین سال نیز افتتاح گردید. بنابراین این ورزشگاه از جدید ترین ورزشگاه های در حال حاضر در کشور هلند می باشد. از آن سال تاکنون بازسازی های زیادی انجام شده است. با هر بار بازسازی ظرفیت آن جا افزایش یافته است و امکانات و تجهیزات زیادی به آن افزوده شده است. این تجهیزات به طور کامل در اختیار بازیکنان تیم آژاکس برای بهبود شرایط جسمی و پیشرفت آن ها می باشد.

عکس های استادیوم آمستردام آرنا را در کجا مشاهده کنیم؟

عکس های استادیوم آمستردام آرنا را در سایت های ورزشی بسیاری می توان مشاهده کرد. سایت ورزشگاه آمستردام آرنا نیز در اختیار علاقه مندان و طرفداران تیم های کشور هلند می باشد. این افراد می توانند وارد سایت ورزشگاه آرنا شوند، در قسمت تصاویر شاهد عکس قسمت های مختلف ورزشگاه آمستردام آرنا باشند. در سایت های ورزشی دیگر نیز و در سایت ویکی پدیا هم می توانید عکس آن را مشاهده کنید. خوشبختانه به دست آوردن اطلاعات ورزشی و دیگر موارد لازم بسیار راحت است. در اینستاگرام نیز می توانید فیلم ها و عکس های مربوط به این باشگاه را تماشا کنید. همچنین ویدئوهایی از آن در یوتیوب قرار دارد. اما یوتیوب و اینستاگرام در ایران فیلتر شده اند، بنابراین قبل از استفاده حتما از فیلترشکن مناسب استفاده کنید.

این ورزشگاه چه امکاناتی دارد؟

زمین تمرین فوق العاده از همان ابتدا در اختیار تیم های آژاکس و آمستردام قرار گرفت. در این زمین تمرین تمامی استاندارد های لازم انجام شده است. باشگاهی برای بدنسازی بازیکنان و گرم کردن آن ها نیز در قسمتی از ورزشگاه قرار دارد. همچنین سالن های تمرین مجهز و بزرگی نیز در کنار آن قرار دارد. ورزشگاه آمستردام آرنا دارای پارکینگ اختصاصی بزرگ برای وسایل نقلیه تماشاچیان می باشد که در هنگام برگزاری بازی ها مشکلی برای طرفداران تیم بزرگ آژاکس به وجود نیاید.

مالک این ورزشگاه کیست؟

مالک این ورزشگاه کیست؟

ورزشگاه آمستردام آرنا در شهر آمستردام قرار دارد و از همان سال افتتاحیه این ورزشگاه در اختیار شهرداری آمستردام قرار گرفت. شهرداری آمستردام مالک ورزشگاه آمستردام آرنا بوده و این استادیوم را به تیم پر ستاره آژاکس اجاره داده است. از طرف دیگر تیم ملی هلند نیز بازی های حساس خود را در آن جا انجام می دهد. مردم هلند بسیار عاشق فوتبال و هیجان آن هستند. در زمان برگزاری رقابت ها تعداد زیادی تماشاچی برای دیدن بازی تیم کشورشان به ورزشگاه می روند.

نوع چمن استادیوم آمستردام آرنا چگونه است؟

چمن و دیگر جاذبه های ورزشگاه آمستردام آرنا از مهم ترین ویژگی های این استادیوم می باشد. برای پاسخ به سوالی که درباره چمن آن وجود دارد، باید گفت که این چمن مصنوعی می باشد. چمن ورزشگاه آمستردام آرنا از شرکتی معتبر اروپایی خریداری شده و متخصصان زیادی آن را به بهترین شکل نصب کردند. چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی از کیفیت بالاتری برخوردار است و جدا از هزینه اولیه بسیاری که دارد، بعد از آن نیاز به مراقبت های فراوان ندارد.

مهم ترین بازی هایی که در استادیوم آمستردام آرنا برگزار شده اند کدامند؟

باید گفت که بازی های مهم زیادی در ورزشگاه آمستردام آرنا انجام شده است. در سال ۲۰۰۰ جام ملت های اروپا در ورزشگاه آمستردام سر و صدای زیادی کرد و تماشاچیان زیادی برای دیدن این بازی جذاب در آن حاضر شدند. یکی دیگر از رقابت های مهم و جذاب رقابت فینال لیگ قهرمانان اروپا سال ۱۹۹۸ بود که این بازی جذاب و پر هیجان نیز از اولین رقابت های حساس در باشگاه آمستردام آرنا به شمار می رفت. فینال حساس دیگری که در ورزشگاه آمستردام آرنا انجام شد، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۳ بود. بازی با حواشی و جذابیت های فراوان که خاطرات به یادماندنی فراوانی در خاطر طرفدارانش به جا گذاشته است.

سوالات متداول

آیا تیم ملی هلند در استادیوم آمستردام آرنا هم بازی انجام می دهد؟

تیم ملی هلند برخی از رقابت های خود را در استادیوم آمستردام آرنا انجام می دهد.

آیا استادیوم آمستردام آرنا بهترین ورزشگاه هلند است؟

خیر استادیوم آمستردام آرنا یکی از ورزشگاه های هلند بوده و ورزشگاه های پیشرفته تری نیز وجود دارند.

آیا در استادیوم آمستردام آرنا کلاس های آموزش فوتبال نیز انجام می شود؟

خیر این باشگاه تنها برای تمرین و بازی های تیم آژاکس ساخته شده است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید :

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام نظرات